6 mei 2025, 08:52:07

Schreeuwen

Gestart door Sjakoo, 30 juli 2004, 02:07:44

« vorige - volgende »

Sjakoo

::)Hoi ,allemaal,
Ik heb in mijn volliere een aantal vogeltjes ,op het moment ongeveer 30,maar dat komt omdat ik aardig wat jonkies op stok heb ,9 rijstvogeltjes en 8 zebravinken en 2 jonge valkparkieten,het loopt allemaal lekker de nestkasten zijn er weer uit,en de jonkies zover dat ze er uit kunnen,dan houd ik in totaal weer een stuk of 18 over,de 2 jonge valkjes wilde ik graag er bij houden,dan heb ik met elkaar 4 valkparkieten ,een koppel kakarieken
3 koppeltjes zebravinken ,koppel mozambiqsijsjes,koppeltje japanse meeuwen,en een koppel rijstvogels,dus 18 metelkaar,
in een voliere van 4 mtr bij 1-20 plus nachthok.
Wat allemaal heel mooi is ,ware het niet ,dat de valkparkieten in de ochtend als het licht word en s avonds
tegen de schemering ,en dat houden ze een dik uur vol ,
beginnen te krijsen ,en schreeuwen echt heel scherp,
tegen elkaar ,en elkaar antwoorden op die manier ,de kleintjes beginnen al dapper mee te doen,het is heel irritant om naar te luisteren,er vliegen dan wel veel vogels in de lucht,net alsof ze die proberen te roepen ,
het is me een raadsel,de buurvrouw al geirriteerd omdat haar kindje in bed ligt op de schutting bonst waar het hok aan vast zit,en ik zelf een beetje radeloos ,want hoe krijg ik ze stil,in de tuin zit.
Wij hebben dat probleem eerder gehad een 2 jaar terug,toen hebben we 2 valkparkieten weggegeven uit pure wanhoop,
en 2 gehouden ,waar ik nu nog heel veel spijt van heb,omdat je denkt dat 2 minder lawaai maken dan 4.
Of zal ik om van het probleem af te wezen ze maar binnen in een kooi zetten,wat wel heel sneu voor ze zijn zou,want voor hun is eigenlijk de voliere gebouwd,dus jullie begrijpen ,ik wil heel graag weten of er meer mensen zijn die dit probleen kennen ,en hoe je dat wel of niet kunt oplossen.Groeten Sjakoo.!(radeloos)

Remco_Ultee

Lastig probleem, kun je er niet voor zorgen dat de valkjes snachts in het nachthok zitten, desnoods een heel nieuw ander hok waarin ze kunnen slapen en wat je dicht kunt doen.

Ik denk dat ze dan wat langer slapen en ze zien dan geen andere vogels vliegen.

Ik heb hier 3 valkjes in een voliere, maar die slapen gewoon tot 8 uur ofso en dan gaan ze een beetje rond scharrelen en soms eens wat gefluit.

Zijn het toevallig allemaal mannetjes ofso?
Misschien helpt het om er dan popjes bij te zetten, ik zeg maar wat.

iig. veel succes, en lastig zulke buren...