Valkje mee naar centerparks dit weekend? ? ?

Gestart door roaneric, 7 juli 2004, 20:53:15

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi Allemaal

Wij gaan last minute dit weekend naar centerparks. ;)   Maar nu heb ik een probleem.  Ik heb een valkje van 7 weken die nog 2 keer per dag gevoerd moeten worden. :-/  Nu is mijn vraag,  kan ik hem gewoon meenemen (ongeveer 2 uur rijden) of is dat teveel stres voor zo een valkje?   Hoe kan ik hem de beste vervoeren of zou ik beter een oppas kunnen zoeken voor hem?  
Wie had al eerder een valkje meegenomen op vakantie?  
Groetjes
Marijke

Inger m

Hoi Marijke,
Is idd wel lastig, maar als hij idd nog gevoerd wordt twee keer per dag is het niet makkelijk een oppas te vinden, bovendien brengt dat ook weer veranderingen met zich mee en heb je zelf de meeeste ervaring met handvoeding, voor mensen zonder ervaring is het bestwel lastig (of je moet iemand weten met veel ervaring).

Ik denk dat je in dit geval er best voor kunt kiezen om hem mee te nemen, ik neem aan dat hij vrij tam is. Neem z'n vertrouwde spullen/ kooi mee. Wat betreft autorijden zal dat best even 'spannend' voor hem zijn, maar vlg mij wordt het ook niet heel warm ofzo (dat zou nl wel problemen kunnen geven).

Je zult zelf een keuze moeten maken wat je zelf het verstandigst/ prettigst lijkt. Een valkparkiet van 7 weken zal btw wel bijna van de handvoeding af moeten kunnen, maarre ze laten zich graag verwennen (de mijne wel dor hun ouders...).

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

Ho iMarijke,

Op zich zou het wel kunnen hoor.
Alleen heb je dan echt wel een weekendje voor jezelf?
Misschien is het wel goed, om het valkje door een ander te laten voeren, dit weekend.
Dan kan je helemaal lekker genieten, zonder verplichtingen.

(ps ik bied me wel aan om je valkje te verzorgen)

Anita1

:) ik wil best op m passen en m voeren hoor.je mag m naar me toe brengen.ik woon in arnhem.en heb nu ook net 1 valkje van 5 weken met handopfok.dus dan kan ie meedoen.ik vind 2 x voeren wel veel voor een valk van 7 weken.maar je bent welkom met m.kijk maar ik zal er lief voor zijn.dan heb je ook ff rust.knuffie anita

roaneric

Hoi allemaal

Bedankt voor de reacties. :)  Eerstens zit hij nu nog op 2 voedingen per dag, omdat hij nog niet zo goed zelf eten. :(  Ik was zelf van plan om hem dit weekend op 1 voeding te laten overgaan, zodat hij meer honger krijgen, maar nu moet het even wachten tot Maandag. ;)  
Bedankt ook Lique en Anita, heel lief van jullie om dat aan te bieden, ;) maar jullie wonen allebij een beetje ver weg voor mij.  
Misschien moet ik hem gewoon meenemen, maar zijn kooi kan ik helaas niet meenemen, want er zit nu nog 2 andere valkjes in en het is een kamervoliere.  Hij zal maar in een andere kooi mee moeten. :-/  Maar gelukkig is hij nog vrij makkelijk.  Hij vlieg nog niet zo heel veel, en is helemaal tam, dus ik hoop dat het dan niet een probleem gaat worden en teveel stres voor hem gaat opleveren.
Groetjes
Marijke :)

Anita1

hoi ik denk dat het best wel goed gaat hoor.jonkies kunnen nog best wel veel hebben.zeker omdat ie tam is en aan jou gewend is.heel veel succes.gr anita

daan

Hoi Marijke,

Als je echt om handen zit en toch besluit hem niet mee te nemen, mag je hem ok hierzo brengen hoor, ik woon vlakbij je. Ik hoor het wel van je.
In ieder geval veel pplezier met je weekendje wg.

Groetjes daan

Paul

Hoi Marijke,

Het eerste valkje wat ik met de hand grootbracht nam ik elke dag mee naar mijn werk en dat was soms een rit van 1,5 uur.
Ik haalde hem dan uit het vervoersbakje en legde hem tegen me aan onder mijn jas.
Dat vond hij heerlijk hij zat altijd lekker te slapen onderweg.
Op mijn werk ging hij dan in een kooi die ik daar had staan.
Hij had totaal geen stress van de rit en hij leek het ook wel leuk te vinden :-)
Dus het zal niet echt een probleem opleveren lijkt me hoor.
Het is maar 1 ritje en dan kan ie lekker uitrusten voor de terugweg als de vakantie afgelopen is.

Groetjes, Paul

roaneric

Hoi allemaal

Ik heb echt een geweldige buurvrouw.  Zij wil spookie eten geven als wij weg zijn.  Ik bouw hem nu toch af naar een keer per dag, (zag dat hij steeds meer zaadjes zelf eten) dus hoef ze het dus alleen maar s'avonds te doen.
Bedankt in ieder geval voor alle tips, en hulp.
Groetjes
Marijke

Anita1

hardstikke goed marijke.wie wil er nou niet voor zooon lieffie zorgen hahaha.fijne vakantie meissie knuff anita ;D