7 mei 2025, 14:13:52

jonge valkjes

Gestart door holly, 6 augustus 2004, 14:03:44

« vorige - volgende »

holly

wij hebben nu een nestje van 3 valkjes nu 2 weken oud en 1 week. wij willen ze niet zelf houden maar wanneer mogen ze weg bij de ouders? Nu is 1 valkje een beetje anders het heeft rode oogjes en geen kleur op de vleugels is dit dan een albino? en dan nog 1 vraag als we ze verkopen wat is dan de gangbare prijs voor een valk? de andere twee zijn gewoon grijs alvast bedankt

gr holly

Tara

Hoi Holly,

ze kunnen vaak met 6 weken al weg van de ouders, maar ik prefereer 8 weken, omdat je dan zekerder bent dat ze zelf eten etc.

Die met z'n rode oogjes, is die wit, of is die geel? Kan zijn dat je een albino hebt hoor. Heb je misschien een foto?

Tja, de prijzen verschillen echt overal, wildkleurtjes koop ik aan voor 15 euro. En mijn albino's kostten 45 euro. Alleen heb ik nog nooit valkjes verkocht, want ja, als ze naar vrienden en/of familie gaan wil ik geen geld...

Het hangt er ook van af of ze tam zijn of niet, je zou best een stuk meer kunnen vragen voor tamme valkjes.

Groetjes, Tara

holly

hoi tara

ik heb een foto gemaakt van het kleintje maar ik weet niet hoe ik hem versturen moet.
ik zou de kleintjes ook wel zelf willen houden maar dat lukt niet. ik heb al mijn bekende en vrienden al gevraagd of ze er 1 willen maar ze willen niet . helaas
dus als het zover is dan zet ik wel een berichtje op deze side dan weet ik dat ze goed terecht komen

gr holly

Sanna

Hoi Holly,

Je kunt in dit scherm op 'Upload' klikken, en dan wijst het zich vanzelf. Je plaatje mag alleen niet groter dan 60 kb zijn, dus misschien moet je hem verkleinen voor je hem verstuurt. Ik maak ze meestal rond de 20 kb, dan zie je ze mooi op het forum.
Maar je kunt je valkjes ook onder 'Te koop / Gevraagd' (zie linkerzijde van dit scherm) zetten. Krijg je misschien meer reacties...
Succes! Ik hoop dat je leuke reacties krijgt.

Groetjes! Sanna

Remco_Ultee

En anders mail je de foto naar mij dan zet ik hem voor je online.
Succes met het kweken!

holly

Hierdan de foto van mijn jonge albino

groetjes Holly

Tara

Hoi Holly,

dat is geen albino, maar een lutino ;-).

Maar wat een schatje is het zeg :). Ziet er heel goed uit!

Groetjes, Tara

holly

hoi tara

op de foto is het niet duidelijk te zien maar zijn oogjes zijn echt rood.is het dan echt geen albino?
ik dacht dat dat een kenmerk was voor een albino maar ik heb er geen verstand van

gr holly

Theetje

Hoi Holly,

Wat een lieverdje zeg. Maar Tara heeft helemaal gelijk hoor. Dit is echt een lutino.

Rode ogen zijn een kenmerk van het ino gen. Zoals je ziet eindigt ook lutino op ino en niet zonder reden.

Je valkje krijgt een geel kuifje. Een albino heeft bij de geboorte wit dons en zal ook een witte kuif krijgen.

Je valkje zal er binnen de kortste keren zo uit zien:

Veel plezier met de kleine

Groetjes

Theetje

Tara

Hoi Holly,

een albino zou witte dons hebben en een wit kuifje enzo. Deze heeft duidelijke gele dons en een geel kuifje en noem maar op ;-).

Groetjes, Tara

holly

hoi theetje en tara

bedankt voor jullie reactie.
nu weet ik wat voor soort het is en kan ik over een week of 7 als hij zelf kan eten hem verkopen ook als de goede soort want het is sneu als je een albino verkoopt en met een lutino aan komt  bedankt

gr holly

Remco_Ultee

Houd er wel rekening mee dat een lutino pas later goed in de veren zit, de exacte tijd weet ik niet maar het duurt echt langer. Hier zit mijn zwartkopje al met 6 weken heel goed in de veren, maar mijn lutino was dat volgens mij pas met 10 weken.

Ook blijft er soms een kaal plekje op het achterhoofd te zien, dit is niks ernstigs, zit erin gekweekt.

Daarnaast zou ik de jongen alvast een beetje aan je laten wennen door ze vast te pakken, dan zijn ze niet zo bang meer voor handen en dat is leuker voor de kopers.

Theetje

Hoi Remco,

Even ter informatie, de valk op mijn foto is ten tijde van die foto 5 weken oud.

Ik ben er ook wel erg trots op dat ze zo goed in de veren zit. Nog geen kaal plekje op de kop heeft ze.

Ze is nu 6 weken en 2 dagen. Morgen gaat ze naar haar nieuwe baasje

groetjes

Theetje

Tara

Hoi,

ik heb ook nog iets te zeggen...

Niet elk lutino jong groeit minder traag, kijk naar Chiaro en Trudy, ze zijn nu zo'n 4 weken en hebben bijna een volledig verenpak en leren nu ook vliegen, vooral Chiaro maar Trudy begint ook al.

Dus ;-).

Groetjes, Tara

Theetje

Hoi Tara,

meid wij kweken gewoon superlutino's ;D

Mogen we best trots op zijn.

Groetjes

Theetje