27 april 2024, 03:02:10

Ziek ?

Gestart door Ria, 5 augustus 2004, 20:38:29

« vorige - volgende »

Ria

5 augustus 2004, 20:38:29 Last Edit: 5 augustus 2004, 20:39:35 by Ria
Hallo,

Gisteren viel het mij op dat er een rare kleur ontlasting in de kooi lag van de valkparkieten binnen. Nu weet ik inmiddels dat Simba de boosdoener is. Hij heeft een vreemde kleur ontlasting. Groen en waterig en geen wit te bekennen. Nu twijfel ik enorm want met name Simba heeft deze week de appel en de sla ontdekt als lekkernij. Ook is hij in de rui of zit er tegen aan. Voor de zekerheid Feld gebelt. De ontlasting moet na het weekend weer normaal zijn als het aan de appel en de sla zou liggen. Heb voor de zekerheid Simba apart gezet en vitamine met druivesuiker aan het water toegevoegd. Op zich maakt hij geen zieke indruk maar het zit me niet lekker. Op dit moment heeft hij in de gaten dat de rest van de valkjes in een andere kooi zitten en dat is niet geheel naar zijn zin. Hoop dus dat het meevalt. Kijk het vandaag nog aan en anders stuur ik morgen wat ontlasting op.

Groetjes,
Ria

Anita1

hoi ria ik vind dat je enorm goed gehandeld hebt.ik kan niet anders zeggen.veel sterkte ermee.ik denk idd.dat het door de sla komt.ze moegen die maar 2x per week he? knuff anita ;)

Ria

Hallo,

De sla en appel hadden ze hier sinds een lange tijd weer in de kooi want de dames en heren hadden er hier geen zin. Omdat ik er bij zat heb ik gezien dat Simba er van gegeten heeft, want die zat heerlijk te smullen. Ik hoop maar dat het de sla is. Even afwachten.

Groetjes,
Ria

robentru

Hallo Ria,
ik hoop uit het diepste van mijn hart dat het aan de appel en de sla ligt. Als Mieppie sla gegeten heeft is zijn ontlasting ook altijd anders dan normaal, maar is binnen  korte tijd weer over.
Chips, wens je alle sterkte en meer doen dan afwachten kun je nu niet. Duim voor je, denk aan je.
Groet, Trudy.

Tara

Hoi Ria,

het zou wel eens aan de sla kunnen liggen hoor, zelfs van de rui zijn ze vaak niet lekker.

Komt vast goed!

In ieder geval goed dat je gebeld hebt naar Feld.

Groetjes, Tara

Ria

6 augustus 2004, 04:46:52 #5 Last Edit: 6 augustus 2004, 04:49:52 by Ria
Hoi,

Heb net een poepje opgevangen om te kijken wat voor kleur het heeft. Het plasje wat normaal wit hoort te zijn is dus nu lichtgroen. Het andere gedeelte is wel weer vast nu en wel redelijk van kleur, dat was eerder ook vochtig en dezelfde kleur als het plasje.

Nog niet helemaal goed dus.

Groetjes,
Ria

Ria

Hallo,

Tja, nog wakker om deze tijd. Ik ruim net nog wat op en kom in de koelkast een zak appels tegen. De datum waarop deze gekocht zijn is 3 augustus, dinsdag dus, dan moet de sla ook van die dag zijn geweest. Ik had het samen gekocht. Ik kijk het de komende dagen even aan. Ben wel iets geruster nu.

Groetjes,
Ria

Irene

hoi ria,
hoe gaat het vandaag met Simba? had je nog wit papier onder in de kooi gelegd, zodat het opgevangen zou worden?
asl je het niet vertrouwd, gewoon feld bellen , al is het voor je eigen geruststelling. SAucces erme!
groetje, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Ria

6 augustus 2004, 17:22:11 #8 Last Edit: 6 augustus 2004, 19:25:21 by Ria
Hallo,

Het gaat nog niet beter. Het is nog net zo groen als gisteren. Het is wel vaster maar het plasje is nog steeds waterig en groen. Wat mij verder opvalt is dat hij vaak onder zijn staart zit te peuteren en hij begint nu ook met zijn pootjes naar achteren te schurken. Overleg gehad met Feld. Mogelijk zouden het wormen kunnen zijn, althans die conclusie trek ik zelf. Hij heeft zowieso nu vitaminen gehad en ik heb net het waterbakje verruild voor een verse met bogena druppels tegen wormen. Het wormenmiddel had ik al wel gebruikt maar ben daar toch voorzichtig mee. Het kan zijn dat Simba toen net de dans ontsprongen is en niet is ontwormd. Ik heb hem hier sinds half mei dit jaar. Het is even lastig met het weekend. Mocht het niet al te snel veranderen dan stuur ik in de loop van het weekend ontlasting op naar Feld.

Heb Simba even in handen gehad. Ik kan het borstbeen wel voelen maar hij is absoluut niet mager. Hij is wel wat kleiner dan de anderen hier maar is ook een half jaar jonger. Zijn cloaca is niet extreem smerig maar brandjeschoon nu ook weer niet.

Was inmiddels wel met een poepje bij een plaatselijke dierenarts geweest maar die vonden de hoeveelheid niet voldoende. Wacht nu eerst even af en stuur dan later dit weekend een flinke lading richting Feld.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

Hoi Ria,

Wat naar dat het niet zo lekker gaat met Simba. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat Simba snel weer beter wordt.

CitaatWas inmiddels wel met een poepje bij een plaatselijke dierenarts geweest maar die vonden de hoeveelheid niet voldoende. Wacht nu eerst even af en stuur dan later dit weekend een flinke lading richting Feld.

Ik vind het een beetje vreemd dat 1 poepje niet genoeg was voor die DA. Zelf heb ik 1 heel poepje naar Dr. Feld gestuurd, ik heb er niets over gehoord dat het te weinig was.

Groetjes,

Mariska


Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

robentru

Ach Ria,
wat jammer dat het nog steeds niet goed gaat met Simba. ???
Laat het anders maar idd door Feld nakijken; stuur hem maar een hoop ;)
Hou je haaks, sterkte en tot horens.
Trudy.

Ria

6 augustus 2004, 18:39:51 #11 Last Edit: 6 augustus 2004, 18:40:34 by Ria
Hallo,

Och och, arm Simba. Hij blijft zich poetsen en poetsen. Hij zit nu alleen in de kooi maar wil dolgraag naar de anderen. Omdat hij alsmaar onder zijn staart aan het schurken is heb ik hem net nogmaals uit de kooi gehaald en zijn cloaca zachtjes met lauw water schoongemaakt. Het zag er al niet vies uit maar er hingen een aantal kleine stipjes aan. Nu is ie dus wel helemaal schoon.

Groetjes,
Ria

robentru

Hoi Ria,
ach die arme Simba en dat met dit warme weer.
Fijn dat hij zo'n lief vrouwtje heeft wat hem lekker helpt bij het poetsen.
Een vette knuffel voor Simba. :-*
Groetjes,
Trudy.

Ria

6 augustus 2004, 19:27:02 #13 Last Edit: 6 augustus 2004, 20:00:46 by Ria
Hoi,

Het gaat niet echt goed geloof ik. Na het wassen van zijn cloaca lijkt hij minder te jeuken. Toch maar weer Feld gebelt. Heb een afspraak gemaakt voor vanavond 19.00 uur. Er kon ook wel iets verstopt zitten wat er dus niet uit wil. Ga voor de zekerheid. Ga tegen 5 uur weg. Duimen en kaarsjes branden dat is het enige wat ik nu kan doen.

Groetjes,
Ria

Tara

Hoi Ria,

ik zal zeker voor je duimen hoor, ik hoop echt dat het goed komt, moet gewoon..

Succes, ik denk aan jullie :-*

Groetjes, Tara