4 mei 2025, 10:08:48

wil niet drinken

Gestart door Maja, 7 augustus 2004, 18:46:29

« vorige - volgende »

Maja

Hallo,
M'n tam jongkje zit nu al sinds maandag binnen, maar ik heb hem nog nooit zien drinken. Ook z'n poep wordt een beetje slap :-/. Dus ik denk wel echt dat hij niet drinkt. Wat zou ik kunnen doen?
xxxMaja

Tara

Hoi Maja,

als ie van maandag al niet gedronken heeft zou hij waarschijnlijk al lang iets laten merken hebben hoor.

Je kan het altijd ff laten zien waar het water is. Wat voor bakje is het? Want van sommige bakjes moet je ze het echt leren.

Groetjes, Tara

Maja

Heb al van bakje verwisselt enzo. Heb hem ook vanmorgen ff met het bekkie in het water gedopt, maar niets :-/. Mss dat je niets merkt omdat ik hem elke dag n badje geef. Z'n veren zijn dan nat en hij wast zich dan. Mss is het wel daardoor, maar dan nog, hij drinkt dan toch niet :-/.
Ik weet het niet hoor...
xxxMaja

Tara

Hoi Maja,

als hij niet dronk als je 'm in het water dopte dan zal hij gewoon geen dorst gehad hebben en gewoon zijn water weten zijn hoor.

Groetjes, Tara

Lieke

Hoi Maja,

hoe oud is hij?
Het kan ook zijn als je hem met pap bijvoert zit daar ook nog natuurlijk vocht in.
Dat had ik ook met mijn valkje!

Groetjes, Lieke

Stijn dc

hoi

wss heeft ie al wel gedronken op een moment dat jij het niet zieT. Valkjes komen uit australie, dus ze zijn volledig aangepast aan dat klimaat. Daardoor drinken ze niet veel, hoogstens 1/2 slokjes per keer, en dat maar een paar keer per dag.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

het is een grasparkiet.

Groetjes, Tara

Stijn dc

waar staat dat dan?  :-/

Tara

Dat staat er niet, maar het is wel een grasje ;).

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi,

Ik denk dat het voor grasjes ook zo geld als voor een grasparkiet.

Een grasparkiet komt nl. ook uit Australie.

Grasjes drinken op zich ook niet zoveel. Bovendien lijkt het mij dat als je grasje zich wast in de waterbak dat hij toch wel wat water binnen krijgt.

Ze kunnen maar een paardagen echt zonder water, dus het lijkt mij dat hij wel wat binnenkrijgt.

Bovendien lijkt het mij dat je grasje wel genoeg water binnen krijgt. Als ze weinig water drinken lijkt het mij dat de poepjes juist harder worden ipv zachter.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mariska,

Maja is nogal onzeker en is gewoon erg bang dat dit grasje weer sterft, ze heeft al vaker een jong grasje genomen om binnen te nemen en die zijn al gestorven, nou is het waarschijnlijk overbezorgdheid. Ik denk ook dat ie eet en drinkt hoor want hij zit al van maandag in een kooi binnen, hij kan moeilijk een hele week zonder eten en drinken, en zeker op zo'n temperatuur lijkt het mij echt niet dat hij niet eet en drinkt.

Groetjes, Tara :-).

Kolkkie

Hoi Tara,

Dat je dan onzeker/overbezorgd wordt kan ik me wel voorstellen.

Ik heb dat nu ook hier met Punky.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mariska,

dat kan ik goed begrijpen, maar gelukkig gaat Punky de goede kant op ;). Komt heel goed hoor :-).

Groetjes, Tara

Maja

:DHeb veel gemist.
Dacht nu wel eens echt dat hij gisteren ging doodgaan.
Hij zat helemaal ingedoken, altijd de oogjes gesloten :-/.
Heb hem dan bij me gepakt, is direct in slaap gevallen. Maar toen ik vanmorgen beneden kwam zag hij er stralend uit ;D. Was zo blij, kon er niets aandoen, maar had n smile van hier tot in China :).
Heb hem wel nog altijd niet zien drinken en 'k ben bijna voortdurend in z'n buurt (staat nl in de keuken waar ik graag rondsnuffel :D).
Ik gok hem op n kleine 2 maand (zal daar rond gangen).
Bedankt voor de steun :P
xxxMaja

Tara

Hoi Maja,

ahhh ik denk dat hij gewoon drinkt hoor, heb je het water wel eens gecontroleerd?

Wel fijn dat het beter gaat met 'm :-).

P.s. Ik heb je smile niet zien voorbij passeren :D

Groetjes, Tara