7 mei 2025, 19:22:54

Vogel is echt gek geworden :)

Gestart door Robert, 7 juli 2004, 20:28:44

« vorige - volgende »

Robert

Bert (zo heet mijn valk) is nu echt gek geworden.....

Ik werk thuis en zit dus heledag achter de PC, dan komt ie altijd bij me zitten, liefst op mijn schoot.
Ineens voel ik mijn mouw van mij T-Shirt/Polo en weg is Bert.

Jawel kruipt ie in mijn T-shirt, steekt er dus een staart uit mijn mouw. Blijft ie daar hele tijd zitten en begint rare geluidjes te maken en fluit concerten te geven.
Soms kruit ie zelfs onder mijn tshirt en loopt zo over mijn rug.

Het beestje is echt knettergek, met de week gaat ie gekkere dingen doen.

Heeft iemand soort gelijke rare dingen?

Inger m

Hoi,
Hoe oud is je valkparkiet? Zo te lezen is het een mannetje...(fluiten). Het zou kunnen dat hij wat broeds gedrag vertoond en dan gaan mannetjes allerlei geschikte nestkasten inspecteren. Normaal gesproken zijn dit nestkasten, maar bij gebrek aan zullen ze oceral proberen in te kruipen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Robert

Hij is nu iets ouder als 1 jaar en ja het is een mannetje (100% zeker)

Inger m

Hoi,
Dan is broeds gedrag zeker een mogelijkheid! Hij is niet 'gek', maar vertoont gewoon broeds gedrag, wat hij zou doen als hij wel een partner had. Mogelijk gaat hij (bij gebrak aan) jou zien als partner, soms gaan ze dan ook met je hand of voet paren (of met speeltjes...alles kan..).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Robert

CitaatHoi,
soms gaan ze dan ook met je hand
gr Inger

Dat doet ie al :D

Tara

Hoi Robert,

haha, misschien een popje bijkopen, zou hij wel appreciƫren denk ik ;D.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Robert,

Misschien wil je valkje een nest maken in de mouw van je t-shirt  :D
Ik heb ook zo'n valkje wat paart op mijn hand en wat ie met zijn popje aanmoet weet hij niet helaas :-(
Maar die fluitconcerten doet die van mij ook vak als ie bij je zit of als ie onder je trui zit.
Dan gaat ie aan de onderkant je trui in en komt er aan de bovenkant weer uit :-)

Groetjes, Paul

Robert

8 juli 2004, 07:50:46 #7 Last Edit: 8 juli 2004, 07:53:31 by Robert
Tara:
Ja maar dat wil ik niet, heb aan 1 valk genoeg, ze zijn al zo'n rotzooi makers. Ik heb deze valk gekregen toen mijn vorige was overleden door een ongeval in huis.
Ik stond toen op het punt om een papagaai te gaan kopen en ineens komt mijn broer met deze valk aanzetten.

Heb hem dus "in huis genomen" en het is een heel plezierige en tamme valk, maar liefst zou ik nog een roodstaart papagaai erbij willen nemen maar ik durf niet.

Paul:
Ja dat doet ie bij mij ook, onder de trui/tshirt kruipen als ie de kans krijgt, vind ie geweldig.
Hij kruipt overal in, in broekspijpen, chips zakken, plastic tassen ga zo maar door.

Ergste vind ik dat ie ook het liefst nog op de grond rond loopt als een hond, loop je ergens heen komt ie erachteraan gelopen. Je moet constant opletten dat je niet op hem gaat staan. Als ie op de grond loopt dan doet ie zijn vleugels klein beetje open om zich groter te maken en loopt ie heel parmantig (of hoe schrijf je het) van "hier ben ik" over de vloer.

Ik Lig soms gewoon in een deuk van het lachen over zijn gedrag, maar als ik hem begin uit te lachen wordt ie kwaad en dan "valt" ie me soms aan, hahaha.

Raikiri

whahahahahaha.... Valkjes kunne heel maf zijn... ik heb hiero ook zo'n maffe die op me hand gaat en die loopt je ook graag achterna... je moet eens weten wat ie heeft geflikt een keer.... d'r was eens een keer bijna bij ons ingebroken maar de buurvrouw die zag dus zo'n gozer op het dak van de schuur.. zij gelijk politie belle.. rond 4 uur 's nachts...
politie aanbelle.. wij open doen.... (ik sliep.. wat jammer nou)
en dus me ouders en hun zo naar de schuur lope... Chrissy zat toen nog los 's nachts en chrissy zo achter die agenten aan :P :P :P.... gek he..

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

sjonnie

Kijk maar uit dat ie niet bijt, dat doet die van mij als hij op schoot onder het bureau kruipt :)

Sil_en_Chino

;D ze halen soms heel wat uit ja...
Chino heeft gisteren mn haren "ingevlochten"
hij is gek op van die scoubidou touwtjes dus meneer neemt een touwtje, kruipt op mn hoofd, legt touwtje neer en begint er als een gek haren overheen te gooien :D
op als mn vader ook maar iets te eten heeft vliegt hij op hem af en duikt zo die schaal in!  :o

groetjes!