8 mei 2025, 19:54:58

Geslacht?

Gestart door AnnaEnBo, 11 augustus 2004, 14:13:12

« vorige - volgende »

AnnaEnBo

Ik wil graag 'n maatje voor m'n valkparkiet omdat binnenkort het school terugbegint en hij dan soms een hele dag alleen zit. Maar de enige manier die ik weet om te weten of hij een man/pop is, is de rui. De rui van Bo duurt echter nog 2 maanden, en dan moet hij een maand alleen zitten, te lang! Dus nu is mijn vraag : Weten jullie een andere manier om het geslacht van je valkparkiet te weten?

b.v.d

Anne en Bo

AnnaEnBo

Nog een vraagje : Ik hoor bij iedereen dat die parkieten los in huis zitten, de mijne niet omdat mijn ouders niet willen dat hij/zij wat achter laat, is dit een probleem?

Tara

Hoi,

hihi je zou Esther kunnen laten pendelen ;D.

Verder is het niet echt een probleem als je valkje niet voortdurend los is, maar je kan ze beter wel vaker uithalen voor de conditie, als ze steeds in haar kooi moet zitten vind ik dat echt niet fijn voor het valkje zelf, ze moet af en toe haar vleugeltjes kunnen strekken natuurlijk.

Groetjes, Tara

Andrea

13 augustus 2004, 00:03:53 #3 Last Edit: 13 augustus 2004, 00:05:25 by Andrea
Hoi Anne,

Ik heb 2 valkparkieten Sparkle en Binkie. Van Sparkle wist ik dat ze een pop was, omdat als uit dat paartje waar zij uit kwam, geparelden kwamen dit vrijwel zeker poppen zijn.
Binkie die ik van dezelfde kweekster heb (Mandy) kan zo wel man of pop zijn.

Binkie is nu zo'n 3 maanden oud. Maar hij fluit al heel veel en zegt al veel fiet vieuw en loopt al rond te parraderen met z'n vleugels wijd. Daardoor denk ik vrijwel zeker dat hij een man is door zijn gedrag. Hij is ook veel drukker dan Sparkle.
Hij is een cinnamon geparelde witmasker. Als hij een man is raakt hij op den duur zijn parels kwijt en krijgt hij het uiterlijk van een cinnamon witmasker, terwijl hij genetisch een cinnamon geparelde witmasker blijft.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Theetje

Hoi Anna,

Zoals Andrea al zegt is het soms af te leiden uit de combinatie van de ouders van je valkje.

Weet jij toevallig wat de ouders voor mutatie zijn?
Dan kan het voor je berekend worden.

In principe kun je twee geslachten bij elkaar houden, tenzij je echt wilt gaan kweken ermee. Als dat dus niet de bedoeling is dan kan het weer een probleem opleveren als je twee geslachten hebt, want de kans op een nestje is dan erg groot.

Ik hoop dat je snel een vriendje vind voor je valkje.

groetjes

Theetje

boezempje

hai Anne en Bo

ik heb het ff voor je uitgependeld als je het oke vind,
maar je hebt volgens de pendel een prachtig vrouwtje.

gr esther