26 april 2024, 06:02:21

jong valkje

Gestart door shirley van der holst, 23 juli 2004, 17:28:46

« vorige - volgende »

shirley van der holst

wij zouden mischien een jong valkje (uit ei ) kunnen verwachten  voeren de vader en moeder valk het beestje dan wel zelf ? zo ja wat moet je dan geven vor voer want ze aan de baby valk geven ?
en als je het met de hand gaat doen om de hoeveel uur moet je dan voeren ? wat voor voer ?

Marianne

Hoi Shirley,

De ouders voeren het valkje zelf.
Als het niet nodig is begin dan niet aan het eten geven met de hand zeker niet als het valkje nog zo jong is.
Zorg in iedergeval dat er voldoende eivoer voor je valkjes aanwezig is. Ververs dit regelmatig (2 a 3 keer per dag).
Natuurlijk ook zaadjes en vers water etc. maar dat spreekt voor zich.

Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Irene

hoi shriley,
als het goed is gaan paps en mams de kleine wel verzorgen hoor. Ik geloof dat je flink wat eivoer moet aanbieden, omdat ze dat vooral geven. Daarnaast zou ik niet , als het niet nodig is, zelf de kleine gaan voeren. je leest veelal verhalen dat dat niet goed gaat en waarom overnemen als de ouders het zelf doen? Doen zij het helemaal niet dan is het een ander verhaal. Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee (met kleintjes), dus wellicht kunnen anderen die dat wel hebben je verder adviseren.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


shirley van der holst

oke dan weet ik dat ook weer
heel erg bedankt voor de informatie :)