2 mei 2025, 15:20:45

Dagboek van Sem

Gestart door Jusem, 27 juli 2004, 21:00:44

« vorige - volgende »

Jusem

27 juli 2004, 21:00:44 Last Edit: 27 juli 2004, 21:02:31 by Jusem
Nou ik denk,laat ik ook eens een dagboek voor mijn nieuwe schattebout; Sem openen. ;D

Sem ben ik afgelopen Zaterdag bij Mandy gaan halen. Het is een wildkleur met als papa en mama Theo en Thea.
Ik ben bij Mandy terecht gekomen via deze website. Zij heeft mij eerst via de mail op de hoogte gebracht van de mogelijkheden tja en toen ze me een foto stuurde was ik gelijk verkocht.
Sem is nu 6 weken en dankzij Mandy al aardig gewend aan handen. Hij heeft ( zo ben ik al achter gekomen) een heerlijke eigen wil en vind het best al wel prima om op mijn hand te gaan zitten, maar eigenlijk liever op zijn voorwaarden. Ik zeg steeds hij, want dat is makkelijk, maar natuurlijk weet ik nog niet of het een hij of zij is, vandaar het onzijdige Sem. Of eigenlijk moet ik Sempie zeggen, want dat is makkelijke roepen. Wat ik echt heel erg leuk vind van hem is dat ie mij al een beetje immiteerd. Als ie gaat fluiten en ik roep zijn naam, roept ie op dezelfde manier, 2 "lettergrepig" terug. Verder vind hij zijn huisgenootjes, 2 grasparkietjes nog niet echt interessant. De logé, een kanarie, vind ie echter schitterend, want die fluit een beetje op de zelfde toon hoogte. :o
Het verder tam maken doen we gewoon heel op ons gemakkie. Ik zet de kooi open en hij wipt zelf al in en uit, prima toch?? En die grote voerbakken, dat is toch om in te gaan zitten als ie een tukkiegaat doen!!  Ja,ja en ik maar voer verschonen.
Ik wil in iedergeval Mandy heel erg bedanken voor het "voortbrengen" van mijn nieuwe kletskous. Toen in vanochtend op stond en iedereen hoorde behalve Sem, sloeg mijn hart al een sprongetje over. Raar he, dat je zo snel om zoiets teers gaat geven.
Nou ik ga proberen om regelmatig een stukkie te schrijven over Sem en zijn capriolen, dus u hoort van ons.

Groetjes Sem & Judith

robentru

Hoi Judith,
gefeliciteerd met Sem en dat jij (en wij via dit forum) er erg veel plezier aan mogen beleven.
Enne, waar blijft de foto?
Groeten,
Trudy

Marianne

Hoi Judith,

Leuk dat je een dagboek over Sem gaat beginnen.
Ik heb vorig jaar een valkje (Jewel) bij Mandy gekocht dus ik weet precies wat je bedoel met eigenwijs ;D
Geniet maar lekker van Sem en ik zal regelmatig in je dagboek komen kijken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Jusem

'Hi Guys,

Hier even weer een update van het leven van mijn kleine Sem.  :)
Hij begint zich prima thuis te voelen. Zodra de kooi open gaat, komt ie er al uit. Hij zat vanochtend zelf al bij de opening en als ik dan niet snel genoeg ben begint ie al te protesteren. Hij heeft ondertussen ontdekt dat er nog een kooi in huis is met 2 grasparkietjes. En wat is nu lekkerder dan op de kooi zitten de ze gewoon op je gemak te gaan bestuderen.
Ook naar buiten kijken is vind ie helemaal top. Ik woon 1 hoog en mijn gordijnen zijn nooit helemaal tot onder dicht tja en als je dan een mooie vensterbank hebt, is het toch echt wel heel spannend om als super stoere valkparkiet gewoon uit het raam te spioneren en zelfs te kletsen tegen voorbij gangers. Alleen als ik hem op mijn hand wil zetten, pikt ie nog wel, maar zoals ik al opgemaakt heb uit het forum is dat heel normaal. Ik negeer het gewoon en vertel hem dat ie niet zo flauw moet doen en dan is het overigens prima. het vliegen gaat met de dag beter. Hij weet feiloos hoe ie kan landen op mijn uitgestrekte armen, zelfs zonder noodstop. Ik heb echt het idee dat ie mij ook wat gezelliger aan het vinden is. Hij vind alles minder eng en is juist net erg nieuwschierig. Ik denk trouwens wel dat het een mannetje is, want zoals Mandy  ;D mij geleerd heeft: hij kan al echt stoer gaan zitten: vleugeltjes iets wijd en borst naar voren.
Ik ga van het weekend foto's maken, dus dan zal ik er een op de website plaatsen.
Nou, weer genoeg gekletst, als ik eenmaal op gang ben, ben ik ook echt op gang and I'll keep yah posted...
Ciao Sem & Judith

Jusem

En ja hoor, weer even een update van Sempie.
Hij begint heerlijk brutaal te worden. Gister even moeten mopperen toen hij dacht wel even de baas te kunnen zijn, maar daarna werd het gelijk goed gemaakt door vollop gekriebel. Verder vind ie het heerlijk om uit de kooi te mogen. Zodra ik de huiskamer binnen kom, valt ie zowat van zijn stok om maar optijd beneden bij de deur te kunnen zitten, want stel je toch voor dat ie te laat is als de deur open gaat. Ook erg leuk zijn zijn vlieg oefeningen. Pootjes vastklemmen aan de kooi, heel hard fladderen en dan in een keer los laten en je dan laten zeilen door de kamer. Echt comisch om te zien. :D
Verder dus eigenlijk niks nuttige te melden. Wel leuk zo'n dagboek, want als ik nu al terug lees wat ik geschreven heb, kan ik al weer veranderingen in zijn doen en laten opmaken.
Heerlijk zo eentje met een eigen karakter. Het is mijn eerste valk maar het ras krijgt van mij en 10 !!! :)

Jusem

Hier zijn we weer, met een update-je over Sempie.

Het gaat erg goed met hem. Ja ik kan met steeds meer zekerheid hem zeggen, want het ziet er naar uit dat hij een mannetje is. Zijn koppie wordt steeds meer geel, zijn vleugels hebben mooie witte randen en hij begint steeds meer deuntjes te immiteren.
Het is een knuffelkont eerst klas. Als ie los is zit ie de heletijd op mij te knuffelen, poetsen en ik kan geen stap verzetten zonder dat hij met me mee gaat. Verder is ie erg nieuwschierig van aard. Hij maakt hele wandelingen door mijn appartementje en aan alles wat hij vind moet geproefd worden. Ik ben net een paar dagen weggeweest en toen heeft hij het hart van mijn zus en zwager op hol gebracht. Deze zijn nu dus ook geinfecteerd met het Vlaken virus en hebben er al eentje "besteld" bij Paul.
Ik heb zelf besloten om als echt 100% zeker is dat Sem een mannetje is, er van de zomer een popje bij te nemen. Deze moet natuurlijk ook weer van Mandy komen, want ( sorry voor alle anderen hoor iedereen doet het op zijn manier en iedereen doet het helemaal prima) Mandy is toch onze held. Dus Mandy, mocht je dit lezen, reken maar op ons van de zomer..... ;)

Nou that's it for now. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik eens wat geklets van Sem opnemen. Hij is zoe lief, als ik me 's-ochtends aan het aankleden ben zit hij al lonkend naar me te fluiten. ( ik noem het de bouwvakker fluit, je kent het wel als die een leuk meissie zien fluiten ze een deuntje en dat doet Sem ook.....erg goed voor je ego hoor  ;D

Groetjes Sem en Judith

Mandy

:-[ bloos bloos...dank je wel hoor. ;)

En ik hoop dat ik je volgend jaar aan een mooi vrouwtje voor Sem kan helpen, ik doe net als anders weer mijn best hopelijk de valken ook! ;D

En hartstikke fijn te horen dat het verder zo goed gaat met Sem, ben wel benieuwd hoe hij straks is met een knappe gele kop! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jusem

Ok, hier ben ik dan eindelijk weer een keer.

Ten eerst natuurlijk iedereen die dit leest: Al het beste voor 2005, en dat het maar een mooi valk jaar zal worden.

Voor mij zijn de laatste paar maanden een beetje chaotisch geweest. Nieuwe woningen etc.
Ik had besloten om niet langer te wachten met een vriendinnetje voor mijn kleine Sem, dus hebben we bij Lique een heel leuk meissie op kunnen halen genaamd Lola. Lola kwam bij Sem en mij wonen en haar kleine broertje, Beetle ging bij mijn zussie wonen.
Helaas ging het in de eerste week al gruwelijk fout tussen Lola en Sem. Sem die heel extreem tam is, was niet van mij weg te slaan en als ie dan wel een keer bij Lola in de buurt kwam, vlogen de veren in het rond. Sem pikte Lola in haar poten en Lola plukte gewoon heel makkelijk kuifveren uit Sem. Dus je snapt, totaal geen succes. Ik heb toen wat informatie ingewonnen bij Lique en Mandy en die zeiden allebei, dat het wat tijd nodig had, maar ik heb toch anders besloten. Ik was veelste bang dat ik echt zou gaan hechten aan Lola en mocht het dan echt mis gaan, dan zat ik met een probleem. Ik bezit al 2 kooien en dan zouden dat er 3 worden op een kleine flat dus ik besloot haar weg te doen. Nou heb ik een lieve vriendin die al heel lang een Valkje wil, dus heeft Lola daar een erg goed plekje gevonden.
Met Sem gaat het nu prima. Hij kan echt goed door een duer met Beetle van mijn zus, maar daar houd het ook mee op.
Ik bedacht namelijk dat een leuk tam grasje ook wel een leuke compagnon voor hem zou zijn, maar daar moet al helemaal niks van hebben. Het jonge grasje was echt zo klein, dat toen Sem hem even een pik gaf hij zo van zijn stok af viel. Achja, dan maar een hele grote kooi, met 4 grasjes die samen heel veel plezier hebben en Sem zit gewoon lekker in zijn uppie.
Als ik het ooit nog een keer ga proberen, dan neem ik Sem zelf mee naar de kweker, dan kan ie er zelf eentje uitzoeken, dat zal hem beter afgaan dan mij.

Dus, we gaan nu verhuizen met 1 valkje, 4 grasjes, 2 vissen en een paard dus je kunt je indenken, genoeg voorlopig.

Ciao Dikke zoen van ons allemaal!!!

zazu

5 januari 2005, 13:39:33 #8 Last Edit: 9 februari 2006, 11:13:10 by *Marianne*
hayhay, wat jammer dat het andere valkje weg moet..maja als het niet anders kan he!! jammer dat ze niet met elkaar konden opschieten..maar wel goed dat je weer een baasje voor haar gevonden hebt.. en.. suc6 met het verhuizen en de dieren..

gr.
zelda

Dagboek gesloten.
Weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne