11 mei 2025, 13:08:43

Dagboek Mieppie

Gestart door robentru, 28 juli 2004, 23:57:22

« vorige - volgende »

Irene

He wat een heerlijke foto's, en wat een prachtige website ;D
Ga daar zeker vaker kijken hoor!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

robentru

Hoi Daphne,
leuk dag je de site bezocht heb en dat je ff moest slikken kan ik met wel voorstellen. Misschien kan het je ook troost geven :-/
Tot de volgende keer.
Groeten Rob, Trudy & Mieppie.

robentru

Hoi Ria,
ja Mieppie is echt een fotomodelletje geworden. Hij gaat er ook wel eens netjes stil voor zitten als hij ons met de camera aan ziet komen..... :D :D
Herkenning weer: dat van dat samen liedjes fluiten. Favoriet: "ik zag twee beren" met Mieppie variaties. Lange afstandsfluiten is ook een leuk spel, maar dat vertel ik wel eens later.
Groetjes Rob & Trudy en een dikke PIEP terug van Mieppie.

robentru

Hoi Irene,
wel zijn er zelf ook wel een beetje trots op als het nog lang niet af.....zoiets moet groeien he (net als kleine valkjes).
Fijne vakantie en tot gauw.

Groet Rob, Trudy & Mieppie.

PS Hebbeb in je dagboek gelezen dat je valkjes nu lekker bij Lique en Peter zitten. ;)

suus

Hoiii
Jemig zeg wat een verhaal. Maar nieuwsgierig als ik ben... is Mieppie weer gaan eten toen ze thuis was ;) ;) :D.
Wel tof ook dat jullie zijn naam niet toch veranderd hebben in iets wat er heel veel op lijkt omdat het een mannetje is. Het zal wel de eerste mannelijke mieppie zijn ;) in iedergeval wel die ik ken
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hoi Suus,
hahaha wat bij jij ongeduldig....
Okay. Ik zal weer een stukje in het dagboek plaatsen. Dus een kwartiertje (ofzo) geduld en het vervolg staat daar.
En je hebt gelijk, voor zeer veel vrouwen wordt de naam "Mieppie" gebruikt >:( >:(
Dit is dus de eerste (?) mannelijke Miep!
Dikke groeten.

robentru

Part four.

Zoals al een aantal nieuwsgierige forumleden zich afvroegen: Mieppie at als de beste. Kon niet op. Wij natuurlijk helemaal in de zevende hemel en maar extraatjes geven van zijn favoriete voer: stukje rauwe of gekookte aardappel, lekker snijboontje. En af en toe (gruwel nu niet want hij vaart er wel bij en smult als geen ander) een heel klein stukje uitgekauwd rundervlees of een stukje wit van een gebakken tongetje (vis dus!!!). Het is een echte fijnproever.
In de kliniek beveelde ze ons aan om over te stappen op pellets (dat woord kennen wij pas sinds dit forum en noemde het dus voorheen gewoon brokjes...). Wij dat gekocht en aan Mieppie op een apart schoteltje geserveerd. He, iets nieuws. Okay een stukje proeven. GETVER! Geen succes dus. Mengen door zijn gewone voer: GETVER. Dan maar het voer wat hij gewoon is, aangevuld met eivoer als hij in de rui is. Wat groente en fruit en hij ziet er als Hollands Glorie uit.

Een gedragsverandering had hij inmiddels wel ondergaan. Hij was al heftig op mij, maar sinds die tijd is hij bijna niet meer "bij mij weg te slaan". Soms te gek, maar dan jaag ik hem met 1 handbeweging weg en gaat hij op de lamp zitten.
Tsja die lamp is een apart geval. Dat is zijn uitvalsbasis, poetsplek, lekker dutjedoenplek en "ik kan lekker alles van bovenaf zien plek", tevens een goed plek om overal naar toe te vliegen.
Fotootje:

Mieppie is ook een echte vliegenier geworden. Soms scheurt hij door de kamer heen met een snelheid die de gordijnen en planten heen en weer doet deinen.
O ja, planten. Dat zijn toch van die lekkere groene dingen om je snavel in te zetten? En ik heb een behoorlijk aantal planten, hoor.
Van de meeste blijft hij af, maar die op de kast, jammie.
Omdat het te gek werd hebben wij op de boekenkast inmiddels voorwerpen staan die hij niet moet en een dik touw lliggen, waarvan hij helemaal de kriebels krijgt. Dat "gevaar"is dus geweken.

En dan de keuken. De meest ideale plaats voor een valkparkiet, want daar staan allemaal van die mooi glimmende dingen.... Pannen, pannendeksels, een kraan, een gootsteen en een bakje voor het groenafval (PS Ik ben een recyclingfreak; zelfs het labeltje van een theezakje gaat in de papiercontainer). Roestvrijstaal daar kun je je als de beste in spiegelen en deuntjes tegen fluiten. Uren lang.

Het summum: helpen met koken. Ik kan nog geen aardappel schillen of hij zit onder mijn hand, groenten schoonmaken  best maar hij is eerder in de pan. Vlees braden: dat maakt een te gek geluid en de afzuigkap staat dan op max. Dus bij het vrouwtje en fluiten als de beste. Jammer voor hem, maar dan jaag ik hem altijd naar de kamer (geen risico lopen).
En dan eindelijk is dat eten klaar, opscheppen en een apart bordje voor Mieppie met groente en een stukkie aardappel, rijst, of pasta..(en voordat ik nu de valkparkietenbescherming achter me aankrijg: alles met mate). Maar ondertussen nog proberen iets van Rob''s bord te scoren. Typisch is dat hij dat bij mij nooit doet. Ik zeg dan gewoon NEE en schudt met mij hooft. Dat schijnt voldoende voor hem te zijn.

En Mieppie denkt "een plantenspuit, joh das niks voor mij, doe mij maar een grotere bak". Eeen schaaltje met water op tafel, een grote schaal met water op de poef. Goed pootjebaden is fijn, maar is dat alles?
Wat we ontdekt hebben is dat toen een keer de waterkraan open stond en lekker spetterde, Mieppie op de rand van het aanrecht met opgeheven vleugels zat, koppie naar beneden en maar koeren. Jongens dat is de oplossing!
Vast prik nu op zondag en woensdag (dat is mijn vrije dag), als ik de keuken grondig onder handen heb genomen. Laddertje in de bak, kraantje op een lekker spetterstraaltje, Mieppie op het aanrecht zetten en zeggen "ga maar lekker in badje". Binnen vijf minuten een waar waterballet. En poetsen, dat kan ie!

Oef weer een behoorlijk stuk, dus (om de spanning op te bouwen): end of part four.

Lieve groeten van ons.

Lique

31 juli 2004, 00:15:08 #37 Last Edit: 31 juli 2004, 00:15:29 by Angelique
Heej Miep:D

Binnenkort kom ik naar je toe hoor.
Maar alleen als je baasje en bazinnetje beloven, mij en jou regelmatig lekker te douchen. Want daar ben ik o zo gek op.
Vandaag heb ik wat meegemaakt joh :o
Eerst lekker aan het vliegen, eten, knuffelen en noem maar op, en dan opeens allemaal druppeltjes, ik werd kletsnat ervan, heerlijk!

Op een gegeven moment komt dat enge mens de voliere in en probeert me te pakken.
Nou ik vond dat niet leuk hoor, en zo opeens zat ik in een kleine ruimte, wel met al mn broertjes en zusjes en mn papa's en mama, maar wel gek hoor.

Hopelijk mag ik er snel uit, en ben ik supergezond, en mag ik naar je toe.

KNUFFELTJE TYCO ;)

suus

hoiii,
Jeetje, wat een verhaal weer zeg! Maar wel leuk om te lezen ;)
Zo te lezen is Mieppie helemaal in jullie 'gezinnetje' opgenomen en is het echt niet een alleen een leuk valkje wat er af en toe eens uit mag!
Leuk hoor en et is ook echt een schoonheid!
Ik wacht in spanning op het volgende deel!!
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

31 juli 2004, 00:29:09 #39 Last Edit: 31 juli 2004, 00:31:36 by robentru
Hoi Lique,

pietfwiet, mijn vrouwtje roept wel regelmatig tegen mij een riedeltje dat eindigt met het woordje Tyco... Weet nog niet helemaal wat dat betekent, maar hoop dat dat besef snel komt. Mijn vrouwtje en baasje zeggen wel tegen mij dat mijn nieuwe vriendje of vriendinnetje nu bij een heel lief ander vrouwtje zit, maar ik snap het nog niet allemaal. Het vrouwtje was erg verdrietig en ik heb haar heel veel lieve knuffels geven, dat vond ze wel erg fijn.
En badderen met een spuit? Jakkie, mij niet gezien hoor. Ik ga liever in bad in de gootsteen in de keuken. Al spuiten ze me ook wel eens nat, maar dan schud ik een keer met mijn kopje (net doen of ik dat leuk vind), maar misschien als Tyco dat lekker vind en ik dat zie, ik er misschien ook wel trek in krijg.
Groetjes van Mieppie aan die lieve Lique en Peter.

Nu ff een berichtje voor Tyco:
gossie zielig hoor in zo'n kooitje, maar je zit wel lekker bij je papa's (jee je hebt er twee), mama, broertjes/zusjes. Ik weet niet echt wat dat is. Maar ik heb hier wel een lekker huisje gevonden bij een leuk koppeltje mensen. Dus, knap maar lekker snel op, want ik heb gehoord dat je een beetje ziekkies bent en kom mij gezelschap houden. Een lekkere kroel door je kuif, Mieppie.

Dus: dikke groeten van ons.

robentru

Hoi Suus,
weet je wat zo leuk is :)? Het typen van het verhaal en het opeens nog meer dingen bedenken van die lekkere valk. Ik moet oppassen dat ik het spoor niet kwijt raak en niet overloop van de verhalen en liefde voor hem.
En ja Mieppie is inderdaad ons "kindje", en dat weet hij volgens mij ook donders goed. Een sterke eigen wil heeft hij (ik hoor hem nu benenden fluiten in zijn kooi, tijd voor de doek! Iets voor een volgende episode).
Heb je het ontzettend lieve bericht van Tyco aan Mieppie ook al gelezen? Zou je niet smelten van de hitte dan is het wel van de valkenliefde!
Knuffel, Trudy.

robentru

Hoi Anita,
een reactie op je reactie bij Lique.
Ook wij waren tot tranen toe geroerd na het lezen van het berichtje van Tyco aan Mieppie. Dat je dat zo precies wist te onderscheppen....
Ook jij bent een kanjer met al je reacties en vriendelijk woord voor iedereen op dit forum en Suus heeft een geweldige vriendin aan je. Hoop je ooit in levende lijve te ontmoeten!
Knuffels terug.

Anita1

:D dank je wel trudy.je maakt mij aan het blozen hahaha
en dat doe ik niet zo snel hoor.alhoewel :-/ hihi.ja ik heb hier met bepaalde mensen echt een band he? herken je zelf ook wel denk ik..ook al kan dat heeel goed op afstand.
ik vind jou ook echt een kanjer.je liefde voor mieppie en tyco..tja dat heb ik nou ook..hoe kan het he> whoehahahaa
ff lekker vrolijk doen he? we hebben al genoeg achter de kiezen gehad deze week.ben blij met de fotos van tyco ik vind hem er goed uitzien!
een schatuuuhhh!! haha iedere keer als ik nu naar boyke kijk..dan zie ik tyco..grappig he? en dan hoop ik ook weer met je mee meisss.wacht ff snel een foto maken van boyke.wacht ff.hihi...jaaaa gelukt kijk!!

hahaha hier is hij ongeveer 10 weken oud.kusssssssss ik hoop dat je het leuk vond en dat ik je een beetje blij hebt kunnen maken.wil je ook wel graag ontmoeten kusssssss anita

suus

31 juli 2004, 03:50:12 #43 Last Edit: 31 juli 2004, 03:50:36 by suzanne1
Jee anita, wat kijkt boyke daar boos zeg!!!! hahaha Maar wel een hele mooie valk! (kweek van mijn neef, het zit in de familie hahahah)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

:D :D hij wou al slapen whhahahahaaa .ik zeg...wacht ff boyke..hihihi maar leuke foto.enne hij is liefffffffffffff;knuff anita