29 april 2024, 01:01:01

Welke Model die TUIG hebt jij ?

Gestart door Rika, 9 augustus 2004, 16:37:54

« vorige - volgende »

Rika

hallo
ik kreeg een RARE model die tuig .
ik weet niet of die goed is.
ik hier foto van :


heeft jullie ook zo,n model die tuig ?

zo ja . hoe moet vastmaken .
stond geen tekening erop , BALEN !
wel uitleggen , maar niet duidelijk pfffffffffffff

kan je mij misschien helpen als je ook zo,n tuig heeft ?

alvast erg bedankt !

Tara

Hoi Rika,

ik heb geen tuigje, maar dat lijkt mij niet echt een goed tuigje, ik zou echt niet weten hoe je die moet vastmaken, lijkt mij ook geen veilig tuigje. Ik heb al andere tuigjes gezien voor papegaaien en parkieten maar dit lijkt hier echt niet op :-/

Groetjes, Tara

Rika

ja klopt wat je zegt tonia .
Mijn hulp heeft al gebeld omdat die tuigje is speciaal voor valkjes dus onze ziva is zelfde groot als valkjes ( 30 cm)
enne die grote papegaai is andere model omdat die groot papegaai is.
ik heb wel hier tuig voor groot papegaai .


Happy bird zegt : deze valkjes kan ECHT niet deze passen .
daarom vond ik vreemd die hij zo zegt.
Vandaar vraag ik aan jullie of jullie ook soms een tuigje heeft ?

Rika

sorry tara , ik dacht tonia was LOL . hihi

Kolkkie

Hoi Rika,

Dat tuigje zit niet goed. Er moet nl. nog een lus zitten.
Er zijn volgens mij al meerdere topics over tuigjes geweest.

Ik kan wel even zoeken voor je.

Het is trouwens niet aan te raden om zo'n tuigje te gebruiken, er is vorig jaar nl. een valkje van iemand weggevlogen die zich uit het tuigje had weten te worstelen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hier zijn een aantal links.

Ik zag dat de foto's er niet bij stonden, er is nl.  iets veranderd met de link.

Ik weet ook niet hoe mensen hun foto's genoemd hebben.
Hier een aantal links:

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action =display;num=1050854492

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1050993945

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1064746170

Mijn mening is om het toch niet te doen. Dat is toch het veiligste want de kans op wegvliegen vind ik toch te groot.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rika

hier ben ik weer,
ik heb teovallig andere forum die heeft ook zo,n tuigje .

even verslag maken omdat die éérste keer is ...
Ziva heeft vandaaag voor éérste keer tuigje om .
ik mis wel een hulpje want ziva is heel klein om ik alleen te doen.
maar ja ik moest LEREN ...dus ik heb doorgezet met ziva.
éérste was TE GROOT . hahaha ziva was blij weer ERAF !!!
ik geef ziva 10 min ruimte om lekker vel krijgen met spiegel te kwebbelen in badkamer omdat binky vrij is.
 
dus na 10 minuutje weer verder met VERKLEINER tuigje .
wat is ziva mager zeg he ? hihi
 
zo hee is klaar.


nu hup naar buiten :) ben benieuwd ...


wat is een ding is dat ?
pff ik wil ERAF !!!



lieverd ziva , zo moet je niet doen .
het is heerlijk om zonder kooi .


ik geef je lekker aaien met tuig . dat is tuigje tuigje tuigje ...geen pijn he ziva ? nee hoor , het is maar alleen vreemd als ik van die DOMME  B.H . maar ikben al gewend hoor  straks jij ook gewend als ik ;)))



je kan heerlijk fladderen vliegen .probeer maar ?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa maar te laat om knikken . en toen kwam kelbie .....




hallo kelbie . ben ik dom uit zien ? kelbie zegt Nee je bent vrij als ik , ziva . heerlijk ik heb ook halsband . maar ik voel niks meer . succes met je nieuwe tuigje zegt kelbie ...



NEEEEEEEEEEEEEE vind ik niet lekker gevoel BAH !!!!!!! zeg kelbie . HELP MIJ OM TUIG ERAF oke ? kelbie
kelbie zegt : nee , ik weet dat jij strakkie heerlijk leven . dus volhouden .




o dat is het . smaak wel naar groente ????????? Bazin zegt : niet opeten hoor . wel proeven en reuken ;)
gelukkig ziva eet niet op .
( ik weet NIET of dit gevaarlijk is )  laat mij even vertellen . ok ?
 
Nu moet bazin met honden uitlaten het is al kwart over 8 avond .
nu huppelen naar binnnen .
 
wat doet nou die bazin op mijn RUG ?????????
klik . en toen is HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK ...........




VRIJ!!!!!!!!!!!!!!!
die domme tuigje maar ja heb wel leuk gehad die buiten met kelbie en coniferen mag proeven .....
 
nu wil ik naar KOOI !!!!




MMM walnoot !!!


Chrissy(wel thuis maarr)

Wahahahahaha....
ik had eens een tuigje zelf gemaakt.... ik weet alleen de link niet meer maar ik zal em nog wel even opzoeken voor je.

Groetjes Valkparkietlover

Raikiri

Yes i am Back!

dit was de link die ik je had beloofd
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1077838147;start=15%20-%2033KB%20-%2024%20Jul%202004
er zitten ook foto's bij.

doejdoej Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Roosje

Nou , die heb ik dus ook echt een onding, heeft mijn valkje bijna het leven gekost omdat ie zo ingewikkeld is en niet verstelbaar. Kijk maar naar mijn topic bij andere vragen...

Roosje

Je hebt hem trouwens wel op een aparte manier omgedaan, dat had ik nog niet geprobeerd, de beschrijving was vaag namelijk. Voorlopig doe ik punky dat niet meer aan...

Paul

5 september 2004, 05:44:08 #11 Last Edit: 5 september 2004, 06:03:35 by Paul
Hoi Rika en  Roosje,

De beschrijving van dat tuigje is echt heel slecht inderdaad ik kwam er eerst ook niet uit.
Maar het is zo dik op bepaalde plaatsen maar zoals Rika hem om heeft zit ie wel goed lijkt me en kan ie echt niet ontsnappen.
Vaak ontsnappen vogels uit een tuigje omdat je het niet goed om hebt zitten.
Maar het tuigje is wel verstelbaar hoor Roosje dat kan je doen bij die sluitingen op het eind die zijn te verschuiven.
Ik vond dit tuigje nog wel het beste het materiaal is wat zachter dan die van Happy bird.

Hoi Rika,
Over die conifeer ben ik nog niet helemaal uit je hebt er soorten in maar wat ik vond klinkt niet fijn dus oppassen.

Coniferen. Taxus
Naalden en takken - benauwdheid, hartstilstand, abortus, diarree, nierbeschadeging - kan dodelijk zijn. Thuja Naalden en takken - maag en darmbloedingen, nier en blaasaandoeningen.

Dat gaat over de taxus en dat is volgens mij een soort conifeer.
Dus beter niet van laten eten.

De Buxus is volgens mij ook een conifeer en daar stond dit bij:

De buxus wordt in allerlei vormen gesnoeid en gebruikt als afscheiding in tuinen en parken. De leerachtige blaadjes van de buxus bevatten 3 verschillende giftige stoffen. Opname van circa 750 gram buxusblad is dodelijk voor een paard.
Takken: diarree, krampen en verlammingen.

Dus als je er een paard mee omlegd zou ik zeker oppassen met Ziva hoor.

Groetjes, Paul

Rika

hallo paul,
ja klopt ik heb al eerder gewaarschuwen zoals jij ,
ik heb ziva om laten proeven die conifeer maar niet in bek raken .
ik doe vaak NA vragen dan pas in bek mag proeven ;)
hihi
en toch ERG bedankt voor je uitgebreiden uitleggen van conifeer , daar leer ik meer van !!!


Anita1

oooooooooooow misschien daarom al mijn valkjes ziek geweest? door coniferen? omdat mijn coniferen tegen de voliere aan staan! niet helemaal maar ze kunnen er wel bij.....zou het daarvan gekomen zijn? anita

Roosje

Paul, hij is echt niet verstelbaar want als ik het bij het lijfje kleiner maak wordt het gat voor het kopje groter en andersom. En bij die zwarte dingetjes lukt het ook niet, ik heb hem vastgenaaid om kleiner te maken, zoals in mijn verhaal: te klein. Maargoed, het lukt me echt niet  :-[ En hoe rika hem om heeft gedaan ziet er wel goed uit maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.