Bont x Geparelde witmasker, wie kan het zeggen?

Gestart door Vanessa_TC, 28 juni 2004, 18:01:04

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Hallo,

Zaterdag hebben we een nieuwe valk erbij gehaald, het is een hele mooie bonte vogel (man).

Stel dat ik deze koppel aan Twinky mijn geparelde witmasker popje. Wat zou er dan uitkomen?

Het geparelde witmasker popje heeft een witte albino vader met rode ogen. Daar is ze dan toch split voor?

Met de virtual breeder kan ik het niet vinden, wie kan helpen?

Dus: Bonte man  x witmasker gepareld pop (split voor albino?)

Heel erg bedankt ;)

Groetjes Vanessa, mama Chippy en papa Tommy

Tara

Hoi,

eerst en vooral, een witmasker kan niet split zijn voor albino (= lutino witmasker) aangezien een witmasker niet voor witmasker split kan zijn, dus zou het voor lutino zijn, maar aangezien het een pop is, is ook niet voor lutino split. Dus volgens mij is jouw popje nergens split voor, je zal dus gewoon moeten uitrekenen bonte man x gepareld witkop.

Groetjes, Tara

Cwazi

Uit een bonte man x geparelde witmasker pop komen wildkleur jongen waarvan de poppen split voor bonte witmasker en de mannen split voor bonte witmasker en gepareld.

Je zegt dat je witmasker vrouwtje het jong is van een albino man. Dan vraag ik mij af wat de moeder was want ik kan echt geen combi bedenken waarbij er dan geparelde witmasker popjes uit zouden komen??

Ga maar kijken, probeer maar eens aan lutino witmasker man aan een pop te koppelen zodat er witmakser geparelde popjes uit komen, ik vind hem niet ;)

Tara

Hoi Cwazi,

nu je het zegt, je hebt gelijk! Ik vind wel sommige dingen waaruit je een geparelde witkop krijgt, maar die zijn dan mannen :-/. Poppen lukken idd echt niet ...

Groetjes, Tara

Vanessa_TC

:-/Ohw , dat ze een albino vader heeft vertelde de kweker mij, dat is dan wel dom als dat helemaal niet kan.
Nou ja maakt niet uit, ik zal nog een keer op de virtual breeder kijken.

Oh ja, hoe wordt de mutatie geelmasker genoemd in dat zoekprogramma of staat die er niet bij?  :-/ ik zie het niet staan, of ik kijk er overheen...  :D

Geelmaskers broeden toch niet zo goed, had ik gelezen tenminste?... Uit welke mutaties krijg je dan een geelmasker?

Jeetje wat een vragen.... nou ja, ik wil ook graag wat leren :P hihi

Groetjes Vanessa

Tara

Hoi Vanessa,

ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord dat Geelmaskers niet goed broeden, dat ligt gewoon aan de valk zelf, ik heb ook enkelen die niet goed broedden, dat wil daarom niet zeggen dat die mutatie op zich slecht broedt :-/.

Trouwens, Geelmaskers, is dat niet iets hetzelfde als Geelwangen of ben ik zo verkeerd? Ben niet zo goed in dat gebied ... In dat geval: Yellowcheek ;-). Maar het is wel erg verwarrend zie ik op de Virtual Breeder ...

Succes in ieder geval!!

Groetjes, Tara

Cwazi

Het is geelwang, maar witmaskers worden bijv. ook wel witkop genoemd  ;)

Maar de geelwang wordt zwaar verdacht van slecht ouderschap inderdaad.

giovanni

yo

geelwang, geelkop of geelmasker is volgens mij allemaal
hetzelfde hoor ;)
En geelwangen verlaten té vroeg hun nest zodat de eitjes
niet uitkomen, het beste is dan om deze eieren bij een ander
koppel te leggen ;)
En ik heb geen idee hoe deze mutatie is ontstaan :P ;)

grtjs

Suzanne

Hoi,

Dat klopt idd dat geelwangen hun eieren niet uitbroeden. Er stond laatst een stukje over beschreven in het blad Euro Parrot.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.