28 april 2024, 16:30:44

Voliere + vergunning

Gestart door Zanzu, 11 juli 2004, 17:12:37

« vorige - volgende »

Zanzu

Hoi allemaal,

Nu we eindelijk een grote tuin hebben bij ons nieuwe huis, zijn we van plan een voliere te gaan bouwen voor valkjes en grasparkietjes. :)

Ik heb hier op het forum allemaal goede tips gelezen, maar er is nog iets wat ik me afvraag.

Heb je voor een buitenvoliere een bouwvergunning nodig?
Ik woon in Almere....

Groetjes, Heleen

giovanni

'low

Ik denk van niet, maar als je van plan bent een héle grote
voliere te plaatsen, denk ik van wel.
Bv voor een tuinhuis moet je dit wel doen (als je de max
maten oveschrijdt) Ik zou eens informeren bij het stadhuis
ofzo (ff bellen kan nooit kwaad, heb je later geen problemen
dan:))

grtjs

Peter

Hoi,

Ik zou het even naar vragen bij je gemeente, je mag bijvoorbeeld vaak bouwen maar dan niet lang als 3 meter of niet hoger als 1.80 meter. Even na vragen kan zeker geen kwaad. Dit kan ook vaak bij je gemeentelijke website.

Groetjes,
Peter

Zanzu

Ok bedankt,
Ik zal zeker even bellen met de gemeente, was alleen benieuwd wat de ervaringen van anderen hiermee waren.

Heleen

Tara

Hoi Heleen,

wij hebben een buitenvolière geplaatst en we hadden daar geen vergunning voor, we hebben wel beetje met de buren overlegd of ze het niet erg vinden, dat lawaai van de vogels 's morgens, maar ze vinden dat niet erg dus :P

Groetjes, Tara

robentru

11 juli 2004, 20:20:39 #5 Last Edit: 11 juli 2004, 20:22:46 by robentru
Hoi Heleen,
Je kunt ook ff op internet kijken bij bouwvergunningen op www.vrom.nl/pagina.html?id=5834
Succes en we horen het wel.
Groetjes.

giovanni

yo Zanzu

heb je het al gevraagd??
Hopelijk heb je die niet nodig, want
dan duurt het weer een tijdje eer je
mag beginnen met het bouwen.

grtn

Zanzu

Hoi, sorry had vergeten nog even wat te laten horen. ::)

We hebben met de gemeente Almere gebeld. Een voliere valt onder de bijgebouwen en heeft geen vergunning nodig mits hij (kort door de bocht gezegd) niet meerdere verdiepingen heeft, kleiner is dan 30m2, verder dan een meter van de weg ligt en niet hoger dan 3 meter wordt.

Wil je het precies weten dan staat het op de bovengenoemde VROM-pagina <Keuze bouwvergunningen online, bijgebouw>.

Groetjes, Heleen

giovanni

yo

en ik denk niet dat je die normen snel
gaat overschreiden ;) :D

grtjs

Stijn dc

hoi

ik denk ook niet dat je die normen snel zal overschrijden. Anders ben je echt wel van plan om een klein kasteel voor je vogels te bouwen :)

SDC:D

Zanzu

Hehe, nee zo groot wordt'ie echt niet  :P

Wel een opluchting, want we hebben ooit eens iets aan de gevel van ons vorige huis laten veranderen en toen duurde de vergunning ongeveer 2 maanden......

Groetjes, Heleen

Stijn dc

hoi

tzou inderdaad jammer geweest zijn moest je nog twee maanden moeten wachten. Veel succes met de bouw.

SDC:D