11 september 2025, 21:16:17

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

Olga en Hans

16 december 2004, 23:03:39 #105 Last Edit: 16 december 2004, 23:05:23 by OlgaHoogervorst
Hallo Helen,

Ik heb geen idee of een echte boom giftig is, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar je hebt van Paul al antwoord gekregen. Wij hebben een kunstboom en best wel een hele grote. Ik was ook bang dat die 2 van ons er direkt in zouden duiken, maar tot nu toe talen ze er nog niet naar, en vliegen ze er gewoon omheen.
Gisteren was wel leuk, Tjico vloog tot vlak voor de boom, bleef even in de lucht hangen, maar vloog toen toch maar ergens anders heen :D :D :D.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

helen

he die paul.
bedankt voor je antwoord. ik neem het zekere voor het onzekere en laat ze dus maar niet vliegen ???
ze zullen er niet blij om zijn maar voor hun een geluk dat het niet het hele jaar door is. ;) het moet dan maar even.
nogmaals bedankt voor je antwoord, het doet me goed dat er toch op gereageert wordt.
groet helen, karel en monchou.

helen

he die olga.
hoe gaat die met jullie??
alles goed??
met ons wel.
bedankt voor je reactie, voor de zekerheid neem ik dan maar even de beslissing voor ze.
alsgoed dat heb je ook al gelezen.. :D :D
karel doet de laatste dagen raar..
ze zit met haar hoofdje naar beneden te slapen, dompie, ze valt dan soms van haar stok.
verder is ze levendig en eet ze goed hoor, ik hou het goed in de gaten dat wel. maar het is een gek gezicht.
het is ook niet altijd maar zo nu en dan, misschien toch binnekort een eitje????? :-/ :-/ :-/ :-/ afwachten dan maar.
monchou is wel de laatste tijd erg aardig voor haar. zit haar lekker te kroelen..echt een verliefd stelletje..
tot zover en ik hou je op de hoogte.
groet helen, karel en monchou.

helen

eindelijk monchou begint weer te fluiten. Ik ben helemaal blij.
ze zijn de afgelopen tijd niet buiten de kooi geweest omdat de kersboom er stond. ik durfde het niet aan.
niet vanwege de kerstballen, maar vanwege de hars die uit de boom komt zetten.
de weekenden zijn voor ons weer wat rustiger geworden dus kunnen de vogels er ook weer uit. ;D ;D ;D ;D ;D en blij dat ze zijn. karel vond het maar niks in het begin, die bleef lekker in de kooi maar monchou tja die vond het geweldig. hij vloog zodra hij de kooi uit was gelijk een paar rondjes door de kamer heen, en karel keek hem aan en na alsof ze zeggen wou. JIJ BENT WIJS.
na een paar rondjes gevlogen te hebben ging monchou boven op de kooi zitten. karel kwam er toen ook maar uit.
een beetje onwennig klom ze ook maar naar boven. en monchou liep naar haar toe en gaf haar een :-* zo lief was dat.
gister waren ze er weer uit en zelfs karel kreeg het op haar heupen die vloog ook een paar rondjes maar omdat ze dikker is geworden is haar conditie ook wat minder geworden, en hield ze het niet lang uit.
ze lande op de grond en toen ik haar pakte bleef ze zitten, niet blazen niks.
IK BLIJ :D ;D ;) :)
na even met haar gekroeld te hebben gaf ik haar aan martin, monchou hield uiteraard alles goed in de gaten. plosteling vloog monchou naar martin toe en dus ook naar karel en lande op de schouder van martin. ZO lieffff
ik keek dit aan met  ::) ogen, en heb hier ook een foto van gemaakt. komt later weet niet precies meer hoe dit moet, ik vraag dit wel aan cobie.
kortom het gaat hier goed
liefs helen en karel en monchou.

Cobie

Hoi Hellen.

Leuk hoor dat ze al wat tammer worden. Maar ze moeten bij jou kroelen en niet bij Martin  :D. Maar zoals je ziet de aanhouder wint. Stuur de foto maar hierheen, dan zal ik hem plaatsen voor je.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

hier ben ik weer.
karel en monchou zijn aan het ververen!!! niet normaal.
moet zowie zo elke dag zuigen maar nu..
ze zitten de hele dag te poetsen, het lijkt net alof ze er een wedstrijdje van maken.hihihi
 :D :D :D :D :D :D
wie is de mooiste.. en voor mij zijn ze allebij even mooi.
Karel eeft martin dit afgelopen weekeind gebeten..
karel wou niet in zijn kooi terug en vloog van de kooi naar de lamp en zo heen en weer.
tot dat ze vast kwam te zitten in de gordijnen. martin pakte karel op en toen heeft karel hard gebeten.
Ik heb het niet gezien, (was aan het werk) maar toen martin dat vertelde schrok ik wel even, dit gedrag is nieuw voor me. ken ik niet. tja het gedrag wel, maar niet van karel bedoel ik.
misschien dat karel zich bedreigd voelde, door die grote handen, of zag karel niet dat martin eraan kwam.
karel heeft het nog  niet bij mij gedaan. Gelkukkig hihi,
maarja, wel even iets om rekening mee te houden.
monchou reageerde hier trouwens niet op.
verder zijn de vogels elkaar aan het helpen met de veren, een grappig gezicht. karel met een veer van monchou in de mond (snavel) en monchou van karel.
oja, voor cobie.. (monchou vertikt het lied uit rottedam te fluiten. kan je dit doorgeven aan Daan?? goed he..hihihi)

groet helen. en haar valkjes

Cobie

Hoi Helen.

Hier is ook alles in de rui. tot aan de honden aan toe. Zo ben je klaar met stofzuigen en dan kun je bijna weer opnieuw beginnen. Maar ze worden er mooier en mooier van.
Ik schrik ook even van het gedrag van Karel. Maar ik denk dat ze inderdaad ergens van geschrokken is. Maar Martin heeft gelukkig grote handen  :D :D :D :D.
Tuurlijk fluit Monchou dat akelige lied niet. Hier was het altijd een Ajaxfan. Moest wel van Daan  ;D ;D ;D.
Nou leuk weer even wat gehoord te hebben van jou en je lieffies.

Groetjes Cobie en de beestenboel.

[/glow]

helen

hier een berichtje van ons.
alles is nog goed in de rui zelfs tot aan de kuif aan toe.
;D ;D
monchou is erg in de rui, en moet soms ook niezen, met name als hij heeft gedronken.
het is dan net alsof hij niet goed door heeft dat hij te diep in het drinkbakje heeft gedoken.
hoop echter dat dit geen kwaad kan.

en cobie mart is er nog stellig van overtuigd dat monchou het leidje gaat leren fluiten, (ik niet hoor) liever niet  :D ;) ;D je begrijpt wat ik bedoel..
ze zijn weer uit de kooi geweest en karel doet niet meer raar tegen mij en mart.
gelukkig ze heeft er niks aan overgehouden.
ze komt steeds meer naar ons toe, begint erg nieuwschierig te worden.
monchou eet uit mijn hand en karel kijkt en kijkt maar ze durft nog niet.
misschien later..??
ik blijf hoop houden al weet ik wel dat ze nu 1 jaar moet zijn.
maar toch blijf ik hoop houden,

verder is er weinig gebeurd bij ons in huis, er zijn nog steeds geen eitjes. :'( :'( :'( :'(
ook daar hou ik hoop in.
okkee ik ben erg hoopvol aangelegt, ik weet het.
tot zover..
groet helen en haar valken.

helen

he hier weer een berichtje van mij.
karel en monchou hebben de tijd van hun leven op dit moment.
namelijk::
ben een paar dagen vrij geweest en ze zijn er beide dagen uitgeweest voor een vlucht door de kamer.
karel heeft zelfs uit mij hand gegeten.
(DIT HEEFT ZE NOG NIET VAAK GEDAAN) dus vandaar dat ik er zo vol van ben. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
tevens heb ik monchou even gewogen, en ik schrok er wel even van.
89 gram. oeps. slikken.. :o :o :o hij eet wel geod, ziet er goed uit en vleigt veel door de kamer heen..
misschien komt het omdat hij net flink in de rui is geweest, en nog een beetje.????
tuurlijk hou ik hem goed in de gaten, en ben van plan om hem na 1 a 2 week weer even te wegen.
Karel hoef ik niet te wegen die is lekker dik.
(moet eigenlijk op dieet hihihihi) gebeurd niet hoor..
Ik hoop niet dat ik nog eens mee moet maken dat er een valkje bij me weg gaat. het klinkt dom maar na een paar keer nare ervaringen mee gemaakt te hebben heb ik nu niet zo'n zin in.
karel is erg verliefd op monchou en monchou op karel.
als dit maar goed gaat.
ik hou jullie op de hoogte..
groet Helen  Martin Karel en Monchou. :-*

Cobie

Hoi Helen.

Leuk om weer wat te horen van jou en de valkjes (mijn moppies). Ja Monchou is idd wat aan de lichte kant. Maar als hij goed eet moet je jezelf niet gelijk heel erg druk maken. Net wat je al schrijft hij is goed in de rui. Wel in de peiling houden hoor dat gewicht. En zie je wel dat geduld beloont word  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D. Blijf schrijven hoor.

Dikke kus van Cobie.

[/glow]

helen

hier weer een berichtje van ons op 1ste paasdag.
vanmorgen werden we gewekt door de vogels met een hoop lawaai ??? ??? ??? ???
we zaten elkaar raar aan te kijken en gingen naar beneden toe.
wat bleek. ZE HADDEN HONGER ;D ;D ;D ;D ;D
tja, okee kan gebeuren. toen het volle  bakje in de kooi kwam kwamen ze er meteen aan.
Martin ging nog weer even terug naar bed, (feestje gister) en ik bleef maar op.
heb de kooi open gedaan en monchou kwam er gelijk uit en vloog een rondje.
heb hem niet gewogen, oogt wel kwiek.
kortom monchou heeft de gehele dag buiten de kooi gebivaceerd en karel zo nu en dan.
toen het donker begon te worden zat monchou boven op de kooi te slapen.
Martin wou proberen om monchou weer in de kooi te doen maar monchou wou dit niet.(tja, zat wel lekker daar) ;) :D ;D
het gekke was dat monchou naar martin zat te pikken, te bijten.
en bij mij niet..
ja, ook bij mij had meneer geen zin maar bijten ne dat niet.
toch in de kooi kunnen krijgen en meneer ging weer verder met slapen.
zonder problemen.
tot zover.
groet helen en de vogels..

bedankt cobie voor je berichtje, tuurlijk mis je ze , kan ik me goed voorstellen hoor.
onze duiveltjes.
ik kom niet zoveel meer op de site, al lees ik wel veel hoor.(reageer alleen niet hihihihi ;D ;D ;D ;D ;D
ik hou je in de gaten hoor en bel je gauw weer eens op, voor een bakje. goed??
groet wormpje

helen

he hier ben ik weer.
vandaag was ik vrij en dacht ik uit te kunnen slapen
nou vergeet het maar. om 8.00 begon monchou lievelijk te fluiten en karel schreeuwde er doorheen :o
je snapt dat ik recht op in bed zat.
dus maar naar beneden toe en hun begroete me hartelijk.
ik moet nog steeds erg lachen want martin kan niks met ze beginnen en ik kan meer met monchou dan met karel.
;D ;D ;D  ben ik toch moeder.. hihihihi..
zowel monchou als karel hadden geen zin in te vliegen vandaag..
Toch maak ik me een beetje zorgen..
volgende week ga ik voor 2 week naar china toe en hoe zal het gaan met mijn kindjes..
martin zal zeker goed voor ze zorgen daar ben ik echt niet bang voor maar monchou heeft een (hekel) aan mart.
als dat maar goed gaat.. ??? ??? ???
van te voren probeer ik nog wel even op de site te komen. heb het namelijk erg druk de laatste tijd .
nou misschien tot ??? en anders tot na mijn vakantie..
doeiii.
groet Helen Martin  karel en monchou.. :-*

helen

hier nog even gauw een berichtje van mij.
karel en monchou zijn er vandaag weer uitgeweest en ik heb gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om monchou weer te wegen..
twee week geleden woog hij namelijk 92 gram Ik  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
desondanks was hij nog steeds in de rui..
vandaag woog hij weer89 gram..
balen..
maar net wat ik zeg hij is nog steeds in de rui..
ik hoop dat hij weer wat aan gaat komen.
immers ik ga met vakantie en wil niet meer dat ik thuis kom en dat monchou er niet meer is.. :'( :'( :'( :'(
daar moet ik dus niet aan denken..
hij oogt verder goed en is goed levendig. dus daar ligt het niet aan.
eten doet hij ook goed.
waarschijnlijk heeft hij gewoon veel last van de rui..

ik heb martin ingelicht wat hij moet doen als het mis gaat met monchou, en heb gelijk maar even het tel. nummer van dr feld aan mart gegeven, dat als er wat aan de hand is dat martin dan maar even dr feld moet gaan bellen..
(niet dat hij er kan komen) omdat martin geen rijbewijs heeft.
maar voor informatie vind ik het toch prettiger..
en ik weet zeker dat mart er alles aan zou gaan doen wat in zijn macht ligt.
Mart houdt ook veel van karel en monchou..
(ookal doet monchou erg vervelend tegen mart.) hihihihihi
ik ga er van uit dat alles goed gaat en dat ik mijn liefjes op 4 mei weer veilig in mijn armen kan gaan houden.
luitjes tot 4 mei en kop op.
groetjes helen en haar valkjes..

helen

he hallo hier ben ik weer...
de vakantie was in een woord geweldig.....
ik heb letterlijk mijn  :o :o :o :o :o uitgekeken daar. wat een verkeer. en wat een ruimte tegelijker tijd..
een vriendig van me heeft op de dag van vertrek nog even gauw een mail adres aangemaakt zodat ik goed naar nederland kon mailen en dat ik kon zien wie er aan me dacht..
het was mijn eerste vakantie zonder martin en moet zeggen overdag miste ik hem niet maar in de avonden tja, dan wel.
en mijn vogels ja die miste ik wel. maar ook in de avonden. (als het bij ons avond was) het is daar in china 6 uur later.
je zag ook weinig vogels daar, terwijl er toch veel groen was..
maarja, het zit er weer op en moet nou maar weer sparen voor de volgende reis..
martin en mijjn zus stonden op schiphol ons op te wachten en eenmaal thuis deden karel en monchou erg nukkig..
:-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
net zoiets van wat kom jij hier doen laat ons met rust..
heb het in het weekeinde wel goed gemaakt met ze. heb namelijk de kooi open gezet en daar waren ze zeer blij mee.
eigenlijk is er weinig gebeurd in de tijd dat ik weg was.
monchou en karel zijn nog steeds in de rui, monchou ziet er goed uit, wil zich alleen niet laten wegen, dus dat komt nog.
maar als ik hem zo bekijk dan lijkt hij me wat aangekomen.
moest op zich wel lachen  want in de periode dat ik weg was heeft monchou maar 1 keer gevloten en sinds dat ik terug ben fluit hij zo mooi..
dat doet me goed..
heeft hij me toch een beetje gemist hoop ik dan maar..
he tot zover. later meer.
groet helen en haar valken.

Rianne

Wow op vakantie naar China... Het zou bij mij niet eens in me opkomen, zo'n groot land, zoveel mensen, een vreemde taal... California in Amerika trekt me veeel meer. :)
Gelukkig maar dat je valkjes toch wel weer blij waren toen je thuis was. Ze hebben een tijdje zonder je gezeten en dat vinden ze niet leuk. Maar gelukkig fluit Monchou weer voor je. :)