6 mei 2025, 02:51:35

Ik heb de 2 albino valkjes

Gestart door Coco en Chantal, 2 augustus 2004, 21:01:16

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

2 augustus 2004, 21:01:16 Last Edit: 2 augustus 2004, 21:02:03 by Coco__en_Chantal
Vandaag hebben we de 2 albino valkjes opgehaald, was de bedoeling ze 1 week later op te halen, maar gisteren kreeg ik een mailtje van de kweker dat er al 1 was uitgevlogen :o en het andere zat nog in het blok.

Maar de uitgevlogen valk is veel groter dan het andere, de kweker zei ook al je geloofd gewoon niet dat het maar een paar dagen scheelt, de kleine werd heel slecht gevoerd.

Toen we thuis kwamen heb ik ze meteen gevoerd en dat ging meteen hartstikke goed.
de grote heet angel en het kleintje heet lucky.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Theetje

Hoi Chantal,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

De jongste is inderdaad wel een eindje achtergebleven.
Hoeveel dagen scheelt het eigenlijk?

Ik heb hier ook gehad dat de jongste uit het nest een dag of 3 achterliep ten opzichte van de rest.

Quasi bijvoorbeeld zit al een dag of 5 in de veren terwijl Hummel nu net echt lekker in de veren komt en dat scheelt eigenlijk maar 2 dagen van uitkomen.

Het zijn overigens wel lieverdjes om te zien.
Veel plezier met ze.

Groetjes

Theetje

Tara

Hoi Chantal,

wat een schatjes hoor, heel veel succes met het opfok. Je zou idd zeggen dat ze toch een heel stuk schelen, ik zou die kleisnte schatte nvoor zo'n 3 weken bijna...

Veel plezier ;-).

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Chantal,
gefeliciteerd met je albinootjes Angel en Lucky (leuke namen). Wat een lieffies en wat een verschil zeg. ::)
Succes er mee en laat vooral horen hoe het gaat.
Groetjes, Trudy

Guinevere

Hoi Chantal,

Ze zijn prachtig !!
Hoeveel heb je ze betaald als ik zo vrij mag zijn? ( je hoeft niet te antwoorden als je niet wil hoor !!)

Groetjes
Guinevere

Coco en Chantal

3 augustus 2004, 00:09:09 #5 Last Edit: 3 augustus 2004, 00:11:57 by Coco__en_Chantal
Hoi Theetje, Tara Trudy

ja gek is dat he dat het zo veel kan schelen een paar dagen, angel en lucky schelen ongeveer 4 dagen.

Ze hebben nu al 2 keer eten gehad, want ik merk wel dat ze weinig eten kregen van de ouders, vooral het kleintje was helemaal leeg.
maar nu moet het goed komen, hier krijgen ze genoeg whahaha ;D

Angel de grootste is zo lief :-* was na een  uurtje thuis al aan mij gewend, kon angel knuffelen en ze was echt aan het genieten ze deed haar oogjes dicht zooooo liefffff.

Ze stapte later gewoon op mijn hand nou als dat al niet tam is  ;D, dus dat tam maken komt zeker wel in orde ;D ;D

ben ook best genieuwd wat angel en lucky zijn voor geslacht, want ik wil een popje aanhouden voor onze nemo en het andere albinootje gaat dan naar henry (mr florida)
Ik moet mij dan niet te veel gaan hechten aan alle 2 want straks krijg ik het er heel moeilijk mee denk ik als er 1 weg moet :-/

Ik weet wel dat het valkje het goed gaat krijgen bij henry dus dat scheelt wel weer gelukkig :)

Maarja zo ver is het nog niet want ik moet eerst te weten komen wat voor geslacht ze hebben en dan kan er pas 1 weg, zal best moeilijk worden om het geslacht te bepalen bij  een albino, bij een gewone mutatie kan je het zien aan gedrag en toch ook wel wat aan de kleur, maar bij een albino alleen maar aan het gedrag, dus dat word opletten geblazen whahahaha, dus Henry heb een beetje geduld met mij whahahah ;D ;D.

groetjes chantal

Inger m

Hoi,
Mooi gezicht zo je albino valkjes! Worden vast heel tam zo!
Ik vind zelf wel het verschil in grootte erg groot, zeker als het maar een paar dagen scheelt. Hou er rekening mee dat een groei achterstand ook iets lichamelijks kan zijn. Ik hoop dat ze na goede voeding weer bijtrekt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

mooie valkjes, maar waarom heb je ze al meegenomen/meegekregen van die kweker. Je zou normaal denken dat ie ze pas meegeeft als ze zelfstandig eten, en het jongste is toch nog lang niet klaar om uit te vliegen ETC...

SDC

Coco en Chantal

5 augustus 2004, 01:38:29 #8 Last Edit: 5 augustus 2004, 01:41:14 by Coco__en_Chantal
HOi stijn
nou ik had afgesproken ze iets eerder op de halen net voordat ze uit zouden vliegen(rond de 5 weken), omdat ik ze dus nog met de hand verder wilde voeren, heb er ervaring mee en zo worden ze makkelijker tam vind ik dus  ;) ga daar dan ook verder niet op in  ;)

de kweker mailde mij zondag dat er al 1 was uitgevlogen en als ik ze dus nog verder wilde handvoeren dat ik dan snel moest zijn , het andere scheeld maar een paar dagen , maar de kweker zei ook al dat het een groot verschil was.
De kleine is al die tijd heel slecht gevoerd door de ouders, dat is dus waarschijnlijk de rede dat lucky zo klein is vergeleken bij de andere.
Ik had dus zelf het idee dat ik het beter kon dan de ouders en zoals je ziet op de foto's gaat het hartstikke goed nu met de kleine, heb het idee dat als ik ze niet had meegenomen dat ze het niet had gehaald  :-/
Ze was verzwakt dat kon je heel goed merken.

En dit is angel

Zoals je dus ziet gaat het prima met lucky is al goed gegroeid in 2 dagen tijd.
En met angel gaat het ook prima.

groetjes chantal

Tara

Hoi Chantal,

wat een mooie foto's, ze zien er goed uit. Lucky is idd een heel stuk gegroeid zeg, mooi hoor!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

oke dan, ik dacht dat als je er mss geen ervaring mee had, dat het niet zo slim zou zijn van die kweker etc... .

Tara

Hoi Stijn,

Chantal heeft al een grijsje met de hand grootgebracht, ervaring heeft ze echt wel ;D.

Succes Chantal, en af en toe foto's laten zien hoor!!

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

Ja precies tara ervaring heb ik nu wel onderhand.
Heb al mijn 5 valkparkieten grootgebracht met de hand en nu deze 2 en lorretje mijn grijzeroodstaart.
En af en toe help ik mijn schoonmoeder mee met de kanaries die niet meer gevoerd worden door de ouders.
Nou dat is pas echt heel ieneminie bij een kanarie van een paar dagen oud.

nee het komt best wel goed met deze valkjes, ze zijn in goede handen ;D..

ik hou jullie op de hoogte ;)

groetjes chantal

Henry

he chantal

nou ze zijn lekker gegroeit he nu en maar hopen dat ze lekker blijven groeien en goed eten he.maar heb je een im gestuurt vandaag ;)

henry en de valkjes