27 april 2024, 20:29:06

Valkparkiet overleden

Gestart door nol, 2 augustus 2004, 18:07:11

« vorige - volgende »

nol

Hallo,

slecht nieuws mijn valkparkiet is overleden op zondag, gisteren. Mijn vraag is heeft hier misschien iemand enig idee waaraan zodat ik dit kan voorkomen bij mijn andere parkiet. Het eerste wat opviel is dat hij op vrijdag jl. een beetje moeite had met zijn evenwicht maar aangezien het nogal een kluns is is dit niet meteen opgevallen als zijnde ernstig. Zaterdag eigelijk niets gezien aan de parkiet en zondag ben ik 's ochtends weggegaan toen zat hij nog wel stil in zijn kooi terwijl hij normaal gesproken 's ochtens wel in de weer is. Ik heb toen nog tegen mijn vrendin gezegd dat we hem in de gaten moesten houden maar 's avonds bij thuiskomst was het te laat. Ik heb verder geen enkele symptomen gezien, hij at nog, dronk nog, zat op 1 been en had een mooie vacht. Zelf denk ik toch kropziekte maar weet dit niet zeker. misschien dat iemand hier dus wat meer ideeen heeft. Ik heb de andere parkiet in een andere kooi gezet omdat ik denk dat de gezamelijke kooi eerst schoon moet. Gaan valkparkieten elkaar eigelijk missen, het zijn/waren 2 mannetjes?

groeten Arnold

bogey

2 augustus 2004, 21:58:17 #1 Last Edit: 2 augustus 2004, 21:58:48 by bogey
In elk geval heel veel sterkte want het is helemaal niet leuk een kameraadje te verliezen.  :-[

Ik weet niet hoe oud hij was, maar als ie jong was kan het zoveel zijn. Evenwicht is volgens mij vaak iets met de hersentjes.? :-/

Er zijn voldoende expert op dit forum aawezig en je zal vast wel een soort uitleg krijgen. Echter als je het zeker wilt weten (ook voor de andere zijn gezondheid) zal je een autopsie kunen laten doen bij Dr Feld of zo

sterkte Daphne


Kelly Stark

Dag Arnold,

Wat erg, veel sterkte met het verlies van je valkje. Wat rottig dat het zo onverwacht is he  :-/
Ik zou hem misschien ook opsturen voor autopsie... Dan weet je wat de oorzaak was  :'(

Veel sterkte.

Groetjes Kelly
Kelly

Paul

Hoi Arnold,

Wat erg dat je valkje overleden is :-(
Ik denk dat het geen kropziekte is geweest hoor maar eerder een bacteriele infectie.
Als ze een infectie hebben in de oortjes kunnen ze bijvoorbeeld ook evenwichtsproblemen krijgen.
Zorg in elk geval dat je de kooi nu goed ontsmet in elk geval met flink heet water en het beste nog even uitsoppen met dettol of een ander bacteriedodend middel.
Ik denk wel dat je overgebleven valkje de ander zal gaan missen maar misschien zal je dat ook aan zijn gedrag gaan merken nu.
Je kan er altijd nog een andere bij zetten dan is ie in elk geval niet meer alleen.

Groetjes, Paul