4 mei 2025, 18:11:21

kroelen met de voerbak?

Gestart door robentru, 21 juli 2004, 00:44:01

« vorige - volgende »

robentru

Hallo allemaal,
sinds een paar dagen heeft Mieppie iets nieuws. We hebben, als hij uit de kooi is, een schaaltje met zaadjes op tafel staan. Sinds een paar dagen stapt hij daar helemaal in en "graait/kroelt" met zijn sanvel en lijf het hele schaaltje door. Is dit nestdrang, zoekgedrag of was?
't Is wel leuk om te zien, maarre....?
Groetjes.

Irene

;D ;D ;D ;D ;D Whahaahahhahhhahaahhah, wat lijkt me dat een leuk gezicht! Geen idee wat het kan betekenen, maareh...foto's foto's foto's ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

robentru

Hoi Irene,
 :D :D Ik zal vandaag kijken of het lukt een foto te maken!
Zul je zien dat hij het niet doet ;D ;D
Groetjes.

Speedy

Hoi Trudy   ;D

Je moet het eens doen met een schaaltje water. :D :D
Het lijkt mij ook op badderen.
Of met een beetje schelpenzand, sommige hier doen het ook.
Ik heb een schaaltje scheplenzand staan voor de dwergkwartels, die badderen daar graag is, de valkjes pikken erin om de schelpjes eruit te halen.

Groetjes,
    Trudie   ;D

robentru

Hoi Trudie,
toen we dit gedrag zagen hebben we meteen een bakje met water neergezet: moet ie niks van hebben. Badderen doet hij in de gootsteen!

Tegenwoordig hebben wij houtsnippers als bodembedekking, daarvoor schelpenzand. Maar toen vertoonde hij dit gedrag niet.
Ach en 't is best een grappig gezicht. :) ;)
Groetjes,
Trudy.

Tara

Hoi Trudy,

wat een gave foto van Mieppie :D.

Zo zie je maar, allen een eigen karaktertje ;).

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Tara,
bedankt voor je compliment, nu is Mieppie natuurlijk ook een dankbaar onderwerp om te fotograferen en is daardoor inmiddels aan de camera gewend; dat levert dan weer leuke plaatjes op.
En al hebben alle valkjes dezelfde gedragsymptomen het blijven beessie met een eigen karakter (gelukkig wel!)  :D :D
Groetjes.

robentru

Hoi Irene,
na bijna een half uur geduld met de camera continu in de aanslag toch gelukt een foto te nemen. Weliswaar niet scherp en ik krijg het juiste moment ook niet helemaal vastgelegd; geeft je toch een indruk (hoop ik)  ???  :-/

Groetjes.

Tara

Hoi Trudy,

lijkt me volkomen normaal hoor, ze staan graag in potjes heb ik al gemerkt, vorig jaar, toen ik een valkje met de hand grootbracht, at ie eerst van z'n spuit, maar na een tijdje stond ie al op de rand van zijn potje, en toen was het er al in ;-). Het is geen nestelgedrag hoor.

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Tara,
we dachten ook al dat het normaal gedrag zou zijn, de lekkerste zaadjes liggen immers altijd onderop..... :D :D :D, maar 't was zo'n maf gezicht om te zien dat ik het ff met jullie wilde delen.
Groet en bedankt weer voor je reactie.

Irene

:D :D :D ;D ;D ;D ;Dwhahaahahahahaha, zie nu net pas de foto! wat een leuk gezicht! het zijn net kleine clowntjes he, kan de hele dag wel naar ze kijken en dan de ook de hele dag dubbel liggen van het lachen om de rariteiten die ze uit halen; onvoorstelbaar soms!
groetjes, irene

robentru

Hoi Irene,
ben het helemaal met je eens, die gekke capriolen. Mieppie kan ook heel erg over zijn schouder kijken, zo van: wat is dat nu..... :D :D :D :D :D Ge blijft met hem lachen. Veel plezier dus. Benieuwd wat het wordt met twee van die rakkers? ;D
Groet,
Trudy

Irene

nou trudy, met twee van die boefjes kom je helemaal de deur niet meer uit hoor ;D ;D ;D Nu wij er drie hebben, al helemaal niet whahha; er is altijd wel wat te bekijken en er is altijd wl een die lekker suf doet, op net op het juiste moment een geluidje maakt waardoor het helemaal hylarisch over kan komen ;D Nog ffies en dan kunnen jullie daar ook in hartelust over mee kletsen.
groetjes, irene

robentru

Hoi Irene,
dat denk ik ook, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat het wachten nu wel heel erg lang duurt, soms droom ik er van..... Maf maar het is zo.
Enne de deur uitkomen: mijn ouders passen met liefde op (ze zijn bijna net zo gek van Mieppie als wij, met een gekke bek zeggen we wel eens het is jullie vijfde kleinkind  :D :D en ze zijn ook heel nieuwsgierig naar hun zesde.... ;D ;)). Alleen de komende tijd gaan we zeker niet weg.... ;) ;) ;) Waarom: omdat we Tyco "verwachten"  :o :o
Heel veel groeten van ons.