Jong valkje bij mij vandaan is ziek

Gestart door Mandy, 13 juli 2004, 00:49:01

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Mandy,

Het goede nieuws is wel dat ik Punky vanaf zondag niet meer heb zien overgeven.
Hij zit nu zelfs lekker te spelen met en belletje, al lijkt hij af en toe nog wat dufjes.

Om toch maar het zekere voor het onzekere te nemen heb ik toch de ontlasting opgestuurd.

Ik zie wel wat er uitkomt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Heel goed.
En fijn dat het verder goed gaat! ;)

Ik ga dadelijk nog naar iedereen een mail sturen om te ontwormen.

En ik las net in de mail van Monique dat ze het voer van Flippie uit een bak moesten scheppen. Dus het zou heel goed kunnen dat het probleem daar ligt, dat hebben ze zo'n 2 weken geleden gekocht. Nu leggen ze het dus in de vriezer en kopen voortaan voer in gesloten zakken.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dimple heb ik al ontwormd toen ze net bij ons kwam  ;D Ik gebruik overigens ivermectine, werkt ook meteen tegen luchtpijpmijt en volgens mij ook tegen bloedluis. Ze sla ik 3 vliegen in één klap.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai

ik heb vandaag dezen gebruikt is dat oke.moet ik in het nekje doen is voor spoelworm en bloedluis en vederluis en vedermijt en schurftmijt en luchtpijpmijt,

groetjes esther

Mandy

Heel goed Karin, ik had ook niet anders van je en als dierenarts-assistente verwacht! :P

En dat is goed hoor Esther, alleen nog wel even de kooi schoon maken nadien, want in oude poep kunnen nog eventuele eitjes zitten mocht het dan al zo zijn. ;)

boezempje

hai

oke mandy dank je en succes ermee ;)

Speedy

Ik wil iedereen veel sterkte wensen hoor, wat een toestanden zeg, bah.
Ik hoop dat het niet ernstigs is, tenminste laten we hopen dat iedereen er op tijd bij is.
Het is al vervelend genoeg zo om steeds te moeten lezen dat er valkjes ziek zijn, of nog erger, zelfs dood gaan.
Ik duim voor jullie hoor.

Groetjes
   Trudie

p.s Britt vroeg mij, of Smokie ook een wormenkuur heeft gehad, ik zei nee, maar wel de oudere valkjes hier.
En toen zei ik ook tegen haar, dat binnen valkjes het niet echt nodig hebben, maar vallkjes die buiten zitten wel.
Ik zei haar, dat als ze twijfeld, het in dit forum maar moet navragen.
Want het is toch waar, dat buiten valkjes meer vatbaar zijn voor bacteriën? van vogelpoep en zo? of muizen keutels?
Had ik geloof ik ergens gelezen.

Groetjes,
  Trudie

Mandy

Dat klopt Trudie, vogels binnen kunnen dat eigenlijk niet oplopen. Maar wel als ze eens met de kooi naar buiten gaan of als er dus een nieuwe valk uit een buitenvolière bij komt.

Kolkkie

14 juli 2004, 03:24:43 #38 Last Edit: 14 juli 2004, 03:25:05 by kolkkie
CitaatHeel goed.
En fijn dat het verder goed gaat! ;)

Ik ga dadelijk nog naar iedereen een mail sturen om te ontwormen.

En ik las net in de mail van Monique dat ze het voer van Flippie uit een bak moesten scheppen. Dus het zou heel goed kunnen dat het probleem daar ligt, dat hebben ze zo'n 2 weken geleden gekocht. Nu leggen ze het dus in de vriezer en kopen voortaan voer in gesloten zakken.

Hoi Mandy

Ik heb zelf voer van Versele Laga. Dat komt uit gesloten zakken.
Daar zal denk ik het probleem ook niet inzitten.
Het kan natuurlijk wezen dat Punky mss niet goed tegen een bepaald zaadje kan ofzo.

Ik heb Punky gisteren gotendeels trosgierst gegeven maar nu zit hij inmiddels weer aan het gewone voer.
Wel heb ik trosgierst in de kooi liggen zodat hij nog kan kiezen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Joyce28

Ik was al van plan om ze een ontwormingskuurtje te geven dus zal er nu wat haast bij maken
Ik ga vandaag even naar de dierenwinkel of ze iets geschikts hebben

boezempje

hai mandy

dank je voor je mailtje ik heb vanmorgen alle 4 de valkjes ontwormt en de kooi goed schoon gemaakt en stokken en de bakjes alles dus.ik wens iedereen succes met de valkjes en het schoonmaken,

gr.esther

Joyce28

14 juli 2004, 15:15:40 #41 Last Edit: 14 juli 2004, 15:16:35 by Joyce28
volgens mij moet je alleen NA de kuur de kooi goed ontsmetten
Nu heeft het nog niet zoveel zin,tenzij die al aan een schoonmaakbeurt toe was natuurlijk ;)
Maar erna is belangrijker

boezempje

hai

ik zou het echt niet weten ik denk maar zo die poepjes die er nu liggen wil ik ook weg hebben,en de kooi moest tog schoon ja ;)dus een extra buurtje nu.en daarna doe ik het nog wel een keer grondig.

gr,esther

Joyce28

oooh s.hit ,nu heb ik zeker het verkeerde gekocht :-/

er zitten 2 pipetten in,dus voor 2 valkjes,dus nog een doosje gekocht want ik wil ze allemaal doen nu.En de dierenwinkel gaf me dit,maar zal ik nu toch maar andere kopen?
Of zou dit ook prefentief werken?

boezempje

hai

of het goed werkt dan weet ik niet moet je ff de dierenwinkel bellen waar je het heb gekocht.
gr.esther