16 juni 2024, 16:23:45

veren uitrekken tijdens de rui??

Gestart door margreet, 12 juli 2004, 02:22:19

« vorige - volgende »

margreet

hallo allemaal

Ik ben Margreet de Wit en ben de trotse bezitster van 2 lieve valkparkieten, een gepareld mannetje (was) is nu grijs met witte stipjes en een bonte (waarschijnlijk een vrouwtje), het mannetje is 17 maanden en het vrouwtje 6 maanden. Ze zijn beiden heerlijk in de rui, hebben er niet zoveel last van maar zijn zich lekker aan het poetsen en krabbelen. Nu heeft het mannetje Toby zich vannacht de grootste vleugelveren uitgetrokken, daarbij kwam een klein beetje bloed vrij, te zien aan wat spatjes maar de veren waren puntgaaf. Hij heeft er verder ook geen last van zo te zien. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt. Verder poept de bont Nicky altijd dun als ze uit de kooi is soms ook een plasje, later wordt dit weer normaal. Ze zijn beiden  erg lief  en laten zich graag aanhalen. Ze accepteren elkaar goed maar zijn nog geen lovers, wel reageren ze op elkaar als ze elkaar niet zien.
Binnenkort zal ik mijzelf voorstellen op de site met foto's maar daar heb ik de hulp nodig van mijn zoon.

groetjes Margreet
trouwens een hele goede website, heb er al heel veel van opgestoken.

Raikiri

Hoihoi Margreet!

Het lijken me wel leuke beestjes hoor, die valkjes van je..
Als een gepareld beestje na de (jeugd)rui nog steeds gepareld is.... Dan is het een vrouwtje.... Bij een bont valkje kan je moelijk het geslacht zien. Dat moet je via het gedrag zien... veel tikken, veel fluiten en als een macho lopen duid vaak een mannetje aan.. overigens heb ik bij Chrissy nog niet zo gauw een losgetrokken veer gezien met een beetje bloed eraan.. Dat van de poep is wel goed.. Chrissy heeft zo nu en dan ook een klein plasje..

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~