3 mei 2025, 19:56:36

Raar plasje !

Gestart door Guinevere, 9 juli 2004, 14:25:58

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

Vanmorgen nam ik Ivo uit z'n kooitje zoals elke morgen om een beetje te ontdekken en spelen.
Nu heb ik gemerkt dat ipv het gewoonlijke 'donkergroen-met-wit' poepje er nu gewoon enkel een geel plasje uitkomt.
Het ziet eruit als het eiwit van een rauw ei.
Ik had al gezien dat het de laatste dagen ipv donkergroen eerder beige was geworden maar ik dacht dat dat niks was maar nu is het dus doorzichtig-geelachtig.
Kan het door het drinken zijn ?Het is namelijk geen leidingwater maar speciale vogeldrank van de dierenwinkel van het merk Vitakraft.
Voor de rest is er niks te merken,hij is nog steeds even luidruchtig en speels en actief.
Moet ik iets doen ?

Groetjes en alvast bedankt

Guinevere

Tara

Hoi Guinevere,

dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn, de ontlasting verandert meestal als er iets veranderd is qua voeding, nou is het vloeibare voeding ... De ontlasting zal vast wel normaal worden weer, maar eerst moet het valkje wennen :-).

Je kan het nog even afwachten, als het niet betert toch ff een DA opbellen..

Groetjes, Tara

giovanni

yo

Geef je al lang dat water van Vitakraft??
Of is het nog niet lang?

grtjs

Inger m

Hoi,
Wat bevat het water van Vitakraft? Staan er bijzonderheden op de verpakking?

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Guinevere

Hoi,

Ik geef het nu 2 weken.
Op de verpakking staat dat er extra jodium inzit maar normaal gaf ik dat drankje aan m'n grasparkiet (er staan ook enkel grasparkieten op de verpakking) en omdat ik niet wist of het ook wel goed was voor valkparkieten deed ik 1/4 van dat drankje en 3/4 leidingwater.

Groetjes
Guinevere

Inger m

Hoi,
Ja ik heb dat idd weleens gezien. Jodium is voor veel papegaai achtigen belangrijk, met name grasparkieten hebben nogal eens last van jodiumgebrek. Ik zorg ook altijd dat er jodiumblokken in de voliere hangen en daar gebruiken ze best veel van.

Ik durf niet te zeggen of het daardoor komt, je zou het even kunnen afwachten en als het niet beter wordt tijdelijk hiermee stoppen. Anders kun je het ook wat minder vaak geven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Guinevere

Hoi Inger,

Heb nu net gezien dat er wel een gewoon groen poepje naar beneden viel  :)
Dus misschien was het wel gewoon niks ...
Hij heeft ook gisteren pas voor de eerste keer een beetje van z'n eivoer gegeten dus misschien was het ff daarvan...

Groetjes
Guinevere

Tara

Hoi,

ik heb dat ook wel vaker meegemaakt hoor, dat er alleen een plasje naar buiten komt, op zich is dat niet erg, best normaal, dan mag Tara ruimen, want vaak is het net als ze binnen zitten ::)

Groetjes, Tara