26 april 2024, 06:36:26

pico maakt rare geluiden

Gestart door linda, 29 januari 2003, 13:25:28

« vorige - volgende »

linda

hoi,
gisteren was mijn man op onze pico zijn rug aan het krabbelen en opeens begon hij te kwetteren en hij bleef zitten en liet het helemaal over zich komen lolol. Had hij nu het gevoel van paren of wat ? Hij is volgens mij een mannetje en het was net of hij dacht dat er gepaard werd.Ik vond dit wel raar en grappig tegelijk .Hij maakte zich heel klein , hij zakte wat door zijn poten en bleef zitten en liet het allemaal gebeuren.Wat kan dat zijn ?
groetjes linda

Paul

Hoi Linda,
Zo te horen lijkt het wel op Paren :-)
Die van mij doen dat momenteel ook steeds en ik hoop dat ze ook snel een ei gaan leggen :-)
Als je vogel die piepgeluidjes maakt als een andere vogel op zijn rug zit klinkt het toch echt als een popje :-)
Ze maken dan hele zachte piepgeluidjes en gaan net zoals je zegt wat door de pootjes en een beetje voorover zitten :-)
Volgens mij doen mannetjes dat niet zo dus wie weet krijg je wel eitjes dan weet je namelijk zeker dat je een popje hebt.
Zo ben ik er bij een van mijn vogels ook achter gekomen, ik kreeg hem als man maar weet nu dus dat het een popje is :-)

Groetjes  Paul

linda

hoi paul,
nu ben ik dus wel heel benieuwd hoor want ik heb dus altijd gedacht dat onze pico een man was , ook omdat hij heel mooi kon fluiten.Maar sinds caro er bij is fluit hij niet meer.Caro fluit naar pico en kwettert en pico loopt er eigenwijs van weg. Pico maakt ook altijd plaats voor caro.Als pico bij mijn man zit en caro komt eraan (want die wil altijd hetzelfde als pico) dan gaat pico altijd een beetje opzij
dus is caro eigenlijk een beetje dominant tov pico.
Maar als ik dan lees dat popjes niet fluiten dan ben ik nu toch echt benieuwd.Mannetjes zouden volgens jou die geluiden niet maken dan ?
groetjes linda en co

Paul

Hoi Linda,
Popjes kunnen wel gewoon fluiten maar niet zo mooi als mannen en melodietjes ook bijna niet.
Ze kunnen soms ook best hard krijsen dat je soms gewoon tweifelt wat het is, een man of een pop.
Ik heb ook een ouder popje en als je die op sommige momenten op haar rugje aait gaat ze ook piepen en helemaal plat voorover zitten.
Volgens mij doen mannen dat normaal echt niet.
Het blijft in elk geval even afwachten maar je moet er niet raar van opkijken als er plots een ei op de bodem van de kooi ligt :-)

Groetjes,  Paul

tiny

linda,
hij zal voor de mannetjes zijn , da kan hé!!!!!!!!
het zal kriebelen !!!!!!!!!!!
groetjes
tiny

linda

hoi,
nu ben ik er bijna van overtuigd dat onze pico een popje is . Gisteren was ik hem gewoon aan het kroelen in zijn nekje en je zag haar ( wat raar heb altijd" hem "geschreven) genieten .Zomaar opeens begon ze weer te kwetteren (meer piepen) en ze ging plat liggen en haar kontje een beetje omhoog .Onze caro natuurlijk heel nieuwsgierig wat er aan de hand was :D :D .Die kwam natuurlijk vlug kijken en kwam heel dicht bij pico zitten.Maar de jaloerse caro wou ook aandacht en wou ook kopje krab  ;D .Ik vind het wel spijtig dat ze soms een beetje pikken op elkaar , is  dit jaloers gedrag of normaal gedrag.Ik heb bij de filmpjes gekeken dat die twee valkjes heel lief bij elkaar bezig waren aan het kroelen maar dat heb ik hier nog nooit gezien.Kan dat nog komen of moesten ze dat al dadelijk doen.Kan dat ooit een koppeltje worden ?Ze zitten gewoon samen in de kooi hoor maar ze zijn nog jong .
groetjes linda

linda

hoi,
net was zij het zelfs in de kooi aan het doen en kwam heel dicht naar caro toe en dat kieken lol wist niet wat er gebeurde.Wie is nu wie aan het verleiden  ;D :D ;D Vind dit wel raar , maar het zal wel normaal zijn zeker . Is er nog iemand met dit gedrag ? Ze zijn nog zo jong en hun hormonen slaan al op hol lol (dat rijmt ook nog ) groetjes linda en pico en caro

Paul

Hoi Linda,
Als je valkjes wat ouder zijn zullen hun hormonen nog meer van slag gaan en dan heb je grote kans dat ze gaan paren.
Voor de pop is het beter dat dit dan pas na 1,5 a 2 jaar gebeurd want dan is de kans veel groter dat de eieren goed zijn en dat ze geen legnood zal krijgen.
In elk geval leuk dat je nu een koppeltje hebt :-)
Een van mijn jongere valkjes is nu 9 maanden en die begint nu echt duidelijk achter de popjes aan te gaan wat ie daarvoor niet zo intensief deed.

Groetjes,  Paul

Mandy

15 februari 2003, 14:55:11 #8 Last Edit: 16 februari 2003, 15:45:09 by Mandy
Hoi allemaal  :)

Ja, ik merk het ook goed, dat alle hormonen op hol slaan.
Niet bij mij hoor  :D, maar bij AL m'n vogels!
Zelfs Rembo&Rembo (mijn goudvissen) hebben er zin in... ;D
Ik heb er ook een jonge man tussen zitten die allerlei melodietjes uit volle borst zingt en de poppen probeert te imponeren, alleen krijgt die dan op z'n donder van de oudere mannetjes. En als er een paring plaats vindt zit hij er met z'n neus bovenop, want hij vint het toch allemaal wel erg interessant... :-*
Dus Linda het zou goed kunnen dat ze binnenkort flink zullen oefenen, misschien niet meteen op de juiste manier, maar laat ze maar aanrommelen.
Maar als Pico eitjes zou leggen die bevrucht zijn let er dan wel op dat dat vaak op nog zo'n jonge leeftijd niet altijd goed gaat. Paul noemde legnood al, maar ze zouden ook niet goed bevrucht kunnen zijn, ontwikkeling in het ei gaat niet goed, of ze stoppen te vroeg met broeden (had ik met 8 bevruchte eitjes...helaas).
Maar maak je niet te druk, dit zijn dingen die kunnen gebeuren. Geniet nu maar lekker van je valkjes en dit "nieuwe" gedrag, leutig toch. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl