Keukenweegschaal om valkjes mee te wegen

Gestart door Kolkkie, 8 augustus 2004, 22:19:51

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi,

Ik wil een digitaal keukenweegschaaltje halen om de valkjes mee te wegen. Ik heb nl. het idee dat punky weer kan vliegen omdat ik het vermoeden heb dat Punky weer is afgevallen.

Heeft iemand enig idee waar je ze kan kopen?

Ik heb van de week er wel 1 gezien, maar die was 65 euro en nog onbeholpen groot ook nog.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

he mariska

nou misschien bij de blokker of v&d of bij de kijkshop?
nou ik heb er erg veel plezier van he nu kan je de valkjes echt goed in de gaten houden.

henry en de valkjes

robentru

Hoi Mariska,

denk bij de Blokker en het hoeft echt niet zo veel te kosten , denk ik. Wij hebben ook een gewone grammenweegschaal.
Misschien de Hema?
Succes en laat het ons vooral weten.
Groetjes, Trudy

Kolkkie

Hoi,

Bij de Kijkshop ben ik geweest. Die hadden zo'n log digitaal ding.

Ik wil een klein weegschaaltje die handig is en niet zo erg veel ruimte inneemt.

De Blokker ed. kan ik nog wel een keer rondsnuffelen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Tara

Hoi,

wij hebben zo eentje en eerlijk gezegd raad ik je die niet aan, Malaia weegt maar 60 gram zogezegd :o. Klopt toch helemaal niet, hij weegt normaal een stuk meer..

Groetjes, Tara

Kolkkie

Volgens mijn vader kan ik beter een postweegschaaltje nemen. Die zijn voor de lichtere dingen nauwkeuriger als een keukenweegschaal.

Morgen eerst even kijken of het nog een beetje te doen is met die hitte.
Ik zit op dit moment echt liever binnen als buiten.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Ik heb er inmiddels 1. Die is vrij klein en niet zoo duur als die andere die ik gezien had.

Dus ik kan nu naar hartelust wegen.

Groetjes,

Mariska

Tara

Hoi Mariska,

heb je inmiddels al gewogen? Ik ben benieuwd of het juist uitkomt bij je... Hier iig niet :'(

Groetjes, Tara

Irene

hoi maris,
waar heb je hem gehaa;d en wat kosste ie al ik vragen mag? Heb je een postweegschaal, of gewone? ik wil nl ook zo'n digi hebben. Kijken of vetklepje Pebbles( van 75 gram) al dikker wordt ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

9 augustus 2004, 21:54:02 #9 Last Edit: 9 augustus 2004, 21:54:56 by kolkkie
Hoi Irene,

Ik heb hem bij Middelink vandaan. Ik denk niet dat die winkel ergens anders in het land zit.

De mijne was 39,95 , maar er stonden ook andere, die waren veelal duurder.
Het is een digitale keukenweegschaal (op batt.) die in grammen weegt.

Hier de resultaten:

Coco - 95 gr.
Punky - 88 gr.
Minggu - 93 gr.
Pukkie - 92 gr.
Einstein - 91 gr.

Het 'probleem' is dat ze soms niet stil op de weegschaal blijven zitten dus dat het gewicht erg schommeld.

Groetjes,

Mariska

Stijn dc

hoi

ja, dat is el een "probleem". Maar daar kan je niet veel aan doen denk ik. Ze gaan niet braaf opd e weegschaal blijven zitten zodat jij mooi kan kijken hoevel ze wegen.
SDC:D

robentru

Hoi Mariska,

fijn dat het gelukt is: een weegschaaltje en het gewicht van je valkjes.
Tjsa stil zitten, wat is dat?
Ze zijn wel allemaal op een mooi gewicht. (Kun je poll ook invullen, of heb je dat al gedaan?)

Groetjes, Rob & Trudy

Kolkkie

Citaathoi

ja, dat is el een "probleem". Maar daar kan je niet veel aan doen denk ik. Ze gaan niet braaf opd e weegschaal blijven zitten zodat jij mooi kan kijken hoevel ze wegen.
SDC:D

Hoi Stijn,

Het gekste was, dat het Einstein was die stil bleef zitten (is de wildste van de 5) en de anderen (dus de 4 tamste) niet (goed)  bleven zitten.

Ze moeten er denk ik ook aan wennen dat ze op een weegschaaltje worden gezet.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

fijn dat het gelukt is: een weegschaaltje en het gewicht van je valkjes.
Tjsa stil zitten, wat is dat?
Ze zijn wel allemaal op een mooi gewicht. (Kun je poll ook invullen, of heb je dat al gedaan?)

Groetjes, Rob & Trudy

Volgens mij had ik de poll aan ingevuld. Paul heeft mijn valkjes gewogen toen ze bij hem waren, maar nu kan ik dus vergelijken of ze nog goed op gewicht zijn.

Punky is in iedergeval flink afgevallen sinds hij hier is gekomen, van 102 gram naar 88.

Het kan denk ik ook komen omdat hij hier meer los is geweest als bij Paul vanwege de paratyfus die ze hadden.

Nu kan ik Punky tenminste goed in de gaten houden qua gewicht.

Groetjes,

Mariska

suus

Hoi Mariska,
Je had hem zo bij mij kunnen lenen hoor :D :D
Toen in het begin ze bij mij ook niet stil wilden zitten heb ik er een stukje trosgierst opgelegd en toen het weegschaaltje aangezet. Op deze manier wordt de stand met trosgierst 0. En gaan je valkjes lekker eten terwijl je zo kunt zien wat ze wegen..
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico