19 juli 2025, 20:58:53

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

wat was het rustig toen helen en martin met vakantie waren.
er is wat bijzonders gebeurd.
namelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ons kindje is geboren..... ik weet zelf niet precies waarneer maar volgens mij van vrijdag2september op za. 3 semptember/
het is een plaatje, zo lelijk.\
;D ;D ;D ;D ;D ;D velen van jullie weten hoe een kleintje er uit ziet maar die van ons spant de kroon hoor.
helen heeft nog geen foto's kunnen maken, omdat wij erg beschermend zijn.
misswchien dat dit binnekort komt.
het was zo lekker rustigdat alles zo goed ging dat we maar hebben besloten om het kleintje maar te gaan voeren.
dit gaat super, luisterd goed naar ons (van wie zou hij of zij het hebben)????
het krobje zit elke keer goed vol.
maar even een vraagje want ik weet het ook niet..
moet het kropje elke keer vol zitten??
ik weet het niet, hij of zij  piept de hele tijd door en dan geven wij (het) maar eten oja we houden het lekker warm tenzij we zelf aan het kroelen zijn of samen aan het eten, dat moet ook gebeuren.
mijn vrouw karel is wel veel lichter geworden, nog mooier dan eerst.
tot zover ik moet weer naar beneden toe. later krijgen jullie de foto's dat is belooft.

dikke kus  :-* :-* :-* monchou en karel :-*/color]

helen

hier zoals belooft de foto's van het jonkie.

is het geen dotje??

hier zit die voor de tweede keer op mij  hand.
de eerste keer moest hij of zij gelijk de behoefte doen. ;D ;D ;D

hij is wat donker maardit is dus monchou de vader.
monchou lijkt trouwens wat dikker geworden en met zijn vleugelveren gaat het super. nog geen 1 kwijt geraakt. ;D ;D ;D ;D

karel lijkt daar in tegen wat dunner geworden maar oordeel zelf.
ook zij heeft zichtbaar oog voor de camera ;)

eerst nog even gauw wat eten en dan terug naar het jong.
lief gezicht als ze gaan voeren.
het jong. (geef het nog geen naam) maakt andere geluiden dan gisteren, gisteren krijsde het heftig en vanaf vandaag maakt het (lijkt het wel) meer blaas geluiden.
martin is verkouden en als je de neus ophaald die vol zit maak je ook een blazend geluid.  ??? ???
snap je het nog.
de ogen zijn jammer genoeg nog steeds dicht, is een beetje laat. lijkt me. volgends cobie moet ik me hier geen zorgen om maken. dit komt vanzelf.
martin heeft gezegt dat het kleintje nog niet in de boze grote buitenwereld wil kijken ;D ;D ;D ;D ;D ;D

moet er wel om lachen hoor
ik hou het gewoon vast en als ik het aan mart wil geven verzint hij gauw een smoes. nee ik moet aan het eten beginnen of ik heb net gerookt. dan adem hij het in is ook zo zielig.
maar foto's maken doet hij wel.
daar ben ik dan wel blij om.
anders kan ik die niet met jullie delen.
als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan meld ik dit meteen.
groeten en een dikke :-* :-* :-* :-*van monchou,. karel, het kleintje helen en martin :-*

Cobie

Hoi Helen.

Wat een dotje is het zeg. Prachtig om te zien. En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Maar maak je nou niet teveel zorgen om het jong alles gaat voorspoedig. Het word keurig gevoerd, en voor je het weet is het groot. Blijf foto`s maken, het is zo leuk om te volgen hoe het gaat. Hou ons op de hoogte.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

ManjaV

Hoi Helen,

Wat een lieve valkjes heb je :D :D :D
En dat kleintje is helemaal schattig. Leuk, om zo een ukkie te zien opgroeien :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

helen

JAAAAAAAAAAAAAAAA
het is zo lief en leuk om te zien hoe groot hij/zij al wordt.
ik begin langzamerhand ook over een naam te denken. sugesties zijn welkom.
ik vind het erg moeilijk.
vandaag heeft martin het even vast gehouden.
hihihihihihihi ;D ;D ;D ;D om aan het idee te wennen dat het misschien blijft.
ik wil het en mart moet het nog even eigen worden.
tuurlijk blijf ik foto's maken.
vind het zelf ook veel te leuk.
ik denk als het iets groter is en aan ons gewent is blijft het wel hoor.
mart heeft het nog veel over coco. hoe leuk het was dat die handtam was en zo. als ik dat nou ook voorelkaar krijg dan gaat mart vast over stag. ;D ;D ;D ;D ;D
de ogjes waren nog steeds dicht van daag maar ik merkte wel dat er beweging in kwam.elke ochtend als ik wkker wordt ren ik naar beneden toe om te kijken of ze open zijn.
en op een dag wordt mijn wachten beloond.
ik hou ju7llie op de hoogte.
groet van ons allen. :-*

ManjaV

Hoi Helen,

Nou, laten we ervan uitgaan dat het kleintje de eerste weken goed doorstaat :D En met heel veel liefde en aandacht krijg je het best tam! :D Leuk hoor, dat jullie wsl het kleintje houden!
Groetjes,
Manja

helen

he die manja.
ja ik weet zeker dat ik het kleintje wil gaan houden, nu alleen mart nog.
ik heb vandaag toch maar even dr feld gebeld ivm de oogjes.
iemand die me kent weet hoe voorzichtig ik ben als het aan komt op de gezondheid van mijn valken.
de assistente (marieke) vertelde me dat het zou kunnen zijn dat hij of zij een laatbloeier is of dat er iets aan de hand is met de ogen. advies was dan ook 2 keer daags de oogleden even nat maken met een beetje lauw/warm water, mocht het niet helpen dan is er nog een zalfje.
en wat denk je??? ??? ??? ??? ??? ???
de ogen gingen open ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
het linker oog was opener dan de rechter, maar ik kan de kraal ogen zien.......
mijn ogen begonnen te ::) ::) ::) in mijn hoofd, zoooooo lief
en nog meer nieuws.... er komen stoppeltjes aan. binnenkort de nieuwe foto's dat beloof ik.
vlogens mij wordt het een grijze valk.
mart wil hier nog niks over kwijt, vandaag heeft hij het weer vast gehouden en we zitten te piekeren over een naam.
maar nog steeds niks geschikt gevonden.
karel monchou en.... ??? ??? ??? ??? ??? ???
maar zodra we iets weten meld ik het ook.
tot zover weer even ..
als er nieuws is dan komt het hier als eerste erop.
groet helen en haar valken. :-* :-* :-* :-* :-*

ManjaV

Hey Helen,

Wat een goede tip gaf die assistente dan! En dat zijn oogjes toen meteen opgingen! Gelukkig maar dat je even had gebeld, dat had ik zeker ook gedaan!
Ik ben benieuwd hoor wat voor mutatie het wordt. Het is zeker leuk om het valkje zelf te houden, een goede naam kom je vanzelf wel op, dat vereist enig nadenkwerk :D :D
Ben benieuwd weer naar je foto's!

Groetjes,
Manja

helen

14 september 2006, 21:34:30 #278 Last Edit: 14 september 2006, 21:48:48 by helen

hier is dan week twee van ons nieuw valkje het is nu ongeveer 11 dagen uit.

is het geen plaatje!!!!!
wordt steeds mooier vind ik.

en dan nog maar 1 foto. deze en de vorige heb ik gemaakt zonder flits. daar schrok hij/zij een beetje van, de ogen gingen gelijk weer dicht ;D ;D ;D

hier kan je al goed zien dat er veren uit komen, zo'n mooi gezicht hoe snel dat gaat.
martin heeft een naam maar ik vind het maar niks.
mart zegt altijd wat is er twieterdetwiet.
dus hij vind dat dat maar de naam moet worden, maar zeg nou zelf alleen al om het op te schrijven breek je de vingers. niks voor mij dus. nu zijn we op vakantie geweest naar ierland. mat paard en wagen,
mart zei vanaf het begin dat we pipo de clown en mama lou zouden gaan spelen.
dat hebben we ook gedaan zonder rode neus en grote schoen.
ik zei altijd dat we terug gingen naar de roets. dus geen auto's, gewoon lekker de natuur in.
de naam van ons kleintje wordt dan ook pipo.
ht is in onze vakantie geboren en vandaar de naam pipo.
mart moest hier even om lachen maar na mijn uitleg begreep hij het en stemde hier mee eens.
dus 11 dagen na het uitkomen is de naam PIPO
ik ben van plan om elke week een paar foto's te maken. mocht het nou niet lukken of dat ik het vergeet, mogen jullie me hier aan herrinneren hoor.
met monchou en karel gaat het ook super. monchou is alleen nog maar een heel klein veertje kwijt geraakt en vliegen doet hij ook alweer goed.
en karel die lijkt weer wat dikker te worden.
ik zal het jong een keer wegen, ben zelf ook wel nieuwschierig hoe zwaar het nou is.
tot zover. groet en een dikke  :-* :-* :-* :-* van ons allen.
oja, nog even mart zei dat als het jong het feyenoord lied fluit hij mag blijven. ;D ;D ;D ;D ;D het begin is er....
doeiii

Cobie

Hoi Helen.

Ik hoop niet dat je over een paar dagen Pipo de lucht ingooit omdat het vliegen moet  :D. Wat ben jij een Jantje ongeduld. Maar dat weet ik al heeeeeeeel lang. Ach en Mart gaat wel overstag hoor. Ik vind ook dat je je eerste jong moet houden. En gelukkig is het er maar 1. Heerlijk dat het met Karel en Monchou ook zo goed gaat. En Pipo ziet er leuk uit hoor. Ik wil nog meer foto`s.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

16 september 2006, 17:27:40 #280 Last Edit: 16 september 2006, 21:39:46 by helen
he die cobie.
ik zou zeggen kom zelf maar kijken.
en ja ;D ;D ;D ik ben erg ongeduldig.
ik hoor het vaker.
met pipo gaat het super, ik heb vandaag gewogen en wat denk je???
gaat het karel haar kant op of gaat het monchou zijn kant op.??
maar je wordt op je wenken bediend hoor.
hier nieuwe foto's en later de uitslag van het gewicht van pipo

na het voeren gaat karel in bad.enkel neemt ze niet het badje die er voor is!!!
nee ze neemt het waterbakje. ;D ;D

eindelijk een foto dat monchou bezig is met voeren. elke keer als ik een foto wou maken was het voeren voorbij of maakte ze een stop totdat ik weg was.

gelijk nog maar gauw een foto. die geluidjes die pipo erbij maakt, geweldig.

nog even een nieuwtje..
als ze niet elkaar te lijf gaan blijft pipo bij ons. ;D ;D ;D ;D ;D ;D mart vind het goed, maar wel met de voorwaarde dat als er nog een nestje aankomt dat die dan wel weg gaan.
ik ga hier uiteraard mee acoord.
het kan toch wel he een vader en moeder met jong in 1 kooi??? niet dat als pipo ouder is het gaat doen met of mama of met papa??
snap je het is dan net een soort incest en dat willen we niet.
wie weet hier een antwoord op. ik wil het graag weten.
oja het antwoord op de vraag hoe zwaar pipo is.
het is nu 78 gram.
veel he. ik doe er niks aan. karel en monchou doen het goed als het maar niet te zwaar is, mag pipo straks op dieet. ;D ;D ;D

groet en een  :-* :-* :-* :-* van ons.

nopg even dit.
ik haal mijn voer altijd bij dezelfde dierenwinkel waar ik ook de kooi heb gekocht, en hou de eigenaar dan ook even op de hoogte hoe het gaat met de vogels.
hij heeft namelijk soms zeer goede adviezen.
nu ook, ik vertelde hem dat we een jong valkje hebben maar omdat het nestkastje hoog hangt en pipo natuurlijk de wereld om zich heen wil gaan ontdekken LATER kwam de eigenaar (weet niet eens hoe hij heet) met het idee aan zetten om onder in de kooi hooi neer te leggen. dat mocht pipo uit het nestblok vallen en hij op de grond terecht komt, niet zo hard terecht komt.
pipo valt dan in het hooi en dat veert terug. niet dat pipo gaat stuiteren of zo maar dat breekt de val.
ik vind dit een goed idee en hij verteld het niet om aan geld te komen of zo, hooi is namelijk niet zo duur.
ook heb ik hem gevraagd of het niet schadelijk is als karel en monchou hiervan eten. vlgnds hem is dit niet het geval. ze knagen er wel aan maar eten het niet op.
nu mijn vraag, ik vind het een goed idee maar weet een van jullie mischien of het inderdaad niet schadelijk is voor de ouders?? ??? ??? ??? of heeeft iemand anders een tip die ik in gedachten kan houden.
namelijk een vogel met gebroken of gekneuzde pootjes zit ik niet op te wachten en pipo ook niet.
ik wacht af. groet helen martin karel monchou en pipo. :-* :-* :-*

