5 mei 2025, 18:30:26

Probleem mee baden

Gestart door tess18, 8 augustus 2004, 20:08:56

« vorige - volgende »

tess18

mijne cookie is heel nieuwsgierig naar het badje aan het kijken maar hij durft er niet in, 't probleem is dat jet lauw water is en ipv te baden gaat hij drinken hij denkt dus dat hij drinkwater is. ik maak me zorgen dat hij ziek zal worden aangezien hij warm lauw water zit te drinken. hij durft er precies niet goed in stappen precies te hoog.

ik weet niet hoe het werkt om een foto op 't forum te kunnen zetten anders had ik eens een foto van het badje kunnen plaatsen zodat meerdere mensen een idee konden geven.

Kolkkie

8 augustus 2004, 20:14:51 #1 Last Edit: 8 augustus 2004, 20:16:05 by kolkkie
Hoi Tess,

Als het schoon vers water is, kan het niet zoveel kwaad, als het al langer staat wel..

Pukkie zit ook wel eens te badderen in een schaaltje heel lauw water (vers uit de kraan).

Als het al een hele dag heeft gestaan is het niet aan te raden om je valkje er uit te laten drinken. Eventuele aanwezige bacterien kunnen zich ondertussen al wel flink vermenigvuldigd hebben, dus kan je valkje er goed ziek van worden.
Vooral met dit warme weer is het aan te raden om het water toch wat vaker te verversen (ipv 1 keer per dag schoon water, 2 keer per dag bijv.).

Het water moet natuurlijk ook niet te warm zijn want dat is niet goed voor het vet wat op de veren zit. Deze gaat er daardoor af waardoor de veren het water opnemen ipv afstoten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal :)
Wij hebben sinds vrijdag ook een badje voor onze valkjes.
Maar ook bij ons gaan ze er niet in.
Ze slapen erop of ze drinken er samen uit. :D
Is er een manier om ze er toch in te krijgen?
Ook vanwege de warmte.
Groetjes karin marco en de valkjes

Kolkkie

Hoi Karin/Marco,

Het kan zijn dat je valkjes nog aan het badje moeten wennen en dat ze daarom nog niet in het badje zitten.
Ze kunnen het badje ook niet leuk vinden om in te badderen en dat ze het wel lekkerr vinden als je ze met een plantenspuit (nevelstand) natspuit.

Bovendien kan je ze beter hun gang laten gaan al dat je ze in dat badje dwingt. Ze kunnen het dan als een afstotende plek ervaren en er nooit meer in gaan zitten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

k_van_wilgenburg

Hoi mariska
Wij laten ze gewoon hun gang gaan.
Ik vind het alleen wel lachwekkend dat ze er water uit drinken.
En erop slapen.
vanmiddag probeerde ze het zelfs te demonteren. :D
Wij hebben dus 2 bouwvakkers.
Maar met de plantenspuit dat is puur genieten voor ze. ;D
Ze gaan dan ruzie maken wie er gespoten moet worden.
groetjes karin marco en de valkjes.

andre28

Hoi, mijn valkjes Lucky en Rico gaan nooit in bad voor hen laat ik altijd extra de kraan lopen.
Zacht lauw water natuurlijk, en dat vinden ze heerlijk ze zijn gek op stromened water.

Vicky_1

Yep, mijn oudste en tamste valkje Birdy gaat gezellig met mij onder de douche!  Ik laat hem dan op mijn hand zitten en hou hem dan voor mijn lichaam zodat hij lekker nat wordt maar ook niet te nat want dat heeft hij niet graag!  Als hij genoeg water heeft gehad dan zet ik hem boven op de rand van de douchecabine waar hij dat zijn veren begint de poetsen.  
Gisteren heb ik mijn drie valkjes nog een douche gegeven met de plantenspuit maar dat is niet zo makkelijk omdat ik op een appartement woon zonder terras (heel het huis is dan bijna nat, maar doe dit enkel voor ik ga schoonmaken!!!) en de valkjes hebben er echt van genoten!  Ik heb ook al geprobeerd een bakje water in hun kooi te zetten om te baden maar daar moeten ze niets van weten: valkjes met karakter dus!
Tot schrijfs!

Vicky