7 mei 2025, 22:42:58

Phoebe gewond

Gestart door Lique, 25 januari 2003, 18:45:59

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Een treurige dag vandaag, het gaat niet goed met Phoebe.
Phoebe is aangevallen door K.C. en heeft de poot open liggen.
Wij gelijk K.C. apart gezet, want hij heeft ook P.D. haar poot lelijk beschadigd.
We komen net van de dierenarts weer. Ze heeft bij Phoebe de poot helemaal ontsmet, en met ijzertrichloride behandeld.
Daarna werd er een plijsterspray op de poot aangebracht en vervolgens werd de poot ingewikkeld in een elastisch klevend verband.
Ik heb er gelijk wat foto's van gemaakt, ik probeer ze vandaag nog hierbij te zetten.
We moeten de poot nu behandelen met FERRICHLORIDUM 75 %. Ik hoop dat het goed gaat. K.C. blijft voorlopig in ieder geval apart, en we kijken het nog even aan, anders zal hij helaas weg moeten. Dan kunnen wij hem hier niet gebruiken. Vooral omdat die niet de eerste keer is, dat hij anderen aanvalt.

Groetjes Angelique

Speedy

Jeetje wat een vervelende ervaring, jammer hoor.
Ja als het niet anders kan, dan moet dat maar he, want zi verstoord hij voor de anderen ook de boel.
Misschien dat je hem bij iemand kwijt kunt waar hij allen zit?
Of is dat niet de bedoeling? omdat hij juist anderen zo aanvalt he, zou hij dat ook in een buitenvoliere kunnen doen lijkt mij.
Nou ik hoop dat je een goede keus maakt, we horen het wel.
Sterkte voor Phoebe.

Groetjes,
Trudie :)

Paul

Hallo Angelique,
Wat erg voor Phoebe dat die nu ook gewond is   :-[
Kan het niet komen omdat jullie nu eitjes hebben en dat ie daarom zo vreemd doet?
Misschien gaat het wel weer goed als het broeden achter de rug is en moet je hem dan elke keer appart zetten als er word gebroed.
In elk geval beterschap met Phoebe en we horen hier wel hoe het met hem gaat.

Groetjes,  Paul

Mandy

Hé lique & Peet, wat vervelend nou... :(
Wat Paul zegt zit wel wat in natuurlijk.
Het temperament van een valk verandert nogal tijdens het broeden, "hopelijk" is dat het alleen en hoeft ie niet weg.
Is dat met P.D. ook tijdens het broeden gebeurt?
En ja als er geen andere oplossing is zal je hem helaas weg moeten doen, ik heb het zelf ook al 2 keer meegemaakt... :'(
Sterkte ermee! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl