5 mei 2025, 05:34:42

snoepen

Gestart door pat_en_helma, 28 juli 2004, 13:03:11

« vorige - volgende »

pat_en_helma

28 juli 2004, 13:03:11 Last Edit: 28 juli 2004, 13:06:11 by pat_en_helma
Jacco die snoept heel graag. Hij krijgt niet overdreven veel maar hij snoept wel soms een beetje mee. Als je een ijslollie bent aan het eten komt hij meteen bij je zitten en wilt hij ook in het ijs pikken. Op het moment dat hij het stokje ziet, hoeft hij geen ijs meer, maar dan heeft hij alleen nog maar oog voor het stokje en begint dat te splinteren. Als hij in de kooi zit en je gaat een pot roomyoghurt eten, dan komt hij zo kort mogelijk bij je zitten en gaat dan met de snavel tussen de tralies op en neer. Als je dan een puntje op de lepel aan de tralies houd dan gaat hij er lekker van snoepen. Verder krijgt hij nog droog koekje (geen suikers), en hij wil ook weleens wat cola nippen  (heeeeeel klein beetje). We weten ook dat het niet echt goed is voor zo'n vogel, maar ja hij vind het nu eenmaal lekker en om hem dan helemaal niks te geven is ook weer zo wat. Maar ik moet zeggen, dat het echt minimaal is wat hij krijgt en af en toe.
Hoe is dat trouwens bij jullie? Krijgen jullie valkjes ook van dit soort  lekkernijen?
Groetjes, Patrick Helma en Jacco

Joyce28

kort maar krachtig,NEE  ;D
Ze krijgen hier al genoeg,voer snoepstangen,trosgierst,brood,fruit,kattengras,eivoer en af en toe een stukje droog toastje als ik een toastje smeer
Ik ben anders bang dat ze te dik worden,want mijn wildkleur weegt al 105 gram ;)

pat_en_helma

Wat is er speciaal aan kattegras????

Chrissy(niet thuis)

kattengras, dat is een soort gras dat eigenlijk voor katten is bedoeld maar Valkjes vinden het ook erg lekker. het schijnt dat als je een pot kattengras een dag laat bij ene valkje dat je dan de volgende dag een groen valkje ziet met een pot kattengras waarvan een kwart is gesnoeid :) door de beestjes

Groetjes Q-N

Kolkkie

3 augustus 2004, 04:20:02 #4 Last Edit: 3 augustus 2004, 04:20:25 by kolkkie
Hoi Patrick en Helma,

Bij mij krijgen ze ook wel eens grote mensen eten. Het is natuurlijk wel een beetje uitkijken wat je ze geeft. Zelf vind ik het een beetje zielig als ze je zien eten en hun mogen niets hebben.

Hier willen ze dus wel eens wat meepikken.
Vaak zijn dat een paar hapjes van een chippie, frietje en drinken.

Coco is helemaal verzot op wijn. Zodra hij een glas wijn ziet moet hij er wat van drinken  :-/.
Ik laat hem er heel erg soms wel eens een slokje van nemen, maar vaak pluk ik hem bij het glas weg.

Wat Coco ook lekker vind is zijn rijst en pasta's, hij is daar echt helemaal verslaafd aan.
Ik kook dan gewoon rijst/macaroni en leg voor Coco wat naturelle rijst/macaroni op een schoteltje neer (zonder zout, saus ed.) En smullen maar :).

Ik heb er een foto van op het forum staan al hoop ik dat deze het doet, anders zal ik hem nog weer ff opzoeken op mijn pc.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hier zijn de foto's dus :).

Dit is Coco die lekker macaroni aan het eten is.

Dit is Coco in een zak chips. Als hij er eenmaal inzit, moet je zowat handschoenen aandoen om hem er weer uit te krijgen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

pat_en_helma

Ja dat ziet wel schattig uit. :D

carco

Zo'n mafkees heb ik ook thuis, alles wat ik eet ,wilt hij ook : hij trekt het eten letterlijk uit je mond, ik moet dus uitkijken dat ik geen hapje valk opeet!! :D :D
We hebben ook een valk gehad, die als hij alleen maar de chipszak hoorde door het lint ging, die was er verzot op!! (die is nadat we hem 10 jaar hadden weggevlogen, dus niet eraan gestorven ofzo hoor)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kolkkie

Hoi Caroline,

Coco is ook zo. Zodra hij het geluid van een zak chips hoort is hij meteen van de partij.
Hij lijkt het ook door te hebben als ik hem nep want dan komt hij niet  :P.

Zodra de zak open is, zit hij er meteen in en kom ik er met mijn vingers niet meer in.
Dat kan je denk ik ook aan zijn houding zien in die zak chips. Zo van als je bij mij komt hap ik je vinger eraf.

Soms komt het voor dat hij diep in ene zak zit en dat ik niet in de gaten heb dat hij er in zit. Dan trek ik hem per ongeluk aan zijn staart eruit :o :D :D.

