5 mei 2025, 15:56:04

mannetje/vrouwtje

Gestart door Anneke En Bo, 5 augustus 2004, 23:21:59

« vorige - volgende »

Anneke En Bo

Ik denk dat ik weet of Bo een mannetje/vrouwtje is...
Als we hem er ff uitlaten dan zet hij zijn vleugels een beetje van z'n lijfje, als hij me ziet weggaan begint hij te fluiten en als Bo fluit en papa fluit terug fluit hij weer terug.
Dit lijkt op een mannetje! Maar we informeren nog eens bij de dierenarts en kopen dan misschien nog een popje.

Anneke en Bo

Stijn dc

hoi

datl ijkt me idnerdaad een mannetje te zijn dan, tenzij het de lokroep is naar het mannetje?

hoe ga je informeren bij je DA?

SDC:D

Anneke En Bo

Ik heb een vraag, de laatste tijd fluit mijn parkietje elke keer hij niemand meer ziet. Is dit omdat hij zich eenzaam voelt? En koop ik nu best een mannetje/popje erbij?
ps: Geeft er iemand een jong popje weg? (liefst uit België, dicht bij Oost-Vlaanderen, Wetteren.)

Tara

Hoi,

idd, volgens mij is het een mannetje.

Dat hij fluit omdat jullie weg gaan kan best normaal zijn, hij ziet jullie niet meer en slaat in paniek ;). Je zou een valkje kunnen bijnemen maar je moet rekening houden dat je valkje minder tam kan worden, maar hij blijft natuurlijk tam. Maar vaak kan het ook zijn dat hij jaloers is op die andere valk, het kan verschillende gevolgen hebben.

Groetjes, Tara

AnnaEnBo

HMM, Inderdaad...Maar ik ben er nix verder mee...Wat doe ik het best?

Tara

Hoi,

wat bedoel je met ik ben er verder nix mee ?

Wat je best doet moet jij beslissen, moet je gewoon afgaan op je eigen gevoel. Vaak is een partner erbij een goeie beslissing, maar vaak ook weer niet...

Remco_Ultee

7 augustus 2004, 22:36:16 #6 Last Edit: 7 augustus 2004, 22:36:43 by Remco_Ultee
Wel een valkje erbij, valkje wordt niet minder tam, als je hem maar aandacht blijft schenken. Dus doe hem een plezier  :)

Geef m een albino chickie ofso  ;D

Irene

bij mij is mijn eerste valkje juist nog tammer geworden, na het aanschaffen van een maatje. nu er drie zijn,  hebben de laatste twee wel wat meer met elkaar (misschien omdat het broer en zus zijn?) maar Gijs (de eerste) is echt niet zielig hoor. Het leuke van een tweede is ook dat je twee keer zo veel hebt om naar te kijken, te genieten, te knuffelen, etc.
Maar het moet wel je eigen keuze zijn natuurlijk.
laat je het nog ff weten wat je doet?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes