7 mei 2025, 15:32:22

DRINGEND: VALKPARKIET PROBLEEM

Gestart door Anneke en Bo, 30 juli 2004, 13:25:01

« vorige - volgende »

Anneke en Bo

Hoi,

Mijn valkparkiet ging vandaag en gisteren op de grond van zijn kooi zitten, hij begon te fladderen terwijl hij heen en weer liep.
Wat is dit?
En wat is de oorzaak?

Anneke en Bo

bren

Hallo,

Volgens mij is dit niets bijzonders hoor. Klinkt alsof hij het een beetje op zijn heupen kreeg :)
Die van mij zitten ook vaak op de grond en scharrelen dan een beetje. Soms fladderen ze als ze ergens van schrikken of erg graag de kooi uit willen.
Wanneer hij niet bol en sloom in een hoekje op de grond zit is er volgens mij niets aan de hand. Maar wacht nog even de reacties van anderen af.

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.

Groetjes, Brenda

Paul

Hoi Anneke,

Is je valkje er wel eens uit want het lijkt alsof ie zijn vleugels wil strekken dat is normaal gedrag.
Soms lopen ze ook heel snel over de bodem heen en weer terwijl ze de kamer in kijken over de rand.
Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken laat hem er gewoon even uit als ie dat doet en dan zal ie snel weer zijn vleugels gestrekt hebben.

Groetjes, Paul

Anneke en Bo

Hallo,
hij komt er veel uit, hoor.
Maar 's morgens slapen we wel eens uit en dat ambeteert deze vroege vogel soms denk ik.
Dus neem ik hem 's avonds laat nog eens op mijn schoot en zo reklameert hij 's morgens niet meer.
En maar goed ook, je hoord hem fluiten tot boven!!!
Sluukes.

Anneke En Bo