7 mei 2025, 07:55:20

Punky weer aan het overgeven

Gestart door Kolkkie, 6 juli 2004, 23:45:05

« vorige - volgende »

Kolkkie

16 juli 2004, 22:39:00 #30 Last Edit: 16 juli 2004, 22:40:08 by kolkkie
Citaathe mede mensen

nou ik heb vandaag ook eventjes de valkjes ontwormen met het volgende middel:anti-parasiet 25.maar waar kan ik dettol halen?

henry en de valkjes

Hoi Henry,

Ik heb het bij de Kruidvat vandaan.

Je hebt een klein flesje, dat kost iets van 4 euro. Er zijn ook grote flessen, die zijn ruim 10 euro, maar dan heb je schat ik een liter.

Dus ik denk dat je het bij elke drogist/apotheek wel kan halen.
Het spul ruikt alleen erg.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Mariska,

mss stomme vraag: wat is Dettol eigenlijk? (heb ik nooit van gehoord)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Ik zou het doen dat dweilen en de kasten afnemen. Je weet maar nooit. Het zal niet lekker ruiken maar je ging toch met vakantie ? Nu de valkjes er toch niet zijn kun je elke cm van je kamer inspecteren.

Succes.

Groetjes,
Ria

Hoi Ria,

Zal alles wel schoonmaken al komt het echt niet op het juiste moment.

Moet dit weekend van 9 tot 17:45 werken en dan maandag weg met vakantie.
Betekend dat ik alles moet schoonmaken, inpakken ed. binnen deze dagen.

Ik ga nu verder met de voliere en kooi. Het interieur van de kooi en voliere hb ik inmiddels gedaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

CitaatJe hebt een klein flesje, dat kost iets van 4 euro. Er zijn ook grote flessen, die zijn ruim 10 euro, maar dan heb je schat ik een liter.

Hoi Mariska,

Het is een halve liter voor die 10 euro en je kan het 1 op 30 verdunnen dus je kan er 15 liter mee maken totaal.
Ik heb ook een fles gehaald ook bij het kruidvat en ontsmet ook je bakjes en de ruimte om de kooi er nu steeds mee.

Hoi Andrea,

Dettol is een ontsmettingsmiddel wat bacterien dood.
Het word al heel erg lang in ziekenhuizen gebruikt daar hangt altijd een speciaal luchtje als er is schoongemaakt en dat is vaak dettol wat je dan ruikt.
Als je daar dus de kooi mee schoon zou maken verdund met water dan is de kooi ook echt bacterievrij en met gewoon schoonmaakmiddel gaat vaak voornamelijk het vuil weg.
Maar normaal hoef je dat niet met dettol te doen maar nu is dat wel goed misschien.
Wel zorgen dat ze er niks van binnen kunnen krijgen dat zal niet goed zijn.
Er zit chloroxylenol in dat klinkt in elk geval niet lekker.

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Paul,

Toen ik dat berichtje poste met de vraag wat Dettol was, kreeg ik nog geen antwoord via het forum.
Ik ging vlak na het posten van het berichtje naar beneden koffie drinken en ik vroeg aan mijn moeder of zij wist wat het was, toen was net op dat moment op de tv een reclame spot van Dettol. Wel heel toevallig ::)

Ik heb gisteren mijn kooien een goede schoonmaak beurt gegeven en ze daarna een wormen kuurtje gegeven.
Eerst maar eens even wachten wat en waar de salmonella vandaan komt en daarna ga ik als het nodig is verder actie ondernemen.
Dat wormen kuurtje heeft verder niks met die samonella te maken de duidelijkheid. Maar ik had advies gekregen ze preventief te ontwormen.
Maar mijn vogels zijn in goede zorg bij mijn ouders gedurende de vakantie en Mariska's vogels bij jou, dus we kunnen met een gerust hart op vakantie gaan.
Ik hoop dat Punky het allemaal snel te boven is.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi,

De valkjes van Mariska zien er allemaal best gezond uit als je kijkt.
Ik zie eigenlijk geen ziekteverschijnselen verder ze zitten er best goed bij als je kijkt.
Ik vind ze alleen wat aan de lichte kant maar niet echt heel erstig ze zijn wel op het minimale gewicht in elk geval.
Ze krijgen sinds gisteren antibiotica dus als de kuur aanslaat zou het snel over moeten zijn.
Ik geef ze elke dag schone voerbakken die poepen ze helemaal vol aan de randen waar ze op zitten en die ontsmet ik goed en de ontsmette krijgen ze dan weer de volgende dag bij het verversen.
Ik maak ze schoon met dettol en spoel ze goed schoon dus ik hoop dat dat verder geen kwaad kan maar er zitten in elk geval geen bacterien meer op want de ontlasting is de grootste vijand momenteel.

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatIk vind ze alleen wat aan de lichte kant maar niet echt heel erstig ze zijn wel op het minimale gewicht in elk geval.

Hoi Paul,

Jouw valkjes zijn gewoon vet ;D :D.

Coco, Minggu en Einstein vind ik op zich nog wel meevallen. Pukkie en Punky vind ik wat dunnetjes, al moet ik zeggen dat Punky al wel wat dikkerder is geworden.

Groetjes,

Mariska

noknok

Hoi,

Het overgeven kan ook wijzen op een " liefkozing " van de vogel.
Dit voor de mensen die denken dat ieder soort van overgeven niet normaal is.

Wanneer een vogel overgeeft naar bv. de handen of mond, is dat een teken van liefde door hem of haar.

Niet té snel zorgen maken, en altijd in de gaten houden of hij/zij wel voldoende eet.

Paul

Hoi Noknok,

Het ging hier om een valkje van 7 weken dus dan is er duidelijk wat anders aan de hand.
Maar bij oudere valkjes kan dat het inderdaad zijn ik heb dat hier ook wel gehad dat een valkje wat ik alleen had mij wilde voeren en die gaf ook zaadjes op.
Of als een man een popje versieren doen ze het soms ook en ze voeren dan elkaar zaadjes.
Maar het blijft altijd oppassen als ze dat doen.

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatHoi,

Het overgeven kan ook wijzen op een " liefkozing " van de vogel.
Dit voor de mensen die denken dat ieder soort van overgeven niet normaal is.

Wanneer een vogel overgeeft naar bv. de handen of mond, is dat een teken van liefde door hem of haar.

Niet té snel zorgen maken, en altijd in de gaten houden of hij/zij wel voldoende eet.

Hoi Noknok,

Wat je zei in je posting zou kunnen, maar was het in dit geval dus niet omdat het valkje nog te jong was om het te doen.

Na ontlastingonderzoek bleek het om paratyfus te gaan, een ziekte waaraan jonge valkjes snel dood kunnen gaan.
Punky en de anderen hebben nu een antibiotica kuur achter hun snavel.

Gelukkig is uit het laatste lab.onderzoek gebleken dat alles weer goed is in de ontlasting.

Ik hoop natuurlijk wel dat hij een keer gaat overgeven uit liefkozing :D. Kan ik mss een keer jonkies verwelkomen.

Groetjes,

Mariska

Joyce28

19 augustus 2004, 14:20:35 #40 Last Edit: 19 augustus 2004, 14:20:55 by Joyce28
pfffffff je liet me schrikken Mariska,ik zag bij laatste bericht Punky weer aan het overgeven,ik schrok me rot,ik dacht:"aaaaah niet weer  :-[ "
Maar gelukkig,alles gaat goed met Punky  :)