4 mei 2025, 03:50:22

help!! handopfok??..maar

Gestart door Tchii, 29 juli 2004, 16:26:32

« vorige - volgende »

Tchii

29 juli 2004, 16:26:32 Last Edit: 29 juli 2004, 16:27:07 by Tchii
hoi iedereen,
klein probleempje met m'n jongste jonkie...
ik heb namelijk 5 jonkies maar eentje word steeds opzij geduwt en krijgt weinig voer,hij was erg koud en zwakjes daarnet en erg koud.
ik heb hem zelf wat met m'n handen proberen te verwarmen en daarna weer tussen de andere jonkies gezet.
maar ik denk dat het beste is dat ik een rode lamp moet kopen en hem met de hand zal moeten opvoeden.
hoeveel kost zo'n lamp?..ik heb nu maar 30 euro's maar ik kan mischien wel m'n 15 euro van de maand nu  al krijgen... dan heb ik 45 euro..zou dat genoeg zijn? :'(
 en hoe werkt dat precies? :-/
(ik heb al eens een valkje zelf opgevoed maar ie was al 6 weken)
deze is 3 dagen.
de handopfokvoer moet ik in mechelen gaan kopen want hier(champion) vind ik er geen.
help plz...
tnx

Tchii

het kleintje zit nu weer wat warmer onder de moeder...
iemand een idee voor als het weer gebeurt? :-/

Tara

Hoi Valérie,

je kan 'm af en toe bijvoeren als hij warm gehouden wordt. Dan hoef je niet per se een lamp kopen en is dat minder risico omdat hij ook voer van de moeder zou bijkrijgen. Pablo (mijn jongste jong) werd in het begin ook niet goed gevoerd, en nou had ie een groeiachterstand, ik heb 'm enkele keren bijgevoerd en nou wordt ie weer heel goed gevoerd :-). Je kan het opfokvoer wat mengen met wat druivensuiker, dat geeft 'm ook weer wat meer energie. Ik denk trouwens dat je wel genoeg geld hebt voor zo'n lamp, ik weet niet hoeveel die precies kosten want ik heb die gekregen..

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

ik geloof wel dat je genoeg hebt hoor voor zo'n lamp, ik heb er in totaal (met de kap erbij) zo'n 30 € voor betaald.
Je kan idd wat opfokvoer met druivesuiker geven, voor extra energie.  Zorg wel, als je hem onder een lamp moet zetten, dat de temperatuur rond de 30 °C blijft.  Dat ie het niet te warm krijgt.

Groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Valérie,

hoe is het nu met het kleintje? Heb je'm laten zitten onder de ouders of toch onder een lamp gedaan? Heb jij 'm gevoerd of is ie nou door zijn ouders gevoerd? Ik hoop dat het goed gaat...

Groetjes, Tara

Tchii

het gaat veel beter met het kleintje hij zit weer tussen de andere jonkies lekker warm en hij word door de ouders beter gevoed :) we hebben hem al 2 keer z'n leven gered..ie word lucky genoemt :D