voliere voor anitaaas valkjes op komst

Gestart door Anita1, 13 juli 2004, 16:08:11

« vorige - volgende »

Anita1

 ;) okeee lique.zo leer ik er weer van.ik hou ze in de gaten.die leon ken ik al lang.is wel te vertrouwen maar je hebt helemaal gelijk hoor..knufff. ;D

Anita1

 :o ooow wat een paniek gisterenavond 12 uur hiero.een kat die op het voliere gaas omhoog klom!!
ach gossie de valkjes waren zo in shok dat ik ze gewoon kon aaien.ik werd uit bed gehaald door william mijn man.die had de kat echt ff goed te pakken gehad gelukkig.heeft een paar flunke meppen verkocht(hihi) nu moeten we ff kijken hoe we dit gaan oplossen.wie heeft er tips! knuff anita :(

Karin

Dat meen je hopelijk niet echt hè, dat je man die kat geslagen heeft ? :o Zo´n kat kan er niets aan doen, dat is nou eenmaal zijn instinct. Zet een emmer water klaar ( gewoon schoon water, niets erin ) en gooi die over de kat als hij in de buurt komt. Dat is een stuk diervriendelijker en die kat komt voorlopig niet meer terug. ;D En water is niet strafbaar, slaan wel ! Als de eigenaar van de kat het ziet kunnen ze jullie aanklagen, ook al is het jullie tuin. Als je een buitenvolière hebt moet je gewoon rekening houden met andere dieren ( niet alleen katten, maar wat dacht je van marters, roofvogels enz. ). Er zijn speciale systemen voor te koop die een licht schokje geven als een kat in de volière wil klimmen. Ik heb het systeem op mijn schutting zitten om mijn eigen katten juist in de tuin te houden, maar het kan dus ook andersom ! ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

vanta

ja ik denk ook dat er een diervriendelijke manier is wij hebben altijd de waterslang klaar liggen en aan de schutting kant een klein stroomdraadje waar ze alleen van schrikken en ze geen pijn van hebben

een kat is een vrij dier en je mag het niet slaan..

daarbij de vogels wennen al heel snel aan de katten en ze weten dan ook heel snel dat de kat niet bij hun kan komen

greetz tineke

Anita1

24 juli 2004, 02:09:53 #79 Last Edit: 24 juli 2004, 02:12:53 by Anita1
 :o sjips.was ff vergeten te vertellen dat beaker de helft van zijn kuif mist! die kat had beaker n.l pff dus was ook een schrikreactie!
dus beaker heeft nu een half kuifje.komt ook omdat beaker nog iets te tam is en honden gewend is.maar ik heb nu probleem opgelost hoor.ze zitten voortaan veilig in het nachthok.10 uur vaste prik,doe ik ze er kalm in.ging heel goed net.en dan morgenvroeg haal ik het luikje weg.was echt de schrik.was trouwens 1e keer dat we een kat zagen.logisch natuurlijk.ik ben best gek op katten.dus denk niet dat ie echt een flinke mep heeft gehad,maar een schrikmep.is ook onze eerste ervaring.goed idee tinke een slang.we hebben hem net klaargelegd.ps.karin waar kan ik dat soort schrikdraad halen dan? en hoe kan ik dat bevestigen? is dat niet schadelijk voor de valkjes? krijgen die dan geen stroompje? knuff anita ;)

Rika

ja heel begrijpelijk van anita die schrik is .
van die tineke is heel slim manier om waterslang klaar leggen  ;)
Onze buren heeft ok nachtkatjes . ik merk wel want ik zag op zonnestoel geslapen ( LOL he? )
ik laat hun genieten . enne onze poezen doet niet snachts buiten . dus huispoezen ....
Goede gedaan in nachthok , veel rustige vooor buurt door katten ......

Anita leert weer veel van deze forum :d

Anita1

 ;) karin kan je mij vertellen waar ik dat schrikdraad kan halen.en hoe ik dat en waar moet plaatsen voor de katten tegen te houden?
en voelen de valkjes dat dan niet? en ikke? lolz.lees bovenaan het verhaal van de kat ff.was meer schrikmeppen.knuff anita ;)

Karin

 Ik heb het gekocht bij intratuin. Het zijn eigelijk 2 draadjes die boven elkaar lopen, de bovenste geeft een klein stroomstootje als je hem aanraakt, de onderste zorgt ervoor dat het geaard is ( ik ben  niet technisch  ::) ). Het zit buiten de volière dus de vogels hebben er zelf geen last van. Je spant het gewoon voor de volière of op de schutting. Onze buren hebben het ook en die hebben zelfs 4 draden gespannen ( ze hebben nogal een uitbrekende kat  ;D ). Extra draad gekocht bij een ijzerwinkel ( het is een soort groen nylon ) en om en om draad gespannen met hetzelfde apparaat. Dat is wel handig als je het dicht bij de grond maakt, want zo vergroot je de oppervlak. Er zit een gebruiksaanwijzing bij en het wordt ook gebruikt rond vijvers tegen reigers.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hmmm kan ik misschien ook wel eens halen, want hier zat ook laatst een kat op de volière, maar gelukkig zijn die hier niet veel. :)

En fijn dat het nachthok groter wordt Anita, want als je de broedblokken daar neer zet is dat zeker beter. ;)

En inderdaad, Lique heeft helemaal gelijk, zet niet alles zomaar bij elkaar, want je hebt zo prijs hoor! :o Ik heb het ook gedaan en de ellende ervaren. :-/

Ik heb trouwens ook valkjes van Leon, ook een bonte witmasker man en albino pop, mijn koppel Kuifje&Bobbie. :) Hun 1e ronde was succesvol, maar de 2e ronde helaas een fiasco. Morgen verwacht ik het 1e jong van de 3e ronde, de bedoeling was om de eieren over te leggen, maar dat koppel stopte helaas met broeden. :-/ Dus nu maar hopen dat het wel goed gaat. ::)

Veel succes met je valkjes, ze zijn mooi en zitten mooi mooi te wezen in je mooie volière! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

giovanni

 
hehe

Is wel zeer handig die draad! Heb er ook al zitten
aan denken om dat rond de voliere te doen. Wij
hebben dus namelijk een hond (met veel spieren :P)
en als de valkjes losvliegen in de veranda, springt
ie op de ruiten :-/.  

Hopelijk verkopen ze dat in belgie wel ook ergens.
Anders moeten we het hem gewoon aanleren, hij
leert toch redelijk snel bij ;)

Anita1

 :o :o :o wauww dat was lachen.was net weer een kat bij de voliere.een dikke rooie!!en wij hebben een hond.die is er gek op mjammie.(klein hondje whahaha) dus wij pakkk poesje!! whahah en die hond jankend en blaffend die kat weggejaagd.whoehaha.was leuk om te zien.de hond zit nu de hele dag te waken bij de valkjes.zelfs als de valkjes in het binnenhok eten zit ie erbij te kijken.zoo lief.en de valkjes gaan gewoon naar m toe.tegen het gaas aan.
dus de bewaker staat er al bij.snachts in het binnenhok.gaat primaa.maar we halen maandag het schrikdraad.ivm vakanties van ons e.d knufff anita :D

giovanni

hahah
Ja beter voorkomen, want als het 1maal foutloopt,
is het al te veel :-/ ;)

Anita1

dit onderwerp kan gesloten worden.ik ga verder bij mijn dagboek.anders blijft het daar zo stil.laat wel ff de nieuwe fotos daaro plaatsen.greetz anita

Anita1

achh kunnen mijn fotos die hier staan van de voliere met valkjes aub naar mijn dagboek gezet worden? anitaaas valkenbende?? ik hoop het wat ik wil het hier sluiten knufff anita ;)