9 mei 2025, 17:23:14

Tweede valkje erbij of niet?

Gestart door krystle, 27 juli 2004, 01:42:12

« vorige - volgende »

krystle

Help, ik twijfel!!! Ik heb sinds een week een lutino (nu 6 weken oud) en ik zit er nu over te denken om er een tweede bij te nemen (een handtam jonkie).

Mijne is alleen nog niet tam. Ik ben bang dat als ik er een andere bijzet, dat deze dan niet meer tam wordt...
Wat vinden jullie, doen of niet doen?

Bedankt alvast!

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krystle,
lees eens hier bij dit item en dan denk ik dat je vraag snel beantwoord zal zijn.
Wij hebben deze stap ook genomen. Er komt bij onze niet handtamme (maar wel een lekker ding) binnenkort een jonkie. Ze kunnen van elkaar leren, dus wie weet?
Hak de knoop maar door, al kun je nooit voor 100% garantie geven.
Ben benieuwd!
Groetjes.

krystle

Hai Rob en Tru,

Bij welk item moet ik kijken?
Wat toevallig dat jullie hetzelfde idee hebben! Hou me op de hoogte wat jullie ervaringen zijn! Wanneer komt de kleine??

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krystle,
je kunt kijken bij aanschaf, maar ik zou zeggen lees het Dagboek van Tyco (en een klein beetje Mieppie).
Onze nieuwe valk (Tyco) dus komt bij Lique vandaan, maar zoals het misschien hebt gelezen onder ziek ligt er een "addertje" onder het gras. Wachte dus, en dat duurt... maar is straks zeker alles de moeite waard.

robentru

Hoi Krystle,
je kunt kijken bij aanschaf (al kon ik ons item niet zo snel terugvinden, maar meer forumbezoekers zitten met deze vraag) en ik zou zeggen lees het Dagboek Tyco (en een klein beetje Mieppie).
Onze nieuwe valk (Tyco)  komt bij Lique vandaan, maar zoals je het misschien hebt gelezen onder 'ziek' ligt er een "addertje" onder het gras. Wachten dus, en dat duurt... maar is straks zeker de moeite waard.
Hoor nog wel van je.
Groet,
Trudy

krystle

Ik ga het dagboek direct lezen! Bedankt voor de wederom snelle reactie!

Groetjes

robentru

Graag gedaan, en daar houden we van hier op 't forum :D
Groetjes!

Guinevere

Hoi Krystle,

Het kan ook omgekeerd: dat je niet-tamme valk (die je al had) juist een beetje tammer wordt omdat hij ziet dat je nieuwe tamme valkje wel bij jou durft komen.
Ik zou er gewoon voor gaan.Heb ook lang getwijfeld of ik een tweede zou nemen en ga het ook doen.
Het is ook gewoon leuker voor de valkjes dat ze met 2 zijn :)
Laat je ons weten hoe het afloopt ?

Groetjes
Guinevere

Irene

Hoi Krystle,
voor een valkje is het wel leuker als hij/ zijn meerdere soortgenootje heeft, maar misschien is het een idee om hel even te wachten totdat je andere valkje tam is? Ik hen nl mijn tweede en derde vrij snel na elkaar gekregen en merk aan de tweede, dat die toch wat meer tijd nodig had.
Afijn, het is jouw keuze, dus daar laat ik je verder ook vrij in.
Ben benieuwd welke keuze je maakt!
Succes ermee!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

krystle

Hi Irene,

Ik denk inderdaad dat het verstandig is om nog even te wachten met een tweede. Hoe moeilijk dat ook is! :) Maar ik ga eerst deze kleine een beetje laten wennen en wat tammer proberen te krijgen!

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krysle,
Irene heeft gelijk, hoe groot de verleiding ook is.
Succes met het tam maken en laat svp horen hoe dat gaat.
Groeten.

Irene

He krystle,
ik dnk zelf en hele verstandige keuze, maar ik zal je zeker aanraden om er in de toekomst eentje (of misschien meer  ;D ) bij te ztten hoor! Heel veel plezier met het tam maken van deze kleine. Houd je ons op de hoogte?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

krystle

Ik houd jullie zeker op de hoogte! Ik mag Punky nu soms al even aaien (al weet hij nog niet of hij dat nou zo leuk moet vinden, haha). Maar ik geef niet op! Op een stokje stapt hij sowieso op en op mijn vinger soms per ongeluk. :)
Ik twijfel alleen of ik hem nou ook een keer echt moet pakken, want ik weet zeker dat hij dat niet leuk zou vinden!

Groetjes, Krystle

the_lost_valley

Hoi,
Ikzelf heb nu een tweede valkje erbij (Spirit, wildkleur bij Inger vandaan). Ik heb hier ook een tijdje mee gewacht, totdat Punkie, mijn eerste valkje, helemaal tam was... Maar Punkie werd té aanhankelijk... Ik kon nog geen 5 minuten weg, of het was al schreeuwen en krijsen of ik terug wilde komen.. En toen ik op vakantie ging, en er iemand anders voor zorgde, ging Punkie zichzelf plukken van verdriet.. Toen heb ik met mijn vriend gepraat, en hebben we samen besloten om er maar een valkje bij te nemen.. Ik ben echt blij dat we het gedaan hebben, want Punkie schreeuwt nu al minder als  ik weg ben, en ik heb ze voor het eerst kennis laten maken, en het ging echt perfect!!! Beter kan gewoon niet.. ff de kat uit de boom kijken, en toen zaten ze al elkaar lief te poetsen en samen te spelen enzow.. Ik laat ze vannacht nog ff in aparte kooien, maar ik denk dat ik ze morgenochten bij elkaar zet, en als het goed gaat, ik ze bij elkaar laat zitten.. ik ben de hele dag thuis, dus kan ik goed opletten mocht er iets mis gaan.. maar het lijkt erop dat ze nu al goede vriendjes worden..
Groetjes, Natalie

krystle

Hi Natalie,

Ik hoop dat mijn Punky net zo tam wordt! :) Super dat het zo goed gaat tussen die twee! Zitten ze al constant samen in een kooi nu? Echt heel fijn dat het zo klikt!

Groetjes, Krystle