26 april 2024, 12:35:27

ff een vraagje........

Gestart door shazny, 17 juli 2004, 17:49:56

« vorige - volgende »

shazny

Hallo,


Er zijn weer twee jonge valkparkietjes uit het tweede nest gekomen! Ik ben heel erg trots en blij! :D
Nou vraag ik me alleen af vanaf hoeveel weken kan je ze met de hand voeren? Het jonkie van het eerste nest wordt nog steeds geplukt en nou wil ik dat bij de nieuwe jonkies voorkomen.... Is het een goed idee om ze dan met de hand te voeren? Wat is hierbij jullie advies?


groetjes Shazny

Karin

Ik zou ze pas met de hand voeren als ze echt vreselijk geplukt worden en er echt onder lijden. Er kan zoveel fout gaan met handvoeren. Probeer het in ieder geval tot 4 1/2 week uit te zingen, maar het liefst dus helemaal niet. Geef de ouders kamillethee ( ongezoet en afgekoeld, 2 maal daags verversen ) als drinkwater. Dat kan er voor zorgen dat ze rustiger worden, minder gestressed en daarom minder snel gaan plukken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

ik zou ze gewoon niet met de hand voeden. Plukken is heus niet zo erg, de veren groeien toch terug aan. Met handvoeding kan er helaas veel fout gaan, en met de hand gevoerde vogels zijn stukken kleiner dan door de ouders gevoerde valken  :-X

shazny

Hai Stijn en Karin,

Ik volg jullie advies op en zal ze niet met de hand voeren....... Ik ben denk ik gewoon een beetje bezorgd over ze. ;)Want eigenlijk gaat het wel goed met hem en hij wordt niet helemaal kaal en het groeit inderdaad wel aan. :D Ik wou gewoon ff bevestigd zien dat ik ze inderdaad beter niet bij kon voeren, want dat wist ik niet helemaal meer zeker,dus vandaar.......... ;D

Groetjes van Shazny

Carla_en_Yoshi

Hallo.
Doen de ouders dit?of heb je meer vogels bij elkaar zitten.
Als het jonkie goed gevoerd word zou ik er nog niks aan doen.
Ik heb sinds gisteren een valkje Yoshi.Hij werd ook geplukt,hij is alleen nog achter op zijn kopje kaal,en als hij de vleugels uitstrekt aan de zijkant.Maar je kan al zien dat er nieuwe veertjes op komst zijn.Dus dat is maar tijdelijk.Mischien zijn er mensen die er meer vanaf  :-/weten voor als het echt extreem erg word.
Groetjes van Carla