20 juli 2025, 10:35:33

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

Cobie

Nou ik wil die kus wel hoor  ;D ;D ;D ;D. Ach ze moeten nog ff wennen aan dat broedblok. Fijn dat monchou de eierschaal lust. Die Daan van mij is zo dom nog niet hoor  8).
Op naar de jonge valkjes.

Dikke kus terug van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

hier weer een berichtje van ons. hier in het lekkere valkenland.met karel en monchou gaat het goed, monchou begint zijn penveren weer te krijgen dus dat is een goed teken.
tevens zijn we er achter gekomen dat monchou ondanks zijn (handicap) toch kan vliegen, het was niet zo ver maar toch hij vloog niet gelijk op de grond.
hij lande zelfs oven op de kooi.
we waren weer de nagels aan het knippen, de vorige keer zijn ze niet zo kort geknipt dus monchou zijn nagels waren (weer ) lang.een hoop >:( :( :o alom want monchou vond het maar niks.
met de resultaat dat het weer niet goed ging, monchou heeft er zo'n hekel aan geloof ik.
maar ik heb het in de dierenwinkel gevraagt of ze misschien nog een tip hadden en de winkelier vertelde mij dat ik hem maar even moest gaan bellen als het weer nodig is dan zou hij wel even komen.
goed he!!!!!!
mag hij het opknappen. en van dat aanbod maak ik dan ook graag dankbaar gebruik van.
hihihihiihihihihi
maar goed het nestkastje, het wordt in goede handen genomen , karel maakt er al gebruik van ze zit boven op het nestkastje en monchou kijkt nhet nog even aan  tot gisteren toen plosteling ging hij ook naar het kastje toe. en kwam er achter dat het helemaal niet zo eng was dan dat hij dacht.
eerst voorzichtig daarna weer even naar benden toe, en weer omhoog kijken.
ze zijn er nog niet in geweest maar de activiteiten zijn er wel; als je begrijpt wat ik bedoel ;D ;D ;D ;D ;D ;D
later meer over karel en monchou.
dikke kus van helen karel en monchou. :-*

Cobie

Hoi Helen.

Heb je al èèns al een slijpstok gedacht voor de nagels? Die zet je met een vleugelmoer vast aan de tralies. Maar misschien helpt dat niet afdoende. En laat Monchou anders die vent van de dierenwinkel maar pikken  ;D ;D ;D. Ze begrijpen nu dus de bedoeling van het broedblok  ;). Ik wacht het in spanning af hoor. Ben zo benieuwd wat voor kleintjes daaruit komen. Ik blijf je volgen. En natuurlijk mijn pleegvalkjes Karel en Monchou. Geef ze maar een dikke pakkerd van mij.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

he hallo het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, maar of ik had geen zin (geef ik eerlijk toe) of ik had het te druk.
we zijn bezig de buitenboel te verven dus daar zit behoorlijk wat tijd in.
met karel en monchou gaat alles goed gelukkig. alleen nog steeds niet in het nesthokje gegaan wel erop ;D ;D ;D ;D
monhcou kijkt er in maar gaat er niet in, hij gaat dan met zijn kopje in de nestkast maar meer komt er niet in. ;D
monchou fluit zich lam hihihihihi, en karel is stik jaloers als monchou zich tot mij gaat richten.
ze zet dan  :o :o :o :o :o :o :o ogen op en begint te blazen, (ze vind het ook nooit goed)
vanmorgen ben ik vrij van het verven dus ik dacht laat ik eens wat langer op bed blijven. (de vorige dagen was het 7.30.)
kom ik beneden en wat zie ik....... :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
monchou heeft weer zijn veren verloren.\ik krijg er wat van, monchou keek mij aan alsof hij zeggen wou, het is er weer tijd voor hoor, de 6 weken zijn weer voorbij.
ik tellen in mijn agenda en ja hoor. er zijn weer 6 weken voorbij en monchou is zijn penveren weer kwijt.
ik weet het niet meer.....
ze krijgen nog steeds een magnesium druppels. en van daan heb ik de tip gekregen dat we de eierschillen moest gaan malen en dat gaan geven.
dat heb ik ook gedaan. en nog
??? ??? ::) ::) ::) ::) ::)
ik weet dat hij een dompie is en een snellheidsduiveltje maar dit weer  jakkes, wordt er een beetje moedeloos van.
liefs helen, karel en monchou :-*

Cobie

Hoi Helen.

Bel Feld eens op en leg de situatie aan hem voor. er zit een vast patroon in. Om de 6 weken zijn pennen verliezen. Misschien kan hij je verder helpen. Hou ons op de hoogte.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

ja dat ga ik zeker doen, ik begrijp er niks van, je gaat aan jezelf twijfelen. dat hje het allemaal niet meer goed doet en zo. ik weet het ook niet meer ik sta met mijn handen in mij haar. ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
wel even wat goed nieuws... monchou eet goed en komt wat aan, ik heb hem niet gewogen maar ik voel zijn borstkastje niet zo goed meer, dus met andere woorden de scherpte is er van af..
daar ben ik blij mee. gelukkig.
over een tijdje 7 juli gaan we drie dagen weg, naar Gent. dit is nog voor martin zijn verjaardag. hij weet er niks van, ik heb mijn ouders gevraagt of ze dan even op willen passen op karel en monchou maar helaas kunnen ze niet, dus heb ik mijn schoonouders gevraagt. het gaat alleen om 1 dag, we gaan op vrijdag weg, en komen op een zondag terug. dus als ze op zaterdag dan even de vogels eten willen geven dan is het goed. ik wil ze niet weg brengen omdat ze wel veel bij het nestkastje zitten. misschien binnenkort zitten ze erin.
en het is maar voor 3 dagen.
dat moet wel gaan.
ik hou jullie zeker op de hoogte omtrend karel monchou en de (rest). wat er nog steeds niet is.
hihihihihihihi.
groet helen. :-*

helen

lief he karel en monchou samen op de kast. ;D ;D ;D ;D

helen

en nog een foto. ;)

helen

karel gaat er echt voor zitten hoor.

helen

monchou toch maar even nog op de schommel. nadenkend over as vrijdag misschien.
dan gaat hij weer een keertje naar dr feld.
voor de afgebroken penveren eruit te laten halen, daar brand ik niet mijn vingers aan.
maar is het geen dotje ??? ??? ??? ???

Cobie

Hoi Helen.

Ik ben verliefd hoor op die schatjes. Karel is echt een fotomodel. En Monchou een moppie. Maar ze moeten in die nestkast. Doe het èèns voor  ;D ;D ;D ;D. Hopenlijk kan Feld je nu meer vertellen. Ik wacht het af.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

en ik hou je op de hoogte hoor.
ik heb martin in de broekkastje dastopt maar hij kreeg het een beetje benauwd. snap jij dit nou?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :P

helen

vrijdag naar dr feld geweest met monchou. ik dacht dat hij de penveren die afgebroken waren en dus nog in het lijfje zitten eruit zou gaan halen maar dat was niet zo. feld heeft het niet gedaan.
wel vertelde feld dat monchou een mooie en gezonde vogel was.
monchou was het hier mee eens en krijsde naar hem. ;D ;D ;D ;D
maar hoe komt het nou dat monchou de verenpak niet laat zitten?? ??? ??? ???
vlgns feld komt dit omdat hij er last van heeft.
maar er is wel wat aan te doen. namelijk:
de veren waar monchou last van heeft afknippen. kortwieken dus.
maar niet bij alle veren maar alleen bij de veren waar monchou last van heeft.
nu komen de veren door, en als ze iets verder door zijn moet ik een aantal veren makeren die ik denk waar monchou last van heeft.
dus met de nagelak in de aanslag de veren makeren.
de nagelak heb ik van mijn werk mee genomen en staat klaar op de tafel.
dus later meer met mijn verhaaal van monchou en de nagelak.
moet nu naar mijn werk.
de groeten en een dikke kus. :-* helen karel en monchou

Cobie

Hoi Helen.

Die arme Monchou toch. Het is geen mietje toch? Met nagellak op zijn mooie verenpak zitten. Wat zal Karel in haar valkenpootje lachen zeg. Maar laten we hopen dat het idd zo is. Dan die vleugelpennen maar kortwieken. Dat scheelt heel vel stress. Geef de lieverds maar een pakkerd van mij, en hou ons op de hoogte hoor.

Dikke kus Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Helen.

Ik heb wat voor je gemaakt.

Monchou.

En raad is wie dit zijn?

Groetjes Cobie.

[/glow]