Cobie

Hoi Helen.

Mijn advies is een trampoline  :D :D. Ook dat veert goed mee  ;D. Nee zonder dollen het is een goed idee. En ik denk niet dat het schadelijk is voor de valkjes. En ook kun je Pipo houden hoor. Een valkenpaartje blijft meestal een paartje. Prachtig om te zien hoe goed Monchou ook meedoet aan het voeren. En Karel ziet er prachtig uit voor een moedertje. En prachtig dat badderen in het drinkbakje. En het allerfijnste vind ik dat je Pipo mag houden. Ik weet wat het is om je allereerste jong weg te doen  :-\. Het jong is goed op gewicht, teken dat de ouders het prima doen. En ik wil foto`s van Pipo heel veel.

Dikke kus Cobie.

[/glow]

*Petra*

Hoi Helen,

Ik lees net voor de eerste keer je dagboekje. Niet helemaal, daar is het wat te groot voor  ;D. Het lijkt me superspannend allemaal! Maar ook heel erg leuk. Ik heb zelf 2 valkjes (mannetjes) en het derde in bestelling (een popje). Ze staat in mijn handtekening. Moest ook eerst mijn vriend overtuigen, maar is ook gelukt!! Veel succes met jullie pipo  ;)

Groeten Peetie (petra)  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

helen

he petra leuk dat je ook even komt kijken, want hoemeer ziel hoemeer vreugd.
en ik hoor het vaker dat ik erggggg veeel schrijf. en dus dat het erg veel te lezen is.
maar het is leuk te weten dat niet alleen cobie en manja het lezen maar ook anderen. (sorry voor diegene die ik vergeten ben. ;) :D ;D)
het is leuk en lief om te zien dat pipo zo aan het groeien is. het wordt een mooi jong valkje, daar ben ik van overtuigd en dat martin ook over stag is verwonderd me niet echt, hij gaat veel kijken maar aanraken vind hij nog maar niets, ook haald hij pipo niet uit het nestkastje, maar daar ben ik dan weer voor,
ik heb een foto gemaakt dat hij pipo op de arm houdt. pipo vind het namelijk fijn om ergens tegen aan te zitten.

he die cobie.
een trampoline leuk idee, waar koop je die ;D ;D ;D ;D ;D heb jij ook he ;) ;) ;) ;) in je buitenverblijf. Ach je weet wie het zegt he. en belooft is belooft als er nog een nestje aan komt dan zijn die voor jou.  ;) ;) ;) ;)
er komen meer foto's van pipo dat beloof ik. ik vind het zelf ook geweldig om te zien hoe snel pipo veranderd.
we hebben zelf geen kinderen maar ik begrijp nu hoe het is om een jong iets op te zien groeien. en wees maar niet bang hoor er komen nu geen kinderen van ons zelf.we houden het bij jonge vaklken ;D ;D ;D :P :P :P  :P
lter weer meeeeeeerrrrr foto's.
groet helen en haar valken. en bedankt voor de het antwoord :-* :-* :-* :-* :-*/color]

ManjaV

Hoi Helen,

Wat leuk dat Pipo bij jullie blijft :D Het lijkt me ook best moeilijk, al zou je afstand moeten doen van je eerste kleintje.
Lieve foto's heb je gemaakt zeg. Leuk om te zien hoe de ouders voeren. En wat grappig, Karel in dat waterbakje ;D ;D Het ziet er heel lief uit  :-*

Groetjes,
Manja