Groetjes,

Mariska

Irene

whahahha wat herkenbaar; hier zit ook zo'n vuilnisbak; Gijs! ::) Och alles wat je in je mond stopt is ook goed genoeg voor haar, althans dat vindt ze zelf! ;D Chips is idd favo, maar ook andere dingen gaan er goed in; vooral als je zegt" MMmmmmmmmm, lekker gijs", dat duikt ze meteen op je af en haalt het het liefste nog achter je huig weg, wahahahahah gek beest. als  ze in de kooi zit en ze ziet iets wat zij wenst te hebben gaat ze een hele  act opvoeren; lig altijd in een deuk dan. Eerst rent ze heen en weer op het touw waar ze dan op zit; dan rent ze naar de tralies en probeert haar snavel (en het liefst de rest van haar lijf) er door heen te proppen en vervolgens  klimt ze achteruit onderste boven de tralies op, zodat je een goed uitzicht hebt op dat dikke achterwerk van haar. dan draait ze zich snel om , om te zien of het effect heeft gehad. whahahahahahaha en als er iets in de kooi gelegd wordt, maakt zij er een sport van om het zo snel mogelijk op te eten zodat de andere twee niet eens merken dat er wat ingelegd is ::) ::). Nu zijn punkje en pebbles nog niet zo van; o dat is iets lekker, dus heeft gijs daar nog even voordeel van, maar dat duurt vast niet meer lang ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Stijn dc

hoi

mijn valkjes krijgen geen snoep omdat ze allemaal in een buitenvoliere zitten :)

Maar het lijkt me toch niet zo gezond om cola etc... te geven. De pasta en de rijst van mariska kan dan natuurlijk wel, dat is erg gezond. Maar overdaad schaad altijd, dus let toch maar op.

SDC:D

Kolkkie

Hoi Stijn,

Ik laat ze ook geen hele zakken chips opeten. Af en toe geef ik ze eens een paar hapjes.

Het blijft altijd wel een leuk gezicht als ze zich in alle hoeken en standen begeven om maar iets van dat wat ik aan het eten ben te krijgen.
In de voliere wordt aardig wat afgeschreeuwd, gelopen en geklommen ed.
Het liefst willen ze zich door de tralies wurmen, maar dat kan niet.
Als je een stukje brood voor de tralies houd, wordt er wat afgevochten om maar bij dat stukje brood te komen.

Stelletje verwende nestjes hier :D :D.

Groetjes,

Mariska

Daphne

Hallo! Mijn valkparkiet snoept ook hoor, soms drinkt ze wat thee mee, ik weet niet of dat wel zo goed is, ze pikt ook wel een een hagelslagje van me bord af en eet het op, het zelfde met chips brood etc, het zou voor een valkparkiet ook niet leuk zijn als ze niks krijgen ;)

the_lost_valley

Hoi allemaal,
Mijn vogels proberen ook wel mee te eten, maar ik geef ze sowiezo NIETS! Ik zorg altijd dat ik kleine stukjes trosgierst bij me heb, en geef ze dan een stukje trosgiers.. hebben ze volgens mij net zoveel plezier aan... stukjes pasta en rijst geef ik ze wel, maar dan ook zonder iets, in een apart bakje in de kooi... waar ik ook fruit/groente in doe.. Mijn vorige vogel, een aga, die at echt werkelijk alles.. ik wil mijn valkjes niet hetzelfde leren...
Groetjes Natalie

Paul

CitaatHallo! Mijn valkparkiet snoept ook hoor, soms drinkt ze wat thee mee, ik weet niet of dat wel zo goed is, ze pikt ook wel een een hagelslagje van me bord af en eet het op, het zelfde met chips brood etc, het zou voor een valkparkiet ook niet leuk zijn als ze niks krijgen

Hoi Daphne,

Veel dingen zijn wel slecht voor ze maar krijgen ze dat heel af en toe zoals een beetje chis dan kan dat niet echt kwaad.
Hagelslag is chocola en dat kan je ze beter niet geven dat is heel erg slecht en kan zelfs dodelijk zijn in grotere hoeveelheden of bij regelmatig geven dus dat kan je beter niet toelaten.
Gewone thee en koffie zijn ook heel slecht.
Bepaalde kruidenthee is soms juist weer heel gezond voor ze.
Normaal kan je ervanuit gaan dat bijna alles wat mensen eten slecht is voor valkjes zeker in grotere hoeveelheden.
Bepaalde dingen zijn zelfs dodelijk voor valkjes zoals mango en avocado die moet je echt helemaal nooit geven ook niet een hapje.
Hier happen ze ook wel eens een stukje patat mee of een stukje kip en is dat af en toe kan het niet echt veel kwaad.
Maar zeker niet regelmatig geven.

Groetjes, Paul