Hallo Inger, Stijn en Suus
Toen we gisteravond om 12 uur voor het laatst keken, was het beestje helemaal weg. Ik denk dat het beestje echt in shock was en niet een dreigende shock had. Vanochtend om kwart over 7 moest mijn vriend naar zijn werk en toen hebben we nog weer even gekeken. Het beestje was nogsteeds helemaal van de wereld en reageerde niet.

Toen mijn vriend weg was, ben ik weer naar bed gegaan om te slapen (dan gaat de tijd sneller). Om 11 uur wilde het slapen echt niet meer, dus ben ik weer bij het vogeltje gaan kijken. Deze keer reageerde het op het open maken van de doos en draaide zijn kopje naar mijn handen toe. Het beestje deed zelfs een stapje (heeft van gisteravond 8 uur op dezelfde plek gezeten) en piepte. Ik was helemaal opgelucht, want na vanochtend had ik niet veel hoop meer.
Toen heb ik de dierenarts gebeld, (Het was inderdaad die dierenarts aan de stationsstraat.) om te vragen of ik het beestje (in het doosje) appart zou houden en met de hand voeden of terug doen in het nestkastje. Hij stelde voor het beestje zelf wat te voeren en dan in het nestkastje te doen. Deden de ouders raar, dan het beestje eruit te halen en zelf verder te voeren. Accepteerden de ouders het vogeltje, dan het in het nestkastje te laten en te kijken of en hoeveel de ouders het jong nog voerden en dan eventueel bij te voeren.
Dus ik heb het beestje wat gevoerd. Daar had het beestje niet veel zin in, maar ik heb nog wel 1 ml naar binnen en gekregen.

Toen heb ik het beestje op mijn hand voor beide oudervogels gehouden. Het vogeltje begon gelijk te bedelen en dat lijkt me wel een goed teken. Nou zit het vogeltje in het nestkastje met het deurtje open, zodat ik een beetje kan zien wat er gebeurt. Ik heb de luiken maar dichtgelaten, mocht het diertje een hersenschudding hebben. Volgens mij moet dat haast wel.
Nou, ik ben behoorlijk opgelucht, want gisteravond toen het bloed uit zijn bekje kwam en het kopje verkeerd om op zijn lijfje zat, hij niet meer beweegde en de oogjes uitdrukkingsloos waren, dacht ik echt dat het beestje aan het doodgaan was.

Met een paar minuten was het beestje wel wat meer bijgekomen, maar stilzitten en nergens op reageren, is zeer eng om bij een valkparkietje te zien. :-/ Maar goed, nou hopen dat de ouders het beestje voeren en dat het beestje goed herstelt.