29 april 2024, 02:40:07

Valkparkiet soms agressief

Gestart door GHOST, 4 februari 2003, 01:03:39

« vorige - volgende »

GHOST

Hallo,
Ik heb een valkparkiet en ze is vaak heel agressief ala ik haar wil pakken, eenmaal op mn hand is ze wel rustig wat moet ik doen ??

Natalie

Tja, dat is een moeilijke vraag. Ik heb zelf twee valkjes, en die ene kan ik zo oppakken met mijn hand maar die andere bijt heel je hand aan gort als je hem in je hand neemt. Ik denk dat dat gewoon aan het karakter van je valkje ligt, en dat hij het gewoon niet fijn vindt om opgepakt te worden.

Paul

Hoi,
Een valkparkiet vind het van nature niet fijn om vastgepakt te worden.
Dit zou in de natuur vaak zijn dood betekenen dus zien instinct zegt dat dat niet moet en daarom reageren ze vaak zo fel terwijl ze soms wel tam zijn.
Ik kan hier wel al mijn valkjes beetpakken maar sommige vinden het echt niet fijn maar ze pikken me niet hard gelukkig.
Een enkele laat het zonder problemen toe en die bijten dan niet maar of ze het fijn vinden?
Alleen als je het ze erg jong aanleerd dat ze vastgepakt worden vinden ze het normaal en laten het later ook vaak wel toe.
Zelfs de meest tamme valkparkieten vinden het soms niet fijn om vastgepakt te worden en dat kan je dan beter ook niet te vaak doen.

Groetjes,  Paul