20 mei 2025, 01:41:43

Laat dit asjeblief niet kloppen

Gestart door Tara, 20 juli 2004, 01:20:26

« vorige - volgende »

Tara

20 juli 2004, 01:20:26 Last Edit: 20 juli 2004, 01:20:54 by tara_dewulf
Hoi allemaal,

zoals enkelen weten ga ik morgen weten wanneer ik naar Gent mag. Ik kreeg wel iets te horen. Degene die ik meeneem, om bloed te laten nemen, kan doodgaan, zei de dierenarts tegen mijn moeders veearts. Klopt dit, asjeblief niet, want dat kan er echt niet meer bij :'(. Zit hier nu te janken bij dit bericht, ik wil echt niet dat er een valkje nadat die bloed heeft afgenomen, niet meer stopt met bloeden en doodbloedt :(.

Marianne

Hoi Tara,

Of een valkje daar aan dood kan gaan weet ik niet, maar het lijkt mij van niet.
In iedergeval veel sterkte morgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

ik weet niet of het klopt, het lijkt me van wel, maar dan moet er al iets serieus mis gaan. een vogel is een delicaat dier op vlak van die dingen.

Maar moest het toch gebeuren, dat is heel erg natuurlijk, maar die kan dan mss al je andere vogels terug gezond maken.

SDC:D

suus

Hoi Tara,
Ik vind het wel een vreemd verhaal. Ik verbaasde me er al over toen ik het bericht las bij Nieuws, het maakt mij kapot ...
Bij zowel Okke als Chico is bloed afgenomen en beide zijn springlevend!!. Het ligt er natuurlijk aan hoe je het doet, of degene die het doet ervaren is erin. en hoeveel bloed je afneemt, en of er alleen bloed afgenomen word ipv andere onderzoeken. Maar het zou toch niet mogen dat een valk na bloedafname sterft.....
succes
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Inger m

Hoi Tara,
Ik weet niet op welke wijze ze bloed afnemen, maar hou er rekening mee dat het stress betekent voor de vogel en bv tropische vogels kunnen daar nogal gevoelig voor zijn. Deze vogel is al best gewend aan mensen dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Wat betreft bloedprikken, als dit door een ervaren iemand wordt gedaan, zal dit geen problemen mogen geven. Vogelbloed stolt vanzichzelf vrij snel en bloeden kun je ook goed stelpen, dus dit mag geen problemen geven. Ik neem aan dat het niet onder narcose wordt gedaan. Dit geeft wel weer extra risico.

Overigens is het normaal dat een DA waarschuwt voor de risico's van een behandeling. Ook bij heel simpele ingrepen zoals castratie wordt de eigenaar van te voren gewaarschuwd dat het fout kan gaan (het gaat eigenlijk altijd goed). Maar dit is een standaardwaarschuwing.

Ik denk ook dat de DA hierbij een standaardwaarschuwing geeft en dat het best meevalt. Ga voordat er bloed wordt afgenomen even na bij de dierenarts wat de risico's zijn.

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

20 juli 2004, 13:06:53 #5 Last Edit: 20 juli 2004, 13:08:16 by Chewbakka
Hoi,

dit vind ik best raar hoor, maar het kan zijn zoals Inger zegt, dat het een standaardwaarschuwing is.  Bij mijn katten werd ik er ook voor gewaarschuwd bij de casratie/sterilisatie.
Ik weet nu niet, ga je naar die dokter waarvan ik je het adres heb gegeven of naar de dierenkliniek?

Wat de DA ook misschien bedoelt is, als je een valkje meeneemt en die is ziek, dat dan de stolling van het bloed niet zo goed meer werkt??  Dat kan ook he.

Heel veel sterkte meid,
groetjes
Annouschka

Stijn dc

hoi

volgens mij is de belangrijkste reden waarom een DA dit zegt, dat er achteraf geen discussies ontstaan van: had ik dit geweten, ik had het nooit laten doen etc... . Nu ben je op de hoogte van de risico's.

SDC:D

Tara

Hoi Annouschka,

we gaan naar de dierenkliniek in Gent dus. Mijn moeder heeft zelf gebeld vanmorgen en we wachten nu ongeduldig een telefoon af wanneer we mogen gaan. Hopelijk vandaag nog.

Jullie horen het wel dan.

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Tara,
en hoe staat het ervoor?
Wanneer gaan jij en je ma?
Succes en we duimen  :) :-*

Tara

Hoi Trudy en Rob,

eerst zou het zaterdag zijn, maar het blijkt nu dus vrijdag te zijn, 's morgens, om 8 u. 30 daar zijn ::). Lekker vroeg opstaan, niet gewend ;D. Ik denk dat het wel goed zal gaan, dat moet gewoon..

Groetjes, Tara

robentru

21 juli 2004, 01:05:55 #10 Last Edit: 21 juli 2004, 01:06:22 by robentru
Okay Tara,
doorbijten die paar dagen, het is zo vrijdag. We horen nog wel van je. En fijn dat je ma mee gaat.
Dikke pakkerd :-*

Cwazi

wat een ONZIN!!! wat voor naald wil die gast er in steken eigenlijk. sjonge jonge... er wordt om de haverklap bloed genomen, ook voor sexen e.d. dacht je nu heus dat dit zou worden gedaan bij peperdure vogels?