28 april 2024, 11:58:41

Stok voor de nagels

Gestart door Diane, 13 augustus 2004, 16:50:19

« vorige - volgende »

Diane

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb een lutino valkje wat erg tam is. Maar ze heeft ontzettend scherpe nageltjes. Nu weet ik dat er van die kartonnen dingen zijn die je om een stok kan doen maar Kuifje heeft de luxe dat ze in een papegaaienkooi mag wonen en om die stokken passen die kartonnentjes niet.
Nu heb ik 1x gezien dat er een soort stok is die je in de kooi klemt en die stok is helemaak van dat ruwe spul gemaakt. Ik weet echter niet hoe zo'n stok heet en bij de dierenzaken hier in de omgeving hebben ze die niet. Weet iemand waar ik zo'n stok kan halen en of ik iets anders kan proberen voor de nageltjes een beetje te laten slijten

Gertje

Ik heb ergens gelezen in een boekje dat die soort stokken met dat schuurpapier-achtig omhulsel niet ideaal zijn !
Normaal moeten ze de nagels slijpen, maar in de plaats gaan de zolen van de valkjes helemaal openliggen ... en dat wil je natuurlijk niet hé  ;)  Ik zou in plaats een (mineraal-) piksteen hangen.

GERTJE
xxxxxx

Kolkkie

Hoi Diane,

Die kartonnen dingen moet je nooit gebruiken. Ze schuren niet alleen de nagels maar ook de rest van de pootjes, wat dus juist niet de bedoeling is.

Ik heb zelf een rockstone perches en een andere slijpstok. De laatste vind ik stukken beter, alleen kan ik zosnel niet meer op het merk en de naam komen.
Het is een stok die dik, dun, dik en dun wordt. Meetsl verkopen ze die dingen in de grotere dierenwinkels.

Als je ze niet kan vinden zou je wilgentakken kunnen gebruiken. Deze zijn van verschillende diktes, daarmee sltijten hun nageltjes op een natuurlijke wijze.
Je moet wel uitkijken waar je wilgentakken vandaan haalt. Je moet ze nl. niet van plekken halen waar veel verkeer is, waar gewassen worden bespoten en plekken waar de grond van vervuild is.
Door aan die stokken te knagen krijgen ze de giftige stoffen binnen met alle gevolgen van dien.

Ook zal je de takken met heet water af moeten spoelen om evt. schadelijke bacterien te doden en om ander ongedierte af te spoelen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Theetje

Hoi mariska,

Heb jij ook zo'n steenachtige stok die je met een grote moer aan de kooi kunt bevestigen? Ik heb er dus zo eentje. Die heb ik toen in Apeldoorn op de vogel 2004 gekocht en ik meen dat ie van Happy Bird is. Het was in iedergeval wel bij hun stand, maar dan zijn er vast nog meer leveranciers die het leveren.

Die stok is inderdaad wat grillig van vorm en ze zitten er ook erg graag op moet ik zeggen. Ik vind de nagels er niet echt hard van slijten, maar bij Dokus groeien ze ook wel abnormaal snel.

groetjes

Theetje


Diane

Ja die stok is wat ik bedoel, hij is wat grillig, loopt zo'n beetje van dik naar dun en dan weer dik enz.
En die moet je inderdaad aan de kooi bevestigen. Hier (omgeving Tilburg) kan ik hem dus nergens vinden).
Maar dat is dus wel goed voor haar pootjes als ik het zo lees.
Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties.
Grtx Diane

Kolkkie

Hoi Theetje,

Ik heb er zo'n 1.

Ik heb 1 stok die lijkt alsof het een boonstronkie is en is bruin van kleur en dfe andere stok is net anders en is blauw van kleur, al heb je verschillende variaties.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Gaston

Ik heb een vel schuurpapier geniet om iets "ronds" van onze bibliotheek. Het is een plekje waar hij af en toe langskomt.
Dus zo af en toe worden die puntige nageltjes een beetje minder puntig :)

Paul

16 augustus 2004, 01:53:19 #7 Last Edit: 16 augustus 2004, 01:55:36 by Paul
Hoi Diane,

Die schuurpapier rollen zijn heel slecht voor de zooltjes van de pootjes van je valkje dus die nooit gebruiken.
Ik heb zelf twee soorten stenen stokken die beide met een vleugelmoer bevestigd worden aan de tralies dus die kunnen in elke kooi.
De stokjes van Happy bird zijn het mooiste om te zien maar die schuren de nageltjes niet zo snel af helaas.
Hun site is www.happy-brid.nl en je kan on line bestellen daar.


Ik heb ook stenen zitstokken van een ander merk namelijk van Hagen dat het pedi-perch en die werken beter vind ik zelf.


Ze waren ook een stuk goedkoper die van happy bird was 8 euro en die van Hagen 4,5 euro.
Voor valkparkieten moet je de medium nemen.
Misschien kan je de importeur mailen waar ze in jouw buurt verkocht worden.
Je kan kijken op hun site op www.hagen.com in nederland is geen site van ze wel engeland en duitsland.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi,

Die 2 soorten stokken bedoelde ik.

Die onderste stok hebben ze zelfs in meerdere kleurtjes.
De onderste bevalt mij veel beter als die Rochstone Perches, maar het is dnek ik persoonlijk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Joyce28

CitaatHoi,

Die 2 soorten stokken bedoelde ik.

Die onderste stok hebben ze zelfs in meerdere kleurtjes.
De onderste bevalt mij veel beter als die Rochstone Perches, maar het is dnek ik persoonlijk.

Groetjes,

Mariska

heb je die ook besteld of bij een dierenwinkel gehaald,en zo ja welke??
wil ze ook voor mijn birdies ;D

Joyce28

16 augustus 2004, 14:11:29 #10 Last Edit: 16 augustus 2004, 14:12:58 by Joyce28
CitaatHoi Diane,

Die schuurpapier rollen zijn heel slecht voor de zooltjes van de pootjes van je valkje dus die nooit gebruiken.
Ik heb zelf twee soorten stenen stokken die beide met een vleugelmoer bevestigd worden aan de tralies dus die kunnen in elke kooi.
De stokjes van Happy bird zijn het mooiste om te zien maar die schuren de nageltjes niet zo snel af helaas.
Hun site is www.happy-bird.nl en je kan on line bestellen daar.


Ik heb ook stenen zitstokken van een ander merk namelijk van Hagen dat het pedi-perch en die werken beter vind ik zelf.


Ze waren ook een stuk goedkoper die van happy bird was 8 euro en die van Hagen 4,5 euro.
Voor valkparkieten moet je de medium nemen.
Misschien kan je de importeur mailen waar ze in jouw buurt verkocht worden.
Je kan kijken op hun site op www.hagen.com in nederland is geen site van ze wel engeland en duitsland.

Groetjes, Paul

Leuk om te zien Paul,wist niet waar jullie het over hadden,nu weet ik het dus
En ik wil ze ook wel,want af en toe,auw auw met die scherpe (geen lange) nageltjes ::)

(heb even de link goed neergezet ;) )

Kolkkie

Citaatheb je die ook besteld of bij een dierenwinkel gehaald,en zo ja welke??
wil ze ook voor mijn birdies ;D


Hoi Joyce,

De rockstone perches heb ik gekocht tijdens Vogel 2004, die andere stok heb ik gehaald in Rotterdam.
Paul en ik zijn toen naar een aantal goede dierenwinkels geweest en bij 1 zo'n zaakje heb ik hem gekocht.

In Apeldoorn weet ik niet zo snel waar ze zijn, heb er eerlijk gezegt ook niet meer naar gezocht na die tijd.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Joyce,

Ik zie inderdaad dat ik twee letters heb verwisseld dus bedankt voor het opnieuw neerzetten ik zal die bovenste ook even veranderen voor als mensen daarop klikken.
Ik vind zelf ook de onderste beter trouwens.
Momenteel zijn ze hier in Rotterdam allemaal opgekocht door mij hahaha
Maar als je ze niet kan krijgen wil ik wel zorgen dat er een bij Mariska terecht komt die woont ook in Apeldoorn of ik kan zorgen dat je er een in Epe kan halen als je dat niet te ver vind.
Ik had bij mijn Rosella erg lange nagels en heb toen eerst die er als een tak zien ingehangen.
Dat hielp niet zo veel en toen heb ik die onderste geprobeerd.
Toen was in een week duidelijk verschil zichtbaar en de nagels een stuk korter.
Dus ik denk echt dat de onderste sneller slijt ook omdat er verschillende diktes in zitten dus de pootjes komen op verschillende manieren op de steen.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Joyce,

Mss dat ik binnenkort weer een keer bij Paul aanwaai (hij heeft nog een hoop tegoed :D). Dan zou ik er zo 1 voor je mee kunnen nemen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Joyce28

hee dat zou super zijn :-* ,heb je er aan 1 genoeg in de kooi?
En Epe zou ook kunnen hoor,is hier ook niet ver vandaan.
Maar ik heb geduld hoor,maar ik wil er wel 1 :D