Zieke valk kan ineens niet meer vliegen

Gestart door Paul, 30 juli 2004, 04:50:46

« vorige - volgende »

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

dat is idd goed nieuws van je schatje.  Het zal dus wel een mankement geweest zijn van de AB :-/

Sorry dat ik nog niet op je topic heb gereageerd maar ik zit zelf met zieken.

Ik duim voor je dat het steeds beter gaat met je schatje

groetjes
Annouschka

Hoi Annouschka,

Ik denk ook dat het toch een bijwerking van de AB was en dat hij verzwakt was.
Het zal nogwel wat tijd in beslag nemen maar hij komt er wel bovenop denk ik.

Volgens mij heb ik ook nog niet echt bij jouw topic gekeken. zal er eens een kijkje nemen.

Veel sterkte met jouw valkjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ria

Hallo Mariska,

Heel mooi dat er verbetering in zit. Binnen no time vliegt ie vast weer alsof hij niet anders heeft gedaan.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

Hoi Ria,

Dat hoop ik ook. Net fladderde hij van mijn schouder naar mijn bed (1m vliegen). Dat ging opzich wel redelijk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Irene

zo maris,
dat klinkt als een goede voortuitgang!!! Hopelijk scheurt hij snel genoeg de kamer weer door1
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Hoi,

Punky is weer aan het vliegen, maar het is nog niet je van het.

Hij is vandaag al een paar keer van de stoel naar de kast gevlogen en hij zit nu op de voliere te koekeloeren wat de anderen aan het doen zijn.

Soms wil hij nog wel eens neerstorten, maar er zit echt vooruitgang in :0.

Ben zo blij voor mijn kleine Punky.

Groetjes,

Mariska

Mandy

Ooo gelukkig, daar ben ik ook heel blij om! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatOoo gelukkig, daar ben ik ook heel blij om! ;D

Hoi Mandy,

Ik ben er ook erg blij mee. Punky kan nu weer lekker met zijn vriendjes meegaan.

Ik heb alleen het idee dat hij weer lichter is geworden  :-/. Zometeen ga ik de hitte trotseren en kijken o ze een digitaal weegschaaltje hebben.

Dan kan ik het vergelijken. Volgens Paul was Punky 102 gram, dus kijken of hij afgevallen is.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb net Punky gewogen. Volgens Paul was hij 102 gram toen vlak voordat Punky weer naar mij ging, net woog hij 88 gram (ong. want hij bewoog).
Hij is dus weer afgevallen.

Vandaar dat hij denk ik weer kan vliegen.

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Mariska,

Ik ben heel blij dat Punky nu weer kan vliegen want het was best wel eng dat hij dat ineens niet meer kon.
Zelf denk ik dat het niks met het gewicht te maken heeft gehad maar eerder dat ie door de antibiotica verzwakt is geweest.
Ik heb valkjes die wel eens 135 gram waren en die vlogen zonder problemen dus 104 gram is een heel normaal gewicht wat Punky had.
Ik ben ook heel benieuwd hoe de ontlasting nu is nadat het is onderzocht.
Ik heb hier verder geen zieke valkjes gezien ze zijn nu wel duf met die warmte maar dat lijkt me verder normaal met die hitte.
Geeft Punky maar lekker wat te eten hij is behoorlijk afgevallen met die 88 gram dus hij kan er wel weer wat bij hebben.

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatIk ben ook heel benieuwd hoe de ontlasting nu is nadat het is onderzocht.
Ik heb hier verder geen zieke valkjes gezien ze zijn nu wel duf met die warmte maar dat lijkt me verder normaal met die hitte.
Geeft Punky maar lekker wat te eten hij is behoorlijk afgevallen met die 88 gram dus hij kan er wel weer wat bij hebben.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ik heb gisteren wat ontlasting van Punky opgestuurd naar Dr. Feld.
Ik zal endk ik donderdag of vrijdag voor de uitslag kunnen bellen.

Punky krijgt verder alles wat zijn hartje begeerd, zaadjes, trosgierst snoepstaven enz., dus daar kan het niet aan liggen dat hij zo afgevallen is.
Ik denk eerder, zoals jij al zei tegen mij, dat het komt omdat hij meer de voliere uit is geweest als bij jou (ivm besmettingsgevaar).

Ik hou het gewoon goed in de gaten, mocht hij nogm eer afvallen, zal ik dat evt. met de DA ass overleggen.

Groetjes,

Mariska

suus

Hoi Mariska,
Is het afvallen ook geen bijwerking van jou soort ab? Ik hoop dat het allemaal goed is die ontlasting en dat je nu weer naar betere tijden gaat!!
succes
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Kolkkie

Hoi Suus,

Het punt is, is dat Punky bij Paul juist in gewicht aangekomen is. Hij is dus nu weer afgevallen.
Ik denk dat het dus kan komen omdat hij meer is gaan bewegen omdat ze bij Paul kooiarrest hadden vanwege het besmettingsgevaar.

Als ik van de week met Dr. Feld bel voor de uitslag van de ontlasting van Punky zal ik het meteen vragen als Punky nog meer afgevallen is.

Aan het voer ed. kan het niet liggen want ik gebruik hetzelfde voer als dat Paul gebruikt.

Ik zal Punky aan het einde van de dag nog even wegen, kijken of er iets veranderd is.

Groetjes,

Mariska

Rene

Hoi Mariska,

Op zich is 88 gram een prima gewicht hoor, maar het moet natuurlijk geen tendes zijn dat het iedere dag lager wordt. Dat punky afgevallen is t.o.v. bij Paul zou inderdaad heel goed door meer beweging kunnen komen, in hun vertrouwde omgeving zijn ze vast ook actiever.

Groetjes,

-- Rene

suus

o kijk, ik dacht dat hij bijPaul gewogen was, toen hij net van jou kwam. Maar daar is ie aangekomen, ik snap het! Weet je toevalig het gewicht voordat hij ziek werd?
Hoe gaat het vandaag met het vliegen dan?
Succes ermee
groet
suus (alias buuv, ik vind het nog steeds verbazend! ;) :D)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Kolkkie

Hoi Suus,

Toen Punky bij Paul kwam was hij ook ongeveer het gewicht wat hij nu op dit moment is, rond de 85 gram.

Ik zal het van de week ff aan de DA ass vragen of het echt ernstig is.

Groetjes,

Mariska