3 mei 2025, 19:43:40

Weer in de kooi

Gestart door Manielle, 16 augustus 2004, 00:29:16

« vorige - volgende »

Manielle

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje over het tam maken van mijn valkje Diesel. Inmiddels is hij al lekker tam geworden, hij komt bij me zitten, vindt het helemaal geweldig om aan m'n haar en neus te plukken en eet zaadjes uit m'n hand. Maar dat alles alleen als hij er zin in heeft, het is een beestje met een eigen willetje ;). Heel grappig om te zien, maar alleen lastig als hij weer in z'n kooi moet. Dat wil hij absoluut niet. Alleen door hem te vangen krijg ik hem in de kooi en zelfs dat is nog erg lastig. Op m'n hand stappen doet hij niet. En ik laat hem liever niet uit de kooi als ik niet thuis ben.

Mijn vraag aan jullie is of jullie nog tips voor me hebben om hem makkelijker zijn kooi in te krijgen. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Groetjes Manielle

Paul

Hoi Manielle,

Leg een stukje trosgierst in de kooi en zorg dat ie ziet dat je het erin legt.
Vaak gaan ze dan de kooi in omdat ze trosgierst echt heerlijk vinden.
Ook met andere dingen zoals met nootjes kan je je valkje soms in de kooi lokken.
Ik deed het ook altijd zo toen ik nog 1 valkje had en dat lukte prima.
Ik heb er nu meer dus als ze er in de avond uit zijn en het word donker kan ik ze zo pakken en in de kooi zetten.

Groetjes, Paul

Manielle

Bedankt voor de tip Paul! Dit ga ik zeker proberen, Diesel is inderdaad gek op trosgierst.

Groetjes Manielle