hoeveel valkjes kunnen in voliere van 4m op 1.5m??

Gestart door giovanni, 19 juli 2004, 22:35:09

« vorige - volgende »

giovanni

Yo

Weer een vraagje::)
Hoeveel valkjes zouden er kunnen in een
voliere van 4m op 1,5 m met een binnenhok
van 1m op 1,5m??

grtjs

robentru

Yo Gino,
geen flauw idee, maar je krijgt vast wel snel reactie van iemand die het wel weet en dan kunnen wij meteen meekijken, want wie weet in het voorjaar.....
Groet!

vanta

hoi ik zou beginnen met niet meer dan 6 valken en als je denkt dat er nog bij kan doe jer gewoon nog 1 koppel bij let op dat ze voldoende ruimte hebben zodat ze niet gaan vechten voor al in de  broedtijd moeten ze niet hutje mutje zitten

groetjes tineke

Stijn dc

hoi

ik had gedacht aan een koppel of drie, vier kan mss ook wel, maar zorg ervoor dat in het broedseizoen alles rustig verloopt.

SDC:D

Tara

Hoi Giovanni,

als ik jou was zou ik er maar 3 koppels in doen in het begin, want je zal jongen willen hebben ook en dan zou je plaatsgebrek kunnen hebben enzo, wat ook niet erg leuk is dan.

Groetjes, Tara

Anita1

4 meter lang en anderhalf diep? en hoe hoog.jou voliere? dat vind ik best een flinke voliere.ik had gedacht dat je daar wel meer valken in kwijt kon.of bedoelen ze alleen in het begin?
ik heb een voliere van 2 meter lang en 1 meter diep.2 meter hoog.ik heb er nu 4 in zitten,maar ik moet ze zoeken whoehahahaa ;D ;D zaterdag komt er een broedrijp koppel witmaskers bij.dan begint het ergens op te lijken.wat was de maat van het nachthok? 1 meter bij anderhalf? en hoe hoog? is die 1 meter diep of hoe? ik heb nu 1 meter lang en 50 diep en 2 meter hoog.maar binnenkort gaan we hem een meter dieper maken.dan wordt ie 1 meter lang.1 meter diep,en 2 meter hoog.ook omdat ik de hokken binnen wil hangen.ik had in mijn voliere in gedachten dat ik wel 8 tot 10 valkjes kon houden,als het nachthok groter is.moet toch kunnen.maar in het begin doe ik ook ff kalm.ik hou het ff bij 6.knuffff anita.en spannend allemaal hoor!! :D

giovanni

'low Anita

jah, dat dacht ik ook, dat er meer in konnen, ik
vond de voliere groot genoeg om er minstens
5koppels in te plaatsen, maar mss verander ik
wel van gedacht als de voliere er eigenlijk
staat.

dus de voliere zelf wordt 4m lang; 1,5m breed en
2m hoog.

Het binnenhok wordt 1m lang; 1,5m breed en ook
weer 2m hoog.

grtjs

vanta

hoi gio ik denk niet aan 5 koppels maar begin met 3 koppels en kijk hoe het gaat als je er teveel in een kleinere ruimte plaatst gaat het vaak fout voor tijdens de broed en ik neem aan dat je dat niet wilt ze hebben wel ruimte nodig
ik denk als je 4 koppels hebt dat het wel genoeg is je kunt altijd na 1 jaar verder uitbreiden als het goed gaat

groetjes tineke

Anita1

ooow kijk het is voor het begin jaaaa.nou das hardstikke mooi joh! :D ik heb dan 1 koppel vanaf zaterdag.en dat hou ik ff zo.dan heb ik in totaal 1 echt broedkoppel.1 koppel wat nog te jong is.en 2 mannen.en hier laat ik het dan ook ff bij.eerst maar afwachten hoe het kweken gaat.daar zal ik nog wel meer over moeten weten.knufff anita.ps je hebt een lekkere ruime voliere hoor! kan met de tijd lekker veel koppels in! :D

giovanni

yo

dus jullie bedoelen beginnen met 3koppels en dan
volgend jaar bv nog 2koppels bij zetten, en zo opbouwen
ofzo??

grtjs

Anita1

 :D juist!!!!!!!! leuk heeeejknufff anita ;)

robentru

Ho Gio,
'k zou ook voorzichtig beginnen. We hebben weliswaar geen ervaring met kweken, maar je weet 't eerste gewin is kattegespin [is wel een nl-spreekwoord, maar 'k denk dat je wel weet wat we bedoelen: take is easy!].
Enne lees ander ns de dagboeken van Lique, Mandy en Tara.
De mazzel!

giovanni

yo

ja, ik weet wel dat ik het moet opbouwen, en
niet ineens volstouen met valkjes, maar ik
ben al blij dat ik meer dan 3koppels ga kunnen
hebben in de voliere ;)


En ondertussen hebben we weer uitgerekend
en gedaan, door mij is het al iets van €200
goedkoper ;D én groter, de maten zijn iets
verandert.
de nieuwe maten zijn:

2m hoog
1,80m breed
5,40m lang

grtjs

robentru

Yo Gino,
heftig, wat een voliere gaat dat worden. Maak maar veel foto's en zet ze hier zodat wij er van kunnen leren!
Succes menneke.

Stijn dc

hoi

mmm, dat wordt inderdaad een ruime voliere. het beste zou natuurlijk zijn dat je versch. delen maakt ,zoals ik ook heb gedaan. Anders ga je je het mss later beklagen :(