26 april 2024, 12:48:03

welk fruit

Gestart door robentru, 23 juli 2004, 00:25:35

« vorige - volgende »

krystle

Hallo allemaal,

Tessa zei dat ze haar valkjes kiwi geeft, maar dit mag absoluut niet! Tevens zijn mango en avocado uit den boze! (Dit heb ik van Nanda, de kweker waar mijn valkje vandaan komt).

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krystle,
kun je ook zeggen waarom deze twee fruitsoorten uit den boze zijn, zitten hier stoffen in die niet goed zijn voor de valkjes?
Groet,
Trudy

krystle

Hi Trudy,

Er schijnen inderdaad stoffen in te zitten die valkjes niet kunnen verdragen. Gelukkig is er genoeg ander fruit wat wel goed voor ze is. :)

Wist je dat je matig moet zijn pinda's (en in mindere mate met zonnebloempitten? Dit, omdat deze erg veel vetten bevatten... Maar af en toe moet je je valkje wel even kunnen verwennen, vind ik.

Groetjes, Krystle

robentru

Ja maar, Krystle
das het hele leven, alles met mate!
En te dik mogen ze zeker niet worden. BTW Mieppie lust helemaal niet zo graag zonnebloempitten... Das dus gemakkelijk.
Groetjes.

Tessa

27 juli 2004, 13:53:25 #19 Last Edit: 27 juli 2004, 13:53:46 by tessa
CitaatHallo allemaal,

Tessa zei dat ze haar valkjes kiwi geeft, maar dit mag absoluut niet! Tevens zijn mango en avocado uit den boze! (Dit heb ik van Nanda, de kweker waar mijn valkje vandaan komt).

Groetjes, Krystle

als het zo slecht is voor je valkjes waarom zit er dan ook kiwi in gedroog fruit en op snoepstokken dar begrijp ik dan niet??en hiet op de site staat ook dat ze het mogen eten.

groetjes Tessa

Inger m

27 juli 2004, 14:20:27 #20 Last Edit: 27 juli 2004, 14:22:35 by Cinnamon_valk
Hoi,
Ik weet ook niet waarom kiwi perse slecht is, maar wat in dierenwinkels wordt verkocht is niet perse altijd goed... :-/
Daar zijn helaas wel wat voorbeelden van...

Ik hoop ook op een nadere toelichting waarom kiwi en mango niet goed zijn, van avocado is het bekend...

Met pinda's noet je wel heel goed oppassen en eigenlijk beter niet. Pinda's kunnen schimmelsporen bevatten (aflatoxines) die dodelijk zijn voor vogels.

gr Inger
gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Sanna

Hier heeft Kaily wat nieuws ontdekt: mais!! Is ze helemaal verzot op. Ik heb gewoon zo'n setje maiskolven in de supermarkt gekocht, en bewaar het in de koelkast. Geef madam een paar korreltjes en ze is helemaal in haar nopjes ;D ;D. Pepper moet er weer helemaal niet van hebben, die heeft liever veldsla of appel, of dat wat op jouw bordje ligt :D :D :D.
Mijn grasparkietje vroeger was helemaal verslingerd aan aardbei en kers. Maar dat kreeg hij alleen als hij buiten stond hoor, want die rooie troep krijg je dus never nooit meer van je witte behangetje af!!! :o

Groetjes! Sanna

robentru

28 juli 2004, 20:29:32 #22 Last Edit: 28 juli 2004, 20:36:15 by robentru
Hoi Hoi

Welnu het is dan wel geen fruit   8)  maar onze miep is ook weg van winterwortel sloopt zo'n wortel in no time (hij eet er bijna niks van).
Een erg leuk gezicht en z'n koppie is dan helemaal oranje ;D

groetjes

Rob

ps wij blijven op je wachten Tyco

Carla_en_Yoshi

Hallo allemaal.

Ik heb al vanalles geprobeerd,stukje sla,komkommer,wortel,appel.Ik deed een stukje tussen de tralies schuiven,het intresseerde hem niet ???.
Tot gisteren :).Ik geef niet op.
Ik gaf hem een heel klein friemeltje van een appel uit de hand.
En....hij kreeg er geen genoeg van ;D,steeds als ik mijn hand wegdeed,maakte hij van die schreeuwende geluidjes.Is dit mischien het geluid dat ze maken als ze door de ouders gevoerd worden?
Yoshi is nu 8,5 week oud.
Het begin is er nu hij appel eet,de rest komt ook nog wel.

Groetjes van Carla.

Ria

Hoi,

Mijn valkjes aten tot aan vandaag alleen maar andijvie. Appel bood ik ze eigenlijk niet meer aan want kon elke keer van die bruine onaangeroerde stukjes verwijderen. Maar ze hebben vandaag kennelijk het 'licht' gezien want nadat ik zelf eerst smakelijk een appel bij ze had gegeten schoof ik ook een klein bakje bij hun naar binnen. Simba begon er voorzichtig aan en inmiddels is het dus gewoon op. Ik heb ze alle vier bij het bakje gezien dus ze zullen er allemaal nu wel wat van gehad hebben.

Groetjes,
Ria

Irene

Wat zijn het toch een vreemde beestjes he? Eerst zien dat jij het eet (en waarschijnlijk kijken of je er niets aan over houdt ;D ) en dan pas zelf. Zoals eerder gezegd zijn die van ons gek op appel, maar dan liever door de tralies gestoken dan dat het op de grond ligt! ALs het op de grond ligt (of in bakje) willen ze het liever niet, prop je het stukje half door de tralies dan vechten ze er gewoon om ::). Rare valkjes!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Kolkkie

Hoi,

Hier moesten ze ook niets van appels hebben, maar sinds kort hebben ze dus hier ook het licht gezien.

Ik zat het een keer te eten toen Coco stukje appels uit mijn mond plukte en al snel had ik 4 valkjes bij mijn mond zitten  :-/ :D.

Ze zijn er nu zo verzot op dat ik moet uitkijken dat ik geen hapje valk uit mijn appel neem.
De een zit op de appel, de ander probeerd er van de onderkant bij te komen ed. Rare taferelen ineens :D :D :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Irene

da's gek fruit mariska! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Kolkkie

Citaatda's gek fruit mariska! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
groetjes, irene


Lijkt mij ook niet zo smakelijk  :D.

Het is echt vreemd dat ze het eerst niet moeten en vervolgens lopen ze te vechten om een hapje.
Gekke beestjes toch :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Irene

whahahahahahahah, ik bedoelde de foto's; heb nog nooit chipsboom of macaronistruik gezien.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes