11 mei 2025, 22:42:28

bloedluis

Gestart door marijke, 7 augustus 2004, 15:09:56

« vorige - volgende »

marijke

Hallo

Weet iemand van jullie wat het beste tegen bloedluis werkt? Ik heb nu een spuitbus gekregen om de vogel en de kooi te behandelen, maar dit werkt niet... Ik ga nu heel de kooi wassen en opnieuw inrichten. Maar ik ben benieuwd wat er misschien nog meer kan helpen

Marijke

Joyce28

7 augustus 2004, 16:44:18 #1 Last Edit: 7 augustus 2004, 16:45:31 by Joyce28
Hoi Marijke,

Ik heb er geen ervaring mee,maar deze pipetjes zijn ook o.a voor bloedluis,staat op de voorkant
Je hebt deze doosjes dus ook speciaal voor valkparkieten en er zitten 3 pipetjes in,dus voor 3 valkjes wat je in de nek moet spuiten.Een doosje kost ongeveer € 3,50

Inger m

7 augustus 2004, 18:01:44 #2 Last Edit: 7 augustus 2004, 18:03:21 by Cinnamon_valk
Hoi,
Vaak moet bloedluis meerdere keren met tussenpozen van een week behandeld worden, omdat bij een behandeling vaak de neten/ eitjes niet gedood worden en alsnog uitkomen. Deze cyclus moet eerst doorbroken worden.

Bij bloedluis is het vnl van belang dat de omgeving goed meebehandeld wordt. Weet je zeker dat het om bloedluis gaat? Ik denk dat als je een spuitbus hebt tegen bloedluis (welk merk?) wel zou moeten helpen.

Het is bij bloedluis zeer belangrijk dat ze zich niet in de omgeving kunnen vestigen. Voorkom naden en kieren in kooi en zitstokken waar ze in kunnen kruipen. Ik heb zelf alle naden en kieren dichtgekit.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

marijke

De spuitbus die is gebruik is van het merk bogena...