dringend is dit normaal ????????????

Gestart door tila, 8 juli 2004, 18:43:35

« vorige - volgende »

tila

hallo
ik heb gezien dat mijn valkje een heel klein kaal plekje heeft juist achter zijn kuifje :o :o  :o nu weet ik niet   is dit normaal?
zo niet weten jullie wat het is en wat ik eraan kan doen ? :'( :'(

giovanni

'low

Ik zie aan je schermafbeelding dat het een lutino is
(en een mooie ;) ;D) En bij lutino's is dit héél normaal dat
hij een kaal plekje heeft achter zijn kuifje, iedere lutino
heeft die ;) Heeft gewoon te maken met het doorkweken
van deze mutatie, een schoonheidsfoutje zoals we die noemen  ;)

grtjs

tila

ah bedankt   ik was wel nog vergeten te zeggen dat hij nog heel levindig is maar ja dan weet ik dat ik mij geen zorgen hoef te maken bedankt

groetjes     :P

giovanni

Geen probleem hoor ;D
Het is beter eens vragen, zodat je het zeker weet, want
je weet maar nooit als er iets is ;)
Als je nog vragen hebt, gewoon hier op het forum stellen ;)

grtjs

Tara

Hoi Tila,

het is idd normaal, lutino's en albino's zijn zo doorgefokt, dat je ze gewoon bijna niet meer vindt zonder een kale plek, dit varieert van klein plekje tot best wel grote plek ... Je kan daar helaas niets aan doen ... Maar het is gelukkig niets om voor te panikeren :-).

Groetjes, Tara

giovanni

'low

jah, bv bij mijn albino is er bijna geen kale plek te zien:)
is een heel vage plek, maar toch wel zichtbaar

grtjs

Tara

Hoi,

dit komt omdat de andere veertjes er over liggen, naast de kale plek groeien er wel veren, die dan vaak een groot stuk van de kale plek bedekken, daardoor wordt soms gedacht dat er niks is, terwijl er eigelijk wel iets is.

Groetjes, Tara

giovanni

Ja, is waar, maar vind het goed dat het van Vanilla
niet zo opvalt:)

grtz

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb ook een lutino en die heeft helemaal geen kale plek (of toch zeker niet duidelijk)
Moet die onder aan de nek zitten ?Er is echt niks te zien ...
Helaas kan ik geen foto tonen.

Groetjes
Guinevere

Inger m

9 juli 2004, 14:49:31 #9 Last Edit: 9 juli 2004, 14:50:07 by Cinnamon_valk
Hoi,
Bij veel lutino's zit achter de kuif een kale plek (niet de nek, maar op de kop). soms bedekken de veren de kale plek, maar als je die wegschuift zie je dat er op die plek geen veren groeien.

Als je een lutino hebt zonder kale plek is dat juist heel goed!
Niet iedere lutino hoeft ook een kale plek te hebben!
Ik ben het er ook niet mee eens dat een kale plek 'normaal' is, maar we er wel van bewust dat het toch wel heel veel voorkomt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Guinevere

Hoi Inger,

Dan zullen de veertjes bij de mijne wel alles bedekken want geen plekje te bespeuren  :)

Groetjes
Guinevere

tila

bij mijn valkje valt het ook niet fel op maar toen ik het zach stond het raam open en de wind blaasde de veertjes aan de kant zodat het mij opviel   eo zie ik het nu ook maar het is maar klein en de andere veertjes komen er en beetje over  :D groetjes

Tara

Hoi Tila,

zie je, vaak zie je het niet eens, maar zoals ik al zei de veertjes bedekken vaak de kale plek. Ik heb ook een lutino waarbij je het bijna niet ziet, en dan bij een andere lutino zie je het wel weer beter. Op zich vind ik dat totaal niet erg, maar toch jammer. Vorig jaar had ik een lutinojonkie Plukkie en je zag heel mooi waar er geen pennen zouden komen, en ik verzeker je, dat was een grote plek, maar erg, waarom zou het :-). Was koddig :)

Groetjes, Tara

Cwazi

Allebei mijn lutino jongen zijn zonder kale plek. :) Er zit wat minder veer dan bij een wildkleur als je ze aan de kant schuift, maar geen kale plek. Maar dit zijn dan ook lutino jongen uit een wildkleur split voor lutino vader en een onverwante geparelde wildkleur pop. Ik denk dat je eerder zichtbaar kale plekken zult krijgen als beide ouders lutino zijn.

Waarschijnlijk zie je dan ook meer mannen met kaal plekje dan popjes, omdat een wildkleur split lutino man met wildkleur pop bijv wel lutino's kan geven maar dit altijd poppen zijn  :)