Valkparkiet en een grasparkiet samen ??

Gestart door RobjeH, 24 juli 2004, 01:42:52

« vorige - volgende »

RobjeH

Ik heb al een aantal maanden een niet tamme valkparkiet, maar opzich is het wel een lieverdje. Sinds een paar dagen heb ik ook een grasparkiet en die is wel tam. De valkparkiet is over het algemeen gewoon los en ik vroeg me af of de grasparkiet en de valkparkiet samen los kunnen zijn? Zouden ze het met elkaar kunnen vinden? Zouden ze ruzie krijgen? Hoe groot is de kans dat het goed gaat? Ik wil niet dat ze naar elkaar gaan bijten of zo. Iemand enig idee?

Tara

Hoi hoi,

volgens mij zal dit wel goed gaan hoor, aangezien ze beide alleen zijn in hun soort bij jou en ze wss elk een kooi hebben. Zal geen problemen veroorzaken lijkt mij :-). Grasjes en valkjes kunnen heel goed samen, alleen tijdens de kweek kunnen grasjes lastig zijn soms, dus jij zal wss geen problemen hebben :-).

Groetjes, Tara

sqeeky

wij hebben een wildkleurpopje samen gehad met een grasparkietman in 1 kooi, maar dat ging niet goed. De grasparkiet begon de valk te bijten en de valk werd alsmaar rustiger en begon zich zelfs ziek te gedragen. Uiteindelijk hebben we de grasparkiet gegeven aan iemand met een alleenstaand graspopje. Sqeeky fleurde daarna weer helemaal op.

Dus onze ervaring was niet goed , maar dat hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.

groeten Hanne-Wil

phaedra

;)hallo sqeeky, zoals je zelf zegt grasparkiet en valkparkiet het zijn wel parkieten maar naar het schijnt heb ik gehoord van een kweker mag je dit nooit bij elkaar zetten, natuurlijk heb het nog niet geprobeerd maar heb dit toch vaker gehoord van mensen die een buitenvoliére hebben dat die vogels vechten dus hou het maar bij valkparkieten, oh ja en welkom bij de site, groetjes uit lierke plzierke