7 mei 2025, 22:30:18

Boontjes rauw of gekookt?

Gestart door Kelly Stark, 26 juli 2004, 23:41:13

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Zag net bij groenten 'boontjes' staan. Nu wil het toeval dat we dat vanavond eten. En ik zou mijn twee valkjes hiervan mee willen laten genieten. Nu is mijn vraagje: moeten deze nog rauw zijn of gekookt?

Groetjes Kelly
Kelly

Tara

Hoi Kelly,

ik persoonlijk zou ze koken, want dan ben je eigelijk zeker dat er geen levende bacteriën meer op zitten. Dan kan hij er van eten zonder bijvoorbeeld ziek te worden.

Groetjes, Tara

Kelly Stark

Wauw zeg, zo snel had ik ook geen antwoord verwacht. Wel leuk, nu hoef ik er geen over te houden. Ben ze net aan het schoonmaken. Goede tip, bedankt!  :P

Groetjes Kelly
Kelly

robentru

Ik geef een heel kleine stukje rauw (goed gewassen) en daarna een stukje gekookt, maar dan wel zonder zout!
En hoe vonden ze het. Onze Mieppie is er gek op!
Groetjes
Trudy

Guinevere

Heb het twee dagen geleden ook gegeven,een gekookt boontje.
Ging er goed in  ;)

Groetjes
Guinevere

Kelly Stark

:( Ze hebben er nog geeneens naar gekeken. En ik heb het dus voor hun neus in hun etensbakje gelegd... Misschien morgenvroeg maar daarna moet het de vuilbak in  :(

Andere keer dan maar. Ze waren veel te druk bezig met de wortel. Ze zien al helemaal oranje  :P

Groetjes Kelly
Kelly

Tara

Hoi Kelly,

jammer dat ze het niet gegeten hebben, ikzelf heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd. Maar mijn valkjes hebben een speciale schaal voor lekkernijen die ze best al kennen :D. Het ligt allemaal per valk wat ze graag eten en wat niet he ;-).

Groetjes, Tara

Paul

27 juli 2004, 07:54:19 #7 Last Edit: 27 juli 2004, 07:55:16 by Paul
Hoi Kelly,

Ik snij sperzieboontjes in kleine ringetjes en geef ze rauw.
Je moet ze wel eerst wassen maar dat doe je ook als je ze zelf klaarmaakt neem ik aan.
Als je ze kookt zitten er minder vitamines in en rauw is beter voor vogels heb ik altijd begrepen.
Je mag ook niet te veel geven net als kool kan het gaan gisten in de maag of krop en daar kunnen ze last van hebben.

Groetjes, Paul