Jong valkje bij mij vandaan is ziek

Gestart door Mandy, 13 juli 2004, 00:49:01

« vorige - volgende »

Joyce28

Citaathai

of het goed werkt dan weet ik niet moet je ff de dierenwinkel bellen waar je het heb gekocht.
gr.esther

hij had alleen deze,anders moet ik naar een andere

boezempje

hai

of ff wachten tot er iemand meer reageerd of de dierenarts ff bellen en vragen,

succes

Henry

he allemaal

nou ik ga ook de val;kjes ontwormen en heb net feld gebelt en die ga f me het volgende middel:fenbendazol.
dat moet ik dus even 1x gebruiken en dan stoppen en na 2 weken weer even herhalen.het word vandaag opgestuurt door feld.

henry en de valkjes

Joyce28

Ik breng dat spul wat ik gekocht heb terug,en koop bij iemand anders die van de valken
Ik neem geen risico ;)

Kolkkie

CitaatIk breng dat spul wat ik gekocht heb terug,en koop bij iemand anders die van de valken
Ik neem geen risico ;)

Hoi Joyce,

Bij Flip Kluin in Zuid verkopen ze die andere. Ze hebben daar 3 verschillende soorten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Joyce28

CitaatHoi Joyce,

Bij Flip Kluin in Zuid verkopen ze die andere. Ze hebben daar 3 verschillende soorten.

Groetjes,

Mariska

ga ik morgen daar naar toe,maar dan de Mheen,is dichter bij mij ;)

Mandy

15 juli 2004, 02:12:49 #51 Last Edit: 15 juli 2004, 02:13:58 by Mandy
Citaatvolgens mij moet je alleen NA de kuur de kooi goed ontsmetten
Nu heeft het nog niet zoveel zin,tenzij die al aan een schoonmaakbeurt toe was natuurlijk ;)
Maar erna is belangrijker

Klopt, dat zei ik al;

CitaatEn dat is goed hoor Esther, alleen nog wel even de kooi schoon maken NADIEN, want in oude poep kunnen nog eventuele eitjes zitten mocht het dan al zo zijn. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Citaatik heb vandaag dezen gebruikt is dat oke.moet ik in het nekje doen is voor spoelworm en bloedluis en vederluis en vedermijt en schurftmijt en luchtpijpmijt,
groetjes esther

Mag ik vragen wat dat kost en hoeveel er in zit? ::)

Joyce28

CitaatMag ik vragen wat dat kost en hoeveel er in zit? ::)

Ik heb het ook Mandy,maar dan voor parkieten :-/ ,dus zal morgen even voor valkjes halen
Ik moest er €3,50 voor betalen en er zitten 2 pipetten in,je gebruikt 1 hele pipet voor 1 valk,dus moest ik 2 doosjes

Lijkt me voor jou erg duur,en niet te doen denk ik :-/

Mandy

Hmmm wel voor alle valken buiten ja. En de stress die het ze geeft als ik ze vast moet pakken doet meer schade dan goed. :-/
Maar ik zou het wel aan valkjes binnen kunnen geven, bv die 2 van Kuifje die ik nu binnen heb zitten.
Maar het lijkt me zoveel in die pipet, volgens mij raken ze dan helemaal doordrenkt of valt dat wel mee? ::)

Kolkkie

Hoi Mandy,

Volgens de verkoopster valt het allemaal nog wel mee met de hoeveelheid.
Daar zat ik nl. ook over in.

Ik denk dat die pipetjes zo groot zijn om de mensen er grip op te geven.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Joyce28

lijkt mij ook veel,maar heb het doosje nog niet opengemaakt,dus weet ook niet hoe groot die pipet is
Kan het je morgen vertellen,want dan krijgen ze het in hun nekkie  ;)

Kolkkie

Hoi Joyce,

De pipetjes ogen vrij groot maar ik denk dat ze niet helemaal gevuld zijn met vloeistof.

Groetjes,

Mariska

Mandy

Ik zat nog ff na te denken en misschien zijn er wel wormpjes gekomen nadat ik laatst nieuwe wilgentakken in de volière heb gezet? ::)
Kale takken in de winter spoel ik af, maar deze zaten vol blaadjes dus heb ik ze 24 uur buiten laten liggen zodat eventuele beestjes eruit konden lopen.
Maar misschien dat als er waren er wat zijn blijven zitten? :-/
Ik weet niet of beestjes in planten voor wormen kunnen zorgen, maar zat er ineens aan te denken...
Wil je juist iets goeds/extra's voor je vogels doen heb ik ze misschien wel wormen bezorgd. :(

Karin

15 juli 2004, 04:25:25 #59 Last Edit: 15 juli 2004, 04:29:43 by kazoo
Ik sproei ze altijd af met een flinke straal water en kleine takjes zet ik 24 uur in een emmer met water. Maar ja, het kan ook zijn dat er een wilde vogel naar binnen gepoept heeft en je kunt het ook aan je schoenen mee nemen. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, het kan overal vandaan komen. Net als bij honden en katten. Overigens heeft volgens mij Bianca die druppels in de nek gebruikt en ze vond het vreselijk. Het bleef heel lang een vieze plek in de nek. Dan is het spul in de mond toch makkelijker  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves