voliere voor anitaaas valkjes op komst

Gestart door Anita1, 13 juli 2004, 16:08:11

« vorige - volgende »

vanta

kijk stijn voor jou heb ik hem uitgezet want ik zou niet willen dat je denkt dat ik schreeuw tegen jou ik heb dat nooit gedacht was gewoon te lui om hem uit tezetten
 :D

dus nu is het weer normaal

groot typen valt wel lekker op :D

groetjes  tineke

Stijn dc

hoi

ja, dank je wel. :)
nee, ik dacht neit dat je schreeuwdehoor :D

Anita1

 ;D ik heb een vraag aan jullie.
ik heb een voliere en een binnenhok.in het binnenhok staat al het voer.
dat binnenhok is 2 meter hoog.nu had ik de voerbakjes eerst opgehangen op stokhoogte,maar die diepe bakjes zijn zooo onhandig.dan is iedere keer het bovenste laagje voer pelletjes.leeg dus.nu heb ik een grote voerschaal op de grond neergezet.de valkjes hebben na zoeken die schaal gevonden.en eten er dus goed van.
die voerschaal is handig.want dan kan echt al het voer opgegeten worden.is dit wel oke voor de valkjes .op de grond? want omdat het 2 meter hoog is? wie kan mij antwoorden.knuff anita ;)

Inger m

Hoi,
Een voerschaal is sowieso wel handiger, want dan kunnen ze er tegelijkertijd uit eten.
Ik heb mijn voerbakken op circa een meter hoogte staan, maar strooi ook voer uit over de grond en eigenlijk kiezen ze er ook vaak voor om eerst van de grond te gaan eten.

Zorg dat ze een goed overzicht hebben over de ruimte (dat vinden ze prettig) en gemakkelijk kunnen wegvliegen en op stok kunnen gaan zitten. Geen stokken boven de voerbak en/ of waterbak. Maar ik neem aan dat ze niet eerst twee meter moeten vliegen om op stok te komen.

Je kunt ook een voerplateau maken, zodat je de voerbak wat hoger kunt zetten als je dit zelf makkelijker vindt.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

 ;)dank je inge.ik heb idd de stokken veel hoger zitten.
toen ik gisteren ging kijken of ze aan het eten waren,konden ze prima omhoog vliegen.aan de muur kan wel..maarrr daar wil ik liever de broedhokken aan vast hebben.dat gaan we voor het weekende doen.omdat ik een broedrijp koppel witmaskers heb gekocht.die komen zaterdag.maar mijn voliere gaat binnenkort nog 1 meter dieper worden.dan kan het wel.dus lijkt me voor voorlopig ff de goede oplossing zo?.
dan wordt het nachthok.2 meter hoog.1 meter diep en 1 meter lang.altijd beter dan 50 diep.maar ze doen het primaaa.en voorlopig hou ik het ff bij 6 valkjes.knufff anita ;)

Inger m

Hoi Anita,
Lijkt me prima als je het binnenhok wat dieper maakt. 50 cm is denk ik idd te smal als je ook broedhokken wilt bevestigen, maar 1 meter is prima.

Veel succes met je voliere!

nb. Ik heb al wat foto's gezien, maar ziet er erg goed uit!

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

 :Dwauwww gisteren heb ik het met william mijn man over gehad,dat ik het nachthok ga vergroten.ik ben superblij!
dus dan wordt ie een stuk beter,dan heb ik 2 meter hoog,1 meter diep ,en 1 meter lang.i.p.v 50 diep.
ook beter voor de broedhokjes er in te hangen.
heb er reuze zin in.zaterdag komen er 3 nieuwe valkjes bij.nila gaat weg,omdat ik anders 2 witkoppen heb 2 poppen.dus ik neem dat witkoppel poppen,en voor nila heb ik een mooie ruil.die ik nu krijg is een geparelde pop,geringd.
schijnt een cinamon te zijn,maar moest wel een aparte zijn..en hij nam er nog 1 mee.kon ik een keuze maken.als ik ze zaterdag heb,maak ik een foto van mijn lieffies.ik heb er al wel 1.kijken of ik heb erop krijg.knuff anita.ps.grr lukt me niet die fotos.ben er al weer eentje kwijt.zodra ik de naam verander ben ik de foto kwijt.pfff.

Anita1

 :D nou hier zijn de zaken een beetje veranderd.ik heb dat koppel witmaskers afgezegd.ik heb bij leon een albino gekocht! een pop van bijna 1 jaar oud.en een bonte witkop een man. dit schijnt? een koppel te zijn.zo verkoopt leon ze.
maar of dat zo is moet ik nog afwachten.maar ik wilde deze mutatie niet laten schieten.ik kan ze vandaag ophalen.wauww! wie weet wat voor mutatie ik dan kan krijgen van deze 2? knuff anita ;D

Karin

22 juli 2004, 22:32:42 #68 Last Edit: 22 juli 2004, 22:35:34 by kazoo
Als de man geen split is voor lutino en de pop geen split is voor bont krijg je hier gewone witmaskers uit. Is de man wel split voor lutino dan kun je albino´s krijgen, is het popje split bont dan bonte witmaskers. Is de man split voor cinnamon of split voor gepareld dan kun je er ook cinnamon witmaskers of geparelde witmaskers uit krijgen. Is hij voor beide split, dan ook cinnamon geparelde witmaskers.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

giovanni

Yo Anita

je vroeg me om foto's te plaatsen van je voliere,
hier zijn ze dan  :):





grtjs

ps: sry dat het zo lang duurde, had mijn mails een
paar dagen niet gecheckt :-[ :P
Hopelijk vond je het niet erg :-/

Anita1

 :D wauwwww ben zooo blij!!! heb 2 vogels ingeleverd bij leon.heb nu mijn complete set bij elkaar.
hihi heb een ALBINO!! met bruine oogjes! dat is een pop.een koppel samen met een bonte witmasker.moooi!
dan heb ik ook een nieuw koppel..en die zijn broedrijp!! een echte isabel geparelde witkop(pop) met een donkere witkop.man,heb mijn man geparelde witkop weggedaan,en nu een pop.die blijft zn parels ook mooi houden.de fotos komen zo.powerr die bonte van lique staat er ook op met beaker de lutino.heb er nu 6 in!.ben zoo trots.mijn verzamelinkje hahaha.mooie mutaties he? knufffff anita.lique zet de fotos hier op. :P

Lique

23 juli 2004, 01:45:06 #71 Last Edit: 23 juli 2004, 01:45:46 by Angelique



Lique

Hoi anita,

leuke foto's hoor ;)
Alleen jammer dat Powerr er al zo snel in zit.
Want je zou hem toch een tijdje apart houden?

Je weet nooit wat voor'n ziektes meekomen.
Heb je de nieuwe valken er ook al in?

Maar zijn oogje van Powerr moet echt wel behandeld worden, anders kan het infecteren hoor!

groetjes LIque

Anita1

 :D het oogje wordt echt goed behandeld hoor lique.ik kan powerr gewoon pakken.ik heb vederluisspray gekocht,en iedereen behandeld.powerr doet het heel goed.en de valkjes van leon,was geen enkel probleem om in de voliere te doen.ik heb hem daar goed over aangesproken,net zoals jij van suus het bonte valkje ff navroeg.maar lique ik ben blij met powerr.het oogje is bijna over.tot hoe lang zal ik dat nog doen? nog een dag of 4? thnx voor de fotos meiss.knufff anita :D

Lique

Citaat:D het oogje wordt echt goed behandeld hoor lique.ik kan powerr gewoon pakken.ik heb vederluisspray gekocht,en iedereen behandeld.powerr doet het heel goed.en de valkjes van leon,was geen enkel probleem om in de voliere te doen.ik heb hem daar goed over aangesproken,net zoals jij van suus het bonte valkje ff navroeg.maar lique ik ben blij met powerr.het oogje is bijna over.tot hoe lang zal ik dat nog doen? nog een dag of 4? thnx voor de fotos meiss.knufff anita :D
Hoi Anita,

Ja, het scheelt dat Powerr tam is. Je kan gewoon alles met hem doen.
Het is goed dat je alle valken prefentief insprayt met birdspray.
bloedluis en vedermijt komt erg veel voor, vooral nu in deze periode.
powerr moet nog behandeld worden, totdat het knipvlies helemaal geheeld is.
Meestal is dt met een week ongeveer, dus nog wel eventjes mee doorgaan.
Ook goed schoonhouden.

Maar ik raad je echt aan, om niet alle valken zomaar bij mekaar te zetten.
Alles kan zo in goede vertrouwen gaan, maar veel mensen weten geen eens dat ze een ziekte hebben.
Het is ons overkomen, door onwetendheid, dat we alles maar bij mekaar in de voliere zetten.
Helaas met de dood voor sommigen tot gevolg.
Dus leer van andermans fouten, en houd ze minimaal 3 weken in quarrantaine.

groetjes LIque