23 april 2024, 19:18:02

welk fruit

Gestart door robentru, 23 juli 2004, 00:25:35

« vorige - volgende »

robentru

Hoi,
ff een nieuw voedingsonderwerp. Welk fruit is favoriet.
Waarom deze vraag, nu onze Mieppie is gek van ROOD fruit (voor veel vogels een gevaarlijke kleur (zien ze dat of niet)). Maar Mieppie is gek van aardbei, kers en rode bessen.
Ter verduidelijking een foto waarbij hij "door de lucht gaat voor een paas bessies". Benieuwd naar jullie ervaringen.
Groeten




Marianne

Hoi Trudy,

Ik heb al veel verschillend soort fruit geprobeerd maar de appel is hier bij alle 6 toch het favoriets (schrijf je dat zo?!)
Ik ben ook benieuwd wat de valkjes van de andere lekker vinden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

robentru

Hoi Marianne,
je schrijft het niet zo, maar dat maakt helemaal niks uit als ze die appel maar lekker vinden!
Mieppie wil heel soms een heel klein stukje.
Inderdaad benieuwd naar andere reacties.
Groet,
Trudy

Marianne

Hoi Trudy,

Ik dacht al dat het niet goed was, het stond zo gek... maar dan weet ik zo 1,2,3 ook niet hoe het dan wel moet.
Stom is dat dan...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Marianne,

zou het niet leuk klinken als je zegt het liefst :D

Hier eigelijk ook appel..

Groetjes, Tara

Tessa

hier word het liefst het fruit gegeten wat de grootste rotzooi achterlaat zoals aardbei en kiwi,ik kan de muur weer gaan verven als ze dat eten  :D


groet tessa

robentru

23 juli 2004, 02:36:56 #6 Last Edit: 23 juli 2004, 02:39:04 by robentru
Hoi Marianne,
stom is het NOOIT! ik twijfel zelf ook vaak aan de spelling, maar zoek het dan op in Van Dale (das een een tik van me). Oke, ff leraresje spelen: het is (vlg Van Dale) favoriet, meer favoriet, meest favoriet (pfffffffffffffffff). Dus net zoals Tara zegt:  "het liefst".
Dat het zulke appeleters zijn...
Leuk te horen die verschillen.
Groetjes weer.

Guinevere

Hoi Trudy,

Mijn valkje eet ook liefst appel.Vandaag heb ik ook eens rode besjes gegeven maar hij leek er schrik van te hebben en blies ernaar en was eigenlijk enkel geinteresseerd in de groene stengeltjes..

Groetjes
Guinevere

Irene

appel is hier ook favo! een aardbei op zijn tijd is ook lekker, maar dan moet hij wel heel stil blijven liggen hoor ;D. En als ze eraan beginnen dan gaat Gijs het liefste de pitjes eruit halen ::), de tuttebel whahah
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


robentru

Hoi Guinevere,
inderdaad eerst de steeltje tot moes vermalen en dan de rest. Heeft ook wel een tijdje geduurd hoor, voordat hij aan de bes begon. Maar de aanhouder wint.??? Hij of wij? Dat vraag ik me wel eens af.

Enne Irene,
dat van die pitjes  ;D ;D ;D daar is Mieppie helemaal deskundig in geworden. Bijzonder leuk gezicht trouwens. Het is dan echt wel een pietjeprecies, maar uiteindelijk eet hij ook van de vrucht.

Overigens Guinevere en Irene,
't allerleukste is daarna je snavel te komen poetsen bij het vrouwtje dat dan net een wit t-shirt aan heeft ................

Wat een knuffels blijven het toch!  ;D ;D ;D :D :D :D

Annouschka

Hoi,

hier ligt het eraan waar ze zin in hebben ::)

De ene dag bekijken ze de appel niet en gisteren was het potje in 15 min. leeg.
Ze eten hier ook graag banaan, peer en Chewy eet zeer graag appelsienen!!  Daar krijgt ze maar een heel klein beetje van omdat ik niet zou willen dat ze diarree krijgt.

Van aardbeien hebben ze schrik.  Yoda is anders zo stoer maar dan is het een mietje :D :D :D
En natuurlijk roosvicee, een beetje op hun eivoer verdunt met water, dat vinden ze echt heeerrrlllijjjk!

Groetjes
Annouschka

Guinevere

Hoi Trudy,

Ivo heeft niks van de rode besjes gegeten  :-/
Misschien voor volgende keer..
Hij lust echt niet veel van fruit en groenten , tot nu toe is appel het enige wat hij echt opeet.Soms krijg ik schrik dat hij te weinig vitamines zal binnenkrijgen.
Ik geef ook wel Frutti Cocktail van Vitakraft.

Groetjes
Guinevere

robentru

Hoi Guinevere,
Mieppie eet het ook niet in grote getalen, maar alles wat ie binnen krijgt is meegenomen. Wij vandaag ook fruitcocktial van Vitakraft gekocht en meteen weer weggegooid want er zaten beestjes met vleugeltjes in, jakkes! >:(
Volgende keer maar in een andere winkel kopen.
Groetjes,
Trudy

Rene

Hoi Trudie,
CitaatHoi Guinevere,
Mieppie eet het ook niet in grote getalen, maar alles wat ie binnen krijgt is meegenomen. Wij vandaag ook fruitcocktial van Vitakraft gekocht en meteen weer weggegooid want er zaten beestjes met vleugeltjes in, jakkes! >:(
Ik had dat vorig jaar ook een keer, nieuw pak fruitcocktail, ruim binnen de houdbaarheidsdatum, maak het open kruipt er een heel leger witte beestjes omhoog gekropen >:(   Meteen in een plastic zak en de hele zooi in de vuilnisbak. Denk dat het met het warme weer te lang in de winkel gestaan heeft.

Wat betreft fruit is appel hier ook favoriet en dan speciaal de schillen (appel eerst goed wassen, en een beetje dik schillen :)). Kiwi zijn ze soms ook wel voor te porren, en ja, net als bij jullie aardbeien wordt daar ook als eerste aanvallen op de pitjes :P

Groetjes,

-- Rene

robentru

Hoi Rene,
een gruwwel al die beestjes. ??? ???
Leuk ook dat je valkjes de aarbeientruc kennen.
Groetjes,
Trudy