11 september 2025, 23:48:06

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

he rianne
ja china, een erg mooi land en zeker een aanrader. je markt weinig van de drukte, en gestress heb je niet. temenste ik heb het niet gemerkt.
ja, een erggggggggggg mooooooooooiiiiiiiiiiii land. maar wel erg moeilijk zonder de valken en zonder mijn vriend. maar zou er graag nog wel eens weer heen willen. misschien in de toekomst??
groet helen.

helen

he hallo hier ben ik weer.
even over de vogels aan het praten..
ze zijn dit weekeind er weer uitgeweest en zelfs karel heeft gevlogen. ik wist niet wat ik zag.. :o
na even rond gevlogen te hebben werd ze erg moe en vloog in de gordijnen.
we hebben haar gepakt en bij me gehouden. even lekker kroelen. en ze liet het ook nog toe ook..
monchou werd er een beetje nerveus van en dacht dat hij maar even moest rond vliegen waar ze was
en vloog bijna in mijn haar.
net op het laatste moment vloog hij door en lande op de kooi
karel hield monchou goed in de gaten en visa versa.
leuk om te zien.
karel voeld ze zacht aan dat ik er moeite mee had om haar los te laten.
heb haar even op de weegschaal gezet en wat denk je .....
ze weegt nu 143 gram.
een echt dikkertje dus
:o ;D ;D ;D ;D maar omdat ze er zelf niet uitkomt heb ik maar besloten dat wij haar er maar uithalen voor meer lichaamsbeweging.
of ze nu wil of niet,, ze moet maar even.
zo dik lijkt me niet goed voor haar,
je merkt niet dat ze er last van heeft maar toch..
oja de foto's lukken nog niet erg.. maar ben er druk mee bezig, en als het me echt niet lukt dan is er altijd nog cobie die het voor me kan gaan doen, maar ik beloof jullie dat er binnenkort een paar foto's op komen..
tot zover hier thuis bij karel en monchou.
dikke kus van hun beidjes
:-* :-*

Cobie

Hoi Helen.

Wat een dikkerd die Karel zeg  ;D ;D ;D ;D ;D ;D.
Die moet echt op sport hoor. Maar wel gezellie zo`n dikkerd.
Als het niet lukt met de foto`s bel je me maar. Ben erg nieuwschierig naar Monchou.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Rianne

143 gram?!? Jeutje, da's een mega-valk! ;D Maar ja, als ze er zelf niet uitkomt om te vliegen, dan krijg je dat.

helen

ja een dikkertje he..
en wat denk je??? ze wil er echt niet uit..
vandaag ook, martin had de kooi open gedaan en monchou bedacht zich niet en ging er meteen uit maar karel niet hoor.. die bleef lekker zitten.. na een tijdje kwam ze er dan ook uit en vloog even rond en toe floep weer naar binnen toe.
ik kwam thuis van mijn werk en karel zat lekker binnen in de kooi,
ik keek haar aan met een  ;D en heb haar gepakt en op de kooi gezet.
de deur heb ik dichtgedaan van de kooi..
karel vond het maar niks.. ??? ??? ??? ??? keek beteutert in het rond en ging voor de kooideur zitten wat mokkend..
heb haar gepakt WAT ZE TOELIET en heb met haar zitten kroelen.. mmmmm eerst vond ze het maar mmmmmm maar later tja, je merkt dat ze er echt voor ging zitten.
alleen het op de vinger zitten dat wil ze niet , en met een hoop gekrijs komt ze de kooi uit. maar ik ben een volhouder,, hihihihihihi
vind ze niet leuk.. geloof ik.
maarja, moet toch iets doen..
tot later..
dikke kus van karel en monchou  :-* :-*
groet helen

Rianne

Anders moet ie maar bij de Weight Watchers!
Geweldig is dat he, als ze opeens wel willen kroelen!

helen

he muppet/ (sorry weet je echte naam niet)hihihihi.
je het is inderdaad erg leuk dat ze nu wel willen kroelen,, wel een raar idee hoor dat ze eerts niks van je willen weten en plots wel.
maar ik geniet er wel van hoor.. ;D ;D ;D
zo  8) is karel dus weer niet.. dat blijkt nu weer..
ach en op dieet???? dat weet ik niet.
monchou zou dit niet fijn vinden als karel uit de kooi gehaald wordt met het eten.
monchou is namelijk niet zo dik, die mag wel wat aankomen, vind ik.
hij is juist net goed qua gewicht..
tja, en karel wil ook geen gewicht afgeven, dus is het maar niet anders
vandaag zijn ze er niet uitgeweest. ik moets weg, maar heb wel het badje voor hun neergezet.. daar waren ze erg blij mee. eerst karel. de 8) vrouw, en toen monchou zag dat het goed was durfde hij ook.
gek stelletje heb ik,,
maar wel erg lief.
groet helen en haar valken.

Rianne

Een beetje gek zijn af en toe moet kunnen hoor!
Groetjes Rianne

Cobie

Hallo allemaal.

Helen heeft mij gevraagt om een foto van haar twee lieverdjes te plaatsen. Dat heb ik bij deze gedaan.
De lutino is Karel en de andere mooie valk is Monchou  :D.
Ze komt zelf met een bijpassend verhaal.
Groetjes van Cobie.

[/glow]

helen

he hallo hier ben ik weer, met heeeeeeeeelllllllllll veeeeeeeeeeeellllllll dank aan cobie, ik doe precies wat ze zei, met het verkleinen van de foto' s maar op het een of ander manier doet mijn compie niet wat ik hem vraag.
maar dan heb ik cobie en doet het voor me :-*bendankt cobie.

karel heeft weer iets nieuws verzonnen, de kooi opeten.
ik weet niet of dit een hind is dat ze de kooi niet meer mooi vind maar ik ben er niet echt blij mee..
zal het even uitleggen. we hebben aan de achterkant plaxi glas gedaan omdat de vogels tegen de muur aan poepen en plassen, hier ben ik niet blij mee dus dit was een mooie  oplossing dachten we.
nou het gaat ook goed, nouja, ging.
maar karel zit er aan te sjorren, en weet niet goed wat ze hier mee moet doen,
elke keer dat ik het zie dan zeg ik er wat van en dan kijkt ze me aan alsof ze zeggen wil van ik doe niks!!!! :) :) :) :) :) :) hoe kom je daar nou bij..
hoe zwaar karel en monchou nou zijn weet ik niet, we zijn veel weg dus de kooi is dan dicht, maar met een vrije dag, dat we ook echt thuis zijn gaat de kooi weer open hoor.
de vogels moeten nog even geduld hebben.
meer heb ik eigenlijk niet te vertellen, ik zie ze weinig uitspoken.
maar zodra ik iets zie dan meld ik het.
dit was het dan weer voor deze keer.
een dikke kus van karel en monchou.
groet helen

Cobie

Hoi Helen.

Nou ze zien er goed uit hoor  ;D. En door prive omstandigheden kun je nu ff niet anders. Maar Karel laat je wel merken dat ze het hier niet mee èèns is. Alles komt vanzelf weer op zijn valkenpootjes terecht hoor.
Leuk om Monchou weer èèns te zien en ook Karel de mannenmeeneemster.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

helen

ja cobie je hebt gelijk, alleen vind ik het erg jammer dat ik ze even niet de aandacht kan geven, die ik zou willen.

maar een klein lichtpuntje vandaag.
nouja, vanmiddag dan, vanmorgen had ik mijn zus in huis kompleet overstuur.
een kleine uitleg..
haar man heeft de ziekte van huntington. =een spierziekte makkelijk gezegt, alleen wordt hij niet oud, hij is nu 31 jaar, zit deels in een rolstoel, en heeft een supper scoetmobiel, waarmee hij door rotterdam schuurt ;D ;D ;D ;D ;D over het algemeen ziet hij de humor er van in, heeft ook bob de bouwer op zijn scoet. maar sinds een tijdje gaat het een stuk minder met hem. slaan, met zijn neus tegen de wind in als je begrijpt wat ik bedoel, hier kan hij niks aan doen, hij weet niet wat hij doet. veel mensen snappen het niet, maar het is een rot ziekte en de dingen die hij doet weet hij na 5 min niet meer.
een soort dementie.
okee, mijn zus heeft hiervoor gekozen en gaat er ook voor, maar soms wordt het haar ook te veel, en zo nu ook vandaag weer.
gelukkig dat wij in de buurt wonen, zodat ze kan bellen en kan langskomen.
dat heeft ze ook vandaag gedaan, waar ik erg trost op ben want het is niet niks om de (was) buiten te hangen.

na veel gepraat te hebben moest ze weer weg en ik dacht laat ik de vogels even naar buiten doen, en ze zijn nog nooit echt naar buiten geweest.
nou je begrijpt feest ;D ;D ;D ;D ;D ;D eerst was het nog wat onwennig, en monchou bracht kleine geluidjes naar buiten
karel niet die was 8)en vloot er goed op los.
kreeg zo nu en dan even een tik van monchou alsof hij zeggen wou van niet zo hard, dan horen ze je nog.
maar na een tijdje kon monchou niet achterblijven. en vloot er ook heftig op los.
overal naar kijken en o wat was het intressant.alleen de wind niet dat vonden ze maar raar.
en de vliegen die waren erg intressant, kijken, kijken maar er niet naar toe gaan nee dat niet.
ik heb hier foto's van gemaakt en heb ze naar cobie gestuurd met de hoop dat zij tijd heeft om ze hierop te zetten.
mij lukt het nog steeds niet.
maarja, gelukkig heb ik cobie, mijn reddende engel.
toen de zon een beetje weg ging heb ik de vogels weer binnen gezet maar daar waren ze het niet mee eens, een hoop gewetter in mijn oor, en protest.
als ik morgen thuis kom van mijn werk dan mogen ze weer even naar buiten. zo wil ik ze toch een beetje gaan wennen aan het buitenleven.
niet dat ik ze buiten wil hebben maar een frisse neuszo nu en dan, met een warme windje erbij hebben ze verdient.
vind ik.
groet helen en karel en monchou.
(later uitleg als de foto's erzijn.

Cobie

[/glow]

Cobie

[/glow]

Cobie